Zadelpijn en zo…..

Ouderkerk dorp vanaf overkant1Eigenlijk heb ik nooit last van zadelpijn of andere ongemakken van het fietsen, pas wel een keer toen ik weer een leenfiets had en niet alles opnieuw af wilde stellen zoals stuur en zadel had ik na het fietsen wat spierpijn in mijn bovenarmen, stuur niet goed afgesteld.
Mijn zus heeft altijd last van zadelpijn of andere narigheden bij het fietsen.
We zijn jaren samen op vakantie geweest en dan huurden we altijd een paar fietsen en verdraaid, bij haar was er altijd iets niet goed aan haar fiets. ย Ik “trof” het altijd veel beter zei ze dan. En soms heb ik ook wel geruild maar waar het in zit, ik weet het niet maar, ik had er nooit last van.
Soms moet je wel even wennen aan een andere fiets maar het principe is toch hetzelfde, de trappers bewegen en vooruit gaan. ๐Ÿ˜‰ en dan fiets de een makkelijker dan de andere dus soms doe je er langer en soms korter over maar komen doe je er best wel.
Ze is inmiddels op haar fiets nu al aan het derde zadel toe en niet een lijkt voor haar wel geschikt te zijn.
Misschien omdat ik meer fiets dat ik er geen last van heb, ik weet het allemaal niet.
Vandaag zouden we naar de Oosterhof gaan fietsen, een overdekt winkelcentrum zo’n 16 km fietsen bij mij vandaan en 11 km bij haar vandaan.
Maar omdat het zulk mooi weer was kwamen we halverwege op het idee om naar de Capelse brug, het metrostation, te fietsen en naar de stad Rotterdam te gaan.
Dus zo gezegd zo gedaan.
Gezellig gewinkeld, niet veel gekocht maar op een terrasje zitten lunchen en even nog een rondje op de markt gelopen en toen weer naar mijn Veerbootje IJsselmoeder gaan fietsen, een keer via de Capelse kant en dan overvaren met het voetveer.
Onze fietsen hadden we in de (gratis) bewaakte fietsenstalling gezet maar die is wel open dus ze hadden in het zonnetje gestaan en de zadels waren goed warm geworden.
Maar goed we gingen fietsen en het was even warm, althans bij mij, ย en toen was het weer over maar bij mijn zus bleef het zadel heel heet. Ze had het gevoel alsof haar kont verbrand was. Dat zei ze dus ook, even afstappen hoor, het lijkt wel of ik verbrand ben. Nou lijkt me dat niet zo gauw gebeuren met een nog een broek en slip er onder dat je dan ook nog je kont verbrand maar goed. Haar zadel voelde inderdaad wel warmer aan, het is ook dikker en zachter dus misschien blijft de warmte meer in haar zadel zitten dat kan.
Maar het hele eind naar mijn moeder bleef ze eigenlijk wel piepen en nog een keer afstappen. Op een gegeven moment vond ik het zo lachwekkend dat gepiep.
Dus ik zei “ik vind het wel rot voor je hoor dat je er last van hebt, maar ik krijg er ook wel de slappe lach van”. Ze kon mijn opmerking niet echt waarderenย en ik mijn lachen amper inhouden.
Nou ja bij mijn moeder de fiets in de schaduw gezet en er wat overheen gegooid en toen we weer naar huis gingen was het probleem verholpen en voelde ze niets meer.
Maar zelfs toen we bij een bepaald punt IMG_0619allebei een andere weg naar onze huizen gingen begon ze nog, jij hebt weer lekker voor de wind (allebei een Ebike) en er helemaal niet aan denken dat ik ’s morgens al die extra 5 km had gefietst tegenwind.
Kan heel goed met mijn zus opschieten hoor en we doen best veel leuke dingen samen maar soms is het nog steeds het verwende kleine zusje die lekker dan piepen. Ach er is mee te leven hoor.
Onderste foto, huisje waar mijn moeder woont met tuin.

Dit bericht werd geplaatst in Familie en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

23 reacties op Zadelpijn en zo…..

1. rietepietz zegt:

je fiets echt wel behoorlijk afstanden hoor! die zou ik zeker niet meer fietsen zonder m’n stuitje flink te voelen.Maar inderdaad, je hebt mensen die bij ieder probleem ook echt de aandacht zoeken. Nou ja, je kent haar goed genoeg en kan er vast wel mee omgaan ondertussen;-)

• gewoonanneke zegt:

Ja hoor misschien ben ik ook een beetje te hard voor haar haha. Maar kan slecht tegen dat piepen, zal best vervelend zijn geweest hoor. Ken haar al 58 jaar en weet dat ze bij mij ook dingen heeft waar ze zich mateloos aan ergert haha.

2. Hahahaha…..een mooi verslag hoor, je zuster moet dus vanavond op een windring zitten.

3. Marja zegt:

Schattig huisje. Je zus heeft gewoon een overgevoelige onderkant. Arme ziel. ๐Ÿ˜‰

4. Jokezelf zegt:

Ik heb wel te doen met je zus hoor, zo’n gevoelige bips, dat is echt niet fijn. (maar dat jij er de slappe lach van krijgt, kan ik me ook heel goed voorstellen) ๐Ÿ™‚

5. Siny zegt:

Ik fiets echt heel veel , veel racefiets, maar bij mij raakt de onderkant of kompleet verdoofd,of heel pijnlijk tot bloedverlies toe.
    Ook wat Marja zegt gevoelige onderkant.

6. Siny zegt:

Oh ja leuke tuin bij het huisje van je moeder.

7. Heerlijk hรจ, dat fietsen! Die zus van je is gewoon een pieperd joh, maar als dingen niet goed zitten op je fiets is het ook niet fijn. Mijn zadel moet om mij lekker te laten zitten, overdreven gezegd misschien, iets omhoog staan en iets naar rechts… Vreemde anatomie daar beneden denk ik bij mij. Ik weet het ook niet hoor. Krijg ook wel eens reacties, zo van… je zadel staat scheef, ja precies goed voor mij zeg ik dan… hahaha.
    Ik ga de komende week werk maken van mijn nieuwe fiets, heb snode plannen ermee… hoor je nog wel! ๐Ÿ˜‰

• gewoonanneke zegt:

O dat had ik altijd met mijn stuur, stond altijd een beetje scheef haha. Ben benieuwd wat je gaat kiezen en al vast veel plezier er mee. Kan je mijn soort fiets niet aanbevelen hoewel in mijn omgeving nog 3 mensen dezelfde hebben en nooit last.

8. ria zegt:

Misschien heeft je zus te weinig spek op de billen. Er staat nog een zo goed als nieuwe fiets in de schuur met ook een zachte zadel.:-)
    Mooie ode aan de kruisbes las ik , heerlijk. Ik heb ze al enkele jaren niet meer gegeten.
    Als ik ze tegen kom, hebbes.

Groetjes, Ria

9. Harrij Smit zegt:

Wat dat hete zadel betreft: misschien heeft ze een gelzadel (voor de gevoelige billen). Als die gel heet wordt, schijnt het erg lang te duren voordat je er weer fatsoenlijk op kunt zitten.
    Overigens herken ik die klachten van je zus wel – ik heb ook nogal gevoelige zitbotjes, waardoor ik gauw pijn ervaar. Maar het houdt me niet tegen en er over zeuren is tegen mijn principes.

10. Kakel zegt:

Elke kont is anders, dus een goed zadel is noodzakelijk, maar allez, als drie zadels niet helpen, waar zou het dan aan liggen ๐Ÿ™‚ De enige keren dat ik een zere kont kreeg, was wanneer ik meer dan 200 km fietste…
    Lieve groet

• gewoonanneke zegt:

Pff 200 km je hebt altijd baas boven baas, deze week wel bijna 200 in een week maar dat bedoelde je zeker niet haha……. Ja denk het ook hoor, zal de volgende keer haar niet meer uitlachen maar het serieus nemen.

11. minoesjka2 zegt:

Heb bij langere tochten (voor mij doen ๐Ÿ˜‰ 20 km) ook wel een gevoelig achterwerk, maar ach, mij hoor je er niet over, denk altijd maar : moet ik maar meer fietsen ๐Ÿ™‚ Wat betreft mijn arm gaat dat nog steeds niet, en misschien zelfs wel helemaal niet meer, maar dat zal de tijd leren ๐Ÿ˜ฆ