Als een witte tornado

witte tornadoVandaag was echt zo’n dag om eens lekker in mijn huis een beetje te gaan poetsen, de laatste warme weken was het wat betere poetswerk er een beetje bij ingeschoten dus vanmiddag maar eens flink aan de slag gegaan.
Boven begonnen, naast het schoonmaken had ik nog allerlei klusjes in iedere kamer die gedaan moesten worden dus ik kon wel ff vooruit.
Een kastje wat ik gekregen had moest ingeruimd worden, het leeggekomen kastje op de foto om te verkopen/weg te geven.
Nog wat plankjes nieuwe schroefjes indraaien en allerlei van dat soort dingen.
Toen ik de zolder opgeruimd had een paar maanden geleden had ik al wat dingen mee naar beneden genomen om op internet te zetten om te verkopen, was er nog niet van gekomen dus vanmiddag alles ook maar even op de foto gezet. Nog wat nieuwe rollen behang, een paar lampen. Ik zie wel of ik er nog wat voor krijg en anders breng ik alles bij de kringloop.
Pas had ik van mijn vriendin nog een goeie pickup op de weggeefhoek gezet, iemand reageerde snel dat ze hem graag voor haar zoon wilde hebben, maar ophalen heeft ze hem nooit gedaan.
Dus daar zet ik geen dingen meer op, moet ik er nog thuis voor blijven ook. Breng het wel bij de Kringloop dan gaat het ook nog naar een goed doel.  Maar goed eerst maar proberen om te verkopen.  Dat is nog leuker natuurlijk.
Als ik zo’n bui heb kan ik ook niet stoppen en om 7 uur verplicht ik mezelf even om eten te gaan koken en een poosje rustig te gaan zitten om het op te eten om het even “te laten zakken”.
Om negen uur ben ik boven helemaal klaar, de twee slaapkamers die ik het meeste gebruik eens goed onder handen genomepoetsenn en de badkamer ook natuurlijk.
Eigenlijk wil ik daarna meteen onder de douche springen maar dat vind ik dan weer een beetje zonde haha van mijn schone badkamer dus ga ik straks maar want wil natuurlijk wel zelf ook gepoetst onder de schone lakens.
Kijk altijd graag naar kunst en kitsch en dat is een mooie gelegenheid om al kijkend nog even de was te strijken.
Zo alles klaar en opgeruimd, geeft een goed gevoel. Laat het mooie weer maar weer komen, mijn huis kan er even tegen.

Plaatjes internet

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

10 reacties op Als een witte tornado

  1. Jij was weer goed bezig, fijn is dat toch als alles weer gebeurd is!

  2. clair1991 zegt:

    Ik verkoop nooit meer iets.. veel te omslachtig en de wereld is vergeven lijkt het wel met wat ik te koop wil aan bieden. Daarom geef ik alles weg. Ik heb nog noot meegemaakt dat het niet werd opgehaald. En we spreken een dag en tijd af. Of ik zet het op de oprit of zo…Ik ben zo blij met de IGVL site….
    Jij gaat als een speer Anneke, en je bent alsmaar in de weer en bezig. Poehee…petje af.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja is ook een gevolg van een paar weken weinig in huis doen hoor dan jaag ik er liever in een keer doorheen. Ja die site die we hier hebben is ook wel leuk hoor, vind het wel goed dat weggeven in plaats van in de vuilnis gooien.

      • clair1991 zegt:

        ach als je iemand verder kan helpen.. neem nu die gratis meereiskaartjes die we van de week in de brievenbus kregen. In plaats van bij oud papier, is er nu iemand gelukkig mee.

  3. Tja, zo af en toe moet gebeuren, maar dan is alles ook weer Spic&Span Anneke.

  4. Harrij Smit zegt:

    Een verlate grote schoonmaak lijkt het wel. Dat bestaat dus nog steeds 🙂 Ach… als je je er maar goed bij voelt.

    • gewoonanneke zegt:

      Nou ja soms moet ik wel, meestal fladder is overal wel doorheen en zo nu en dan is een goede schoonmaakactie op zijn plaats en dan is zo’n grijze dag heel erg geschikt er voor.

  5. Wat een energie Anneke, heerlijk als alles weer schoon en naar je zin is!

  6. rietepietz zegt:

    Nééeéé, ik wil nog niet, maar zit wel in de zelfde situatie door het mooie weer. Gelukkig werden we opgetrommeld om te werken in de drukkerij, véél leuker dan thuis te gaan soppen en poetsen!

Geef een reactie

