Eerlijk zullen we alles delen ??

SONY DSC Vorige week zag ik bij de groenteboer staan Hollandse kersen een pond 4.50. Ik keek zo eens in mijn boom die dit jaar vol kersen hangt, kreeg dollartekens in mijn ogen en investeerde in een net om er over te doen want ik weet dat ik flinke concurrentie heb. Vorige week geprobeerd dat net over mijn boom te krijgen maar die is inmiddels zo groot geworden dat dat me echt niet ging lukken in mijn uppie en toen zag ik ook in die boom allemaal hommels en andere insecten zitten. En dan ben ik ook een slappe zak en denk als ik dat net er over gooi kunnen ze er niet meer uit. Bovendien zag ik gisteren opeens mijn trouwe vrienden uit de tuin, de merels, uit de boom komen. Ondankbare honden zijn het wel hoor, geef ik ze trouw iedere dag een appeltje en ik dacht al de laatste dagen, waarop eten ze die appel niet meer op. Maar nu weet ik het, ze vinden kersen veel lekkerder blijkbaar. Bovendien staat die boom ergens in de tuin waar ik er heel slecht bij kan om ze te gaan plukken en om nou mijn leven te wagen voor een paar kilo kersen is me ook niet waard. Dus ik laat het maar zo, laat de vogels er maar van genieten, de onderste kersen heb ik deze week wel geplukt. Hier en daar waren ze al aangevreten door de vogels maar diegene die ik heel waren smaakten me heerlijk. Zou ze nog iets verder door moeten laten rijpen eigenlijk maar ben bang dat ik dan helemaal niet meer aan bod komt. Mijn straat ligt bezaaid met pitten, dus mijn lieve merels eten volgens mij veel sneller dan dat ik ze plukken kan. Kersen1 Als ze nou nog een beetje sportief waren zouden ze die kersenpitten dan niet gewoon in mijn afvalbakje kunnen gooien maar nee hoor, dat mag ik dus doen. Maar alleen al dat gezicht van die merels die de boom induiken en er even later met een kers in hun snavel weer uitkomen maakt toch wel een hoop goed hoor. Afspraken kan ik niet maken met ze anders zou ik zeggen: Ik de onderste, jullie kunnen vliegen dus neem de bovenste maar. Eerlijk alles samen delen?

Dit bericht werd geplaatst in Tuin en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Eerlijk zullen we alles delen ??

  1. beaunino zegt:

    Zo gezellig samen eten. Nou ja, je zóú natuurlijk een pondje kunnen kopen;-)

  2. Dus je gaat niet op de markt staan met je kersen Anneke?

  3. staartje zegt:

    Tja…daar gaat je winst!

  4. Kakel zegt:

    Vogels zijn net pubers: eigen maag eerst:-)
    Ik hoop dat ze genoeg kersen voor je laten hangen!
    liefs Kakel

  5. rietepietz zegt:

    Best wel jammer dat dat je eigen oogt grotendeel verloren gaaf, maar het brengt natuurlijk wél leven in de brouwerij.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja ik ben niet zo’n klimmer (meer) en die boom staat tussen de vijver en mijn kasje in dus lastig om een trap tegenaan te zetten. Ach het is niet anders heb er van geproefd en ben blij dat ze mijn kruisbessen niet lusten.(of bang zijn van de stekels) Die waren allemaal voor mij.

  6. Je bent een goeierd… 🙂
    Leuk beschreven Anneke!

Geef een reactie

