Kriebelend blogje

EikenprocessierupsIk kan uren in de tuin wroeten met mijn handen en toch heb ik een hekel aan vieze handen en tussendoor spoel ik dan ook mijn handen regelmatig even af onder de kraan.
Al die beestjes die er kruipen, lopen. springen, hangen deren we eigenlijk niet zo maar als ik zo begin van de zomer langs het bord fiets waar op staat pas op eikenprocessierups dan krijg ik al helemaal de kriebels, wil het liefst mijn kraag omhoog zetten, mijn jas (als ik hem aanheb) helemaal dichtdoen en hard doorfietsen. Alsof ze allemaal in de boom klaar zitten om bovenop mij te springen. Onzin natuurlijk.
Of zoals vanmiddag, mijn laatste tuinbonen geplukt en gegeten, heb er heel wat maaltjes vanaf gehaald, heerlijk waren ze, jammer dat ze op zijn, maar dit terzijde.
luizenDe tuinbonen zijn heel gevoelig voor luizen en ook van mijn tuinbonen was er een waar luis op zat.
Verder deed hij het helemaal goed die plant en er groeiden mooie bonen aan dus van vroeger uit weet ik niet beter of tuinbonen hebben luizen.
Eerst ging ik ze helemaal goed afwassen voordat ik ze ging pellen en ik denk met het plukken dat er een paar luisjes afgevallen waren op mijn broek en opeens voelde ik het kriebelen. Getver, kreeg opeens overal jeuk, alsof ze over mijn hele lijf zaten wat natuurlijk onzin was. Het bleef gewoon bij die twee kleine luisjes die het helaas niet overleefden natuurlijk haha.
Maar na het eten besluit ik toch maar even voor alle zekerheid onder de douche te stappen om dat kriebelende gevoel weg te werken.
Of van die fruitvliegjes die er soms opeens zijn als ik fruitschillen soms niet meteen buiten in de afvalbak gooi. Die moeten ook eerst allemaal weg zijn voordat het kriebelende gevoel overal weer weggaat. Vraag me trouwens altijd af waar die nou vandaan komen want opeens zijn ze er dan, zitten die eitjes al in het fruit??fruitvliegen
Of vroeger op school van mijn zoon als er gezegd werd dat er kinderen waren met hoofdluis. Gelukkig heeft mijn zoon misschien omdat ie altijd kort haar had er nooit last van gehad maar het idee alleen al, brrr smerig leek me dat al kan je er natuurlijk niets aan doen als een kind het krijgt en het heeft dan ook niets met hygiëne te maken.
Een keer toen we nog een kat hadden die door de buren was verzorgd toen we op vakantie waren. Helaas nooit een keer gestofzuigd en toen we thuiskwamen een complete vlooienplaag in huis. Daar moest heel wat stofzuigen en spuiten aan te pas komen voordat ik daar weer naar binnen ging.
En nu alleen al omdat ik erover zit te schrijven, helemaal schoongepoetst, haren gewassen en toch voel ik het overal weer kriebelen haha. Moet gewoon niet meer schrijven over al die kleine kriebelaars.
mioerenHet toppunt was een paar jaar geleden, ik was moe en lag even op de bank te slapen en opeens zie ik echt een kolonie mieren zo door mijn kamer komen marcheren naar mijn keuken toe.
Ik had geen bestrijdingsmiddelen in huis maar wel een spuitbus deo waarvan ik dacht dat het ook wel zou helpen er tegen. Ik spoot hem helemaal leeg en moest maken dat ik buiten kwam want zelf ging ik wel bijna onderuit maar die kleine etterbakjes liepen gewoon door alsof er niets aan de hand was. Allemaal okselfris meteen natuurlijk.
Beestjes buiten vind ik best maar binnen, nee dan moet het zo snel mogelijk weg zijn.

Plaatjes internet

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Kriebelend blogje

  1. Na het lezen hiervan, begon het in mijn kraag te kriebelen…..hahahaha!

  2. Marja zegt:

    Nou bedankt. Nu zit ik hier ook met de kriebels. Luizen op de kleuterschool, die rotmug vannacht, teken in onze tuin, enz. Gatver! @%$&**

  3. Myriam zegt:

    Brrrr het begint hier ook te kriebelen

  4. Kakel zegt:

    Doet me aan een liedje denken.
    Weet je wel wat ik zie als ik gedronken heb?
    Nou, nou…
    Allemaal beestjes
    Luizen zijn pas erg, bah.
    Afgelopen weekend stond er een bericht in de krant dat zwemmen in de Kralingse Plas ontraden werd ivm platworm. Nooit van deze worm gehoord, even gelezen, maar wist al meteen dat ik die worm niet beter wilde leren kennen. Blijkt mijn hulp afgelopen weekend een bbq gehouden heeft ivm het Suikerfeest, en hebben de kinderen gewoon in de plas gezwommen… De rillingen liepen over mijn rug
    lieve groet

    • gewoonanneke zegt:

      Ja ik heb het ook niet zo op dat soort dingen hoor. Bah. Ja dat liedje kende ik nog wel volgens mij van Ronnie en de Ronnies of zo. Even gekeken op internet inderdaad het klopte haha. Oud nummer inmiddels.

  5. rietepietz zegt:

    Heb je nou je zin…… ik zit druk op m’n rug te kriebelen, en ik heb niet ééns in de tuin gewerkt vandaag;-) Maar ja, jouw tuin beval ook wel héél veel lekkers voor die kleine onder kruipertjes;-)
    Inderdaad ooit eens een huis vol vlooien gehad omdat iemand éven een jong poesje kwam laten zien dat net gratis opgehaald was ….. zelfs nog met een bonus dus !
    We hadden toen van die rieten tegelmatten op de vloer waarbij goed zuigen tóch al niet handig gaat!

    • gewoonanneke zegt:

      O die rieten tegel vloeren dat is echt jeugdsentiment hoor die hadden wij ook, volgens mij had in die tijd iedereen die matten zeg. Alleen als ze gingen verslijten wat een stof en zooi gaf het dan.

  6. Rob Alberts zegt:

    De kriebels en friemels blijven gelukkig bij mij altijd buiten.

    Eerst de handen flink met vet insmeren helpt bij buitenwerk.
    Met het wassen verdwijnt het vuil en het vet heel gemakkelijk.

    Vrolijke vakantiegroet,

Geef een reactie

