(Zw) Haantjes gedrag

Gisteren heb ik mijn vriendin weer uit het ziekenhuis gehaald, fijn dat ze weer thuis is voor haar maar als ik heel eerlijk ben ook voor mezelf. Ik had het met liefde nog een week gedaan haar man rijden maar er gaat wel een hoop tijd en energie inzitten.  Mijn moeder klaagde ook al dat ze me weinig zag. Ja kan mezelf niet splitsen, heb ook nog mijn werk en mijn eigen kind dat nog een keer kwam eten en ik had die bruiloft nog.
Met een tas vol met medicijnen is ze naar huis gekomen. Pff geloof zeven verschillende soorten. Ze heeft ontstekingen in haar bloedbanen en krijgt daarvoor iets, haar suiker was veel te hoog, weer een pil, omdat ze helemaal over haar toeren was nog een, een kuurtje antibiotica afmaken en nog wat kalktabletten en een maagbeschermer. Ja die heb je wel nodig als ze je zo volpompen met medicijnen.
Ik zeg niet dat het niet nodig is hoor maar vond het wel veel voor iemand die tot haar ziekenhuisopname niks anders slikte dan paracetamol tegen de hoofdpijn.
Ze heeft overal veel te lang mee doorgelopen dat de arts gezegd en dat geloof ik wel en het kon wel een jaar duren voordat ze weer helemaal de ouden is.  Nou hopen dat ze snel weer wat opknapt verder. En even bij haar aanwippen is makkelijker dan iedere keer eerst de auto bij haar thuis ophalen en dan naar het ziekenhuis, auto weer terugbrengen en zelf weer naar huis.  Heb haar nog even geholpen met de medicijnen in doosjes doen want ze kwam er zelf niet meer uit. Had haar geadviseerd om meteen zo’n verdeeldoosje te kopen dan kan je nooit misgrijpen. Kan ik haar altijd nog een keer helpen met het vullen en dan weet ze het vast zelf wel hoor.
Maar goed vandaag had ik echt behoefte om even lekker er op uit te gaan. Had nog twee afspraken voor de krant vanmorgen die heb ik eerst gedaan en daarna gaan fietsen, heerlijk hoor.
Vanmiddag bij mijn moeder in de tuin gaan werken,  ontspannend voor mij om te doen, alle gedachten lijken dan even weg te vliegen en mam is ook blij dat ik een hele middag bij haar ben. Het knapt goed op, was ook wel hard nodig maar de tuin is nu best redelijk bij te houden met wat schoffelen en onkruid wieden.
Toen ik op een fietspad kwam waar ik altijd of vaak op fiets stond daar een grote zwaan, ik kon (durfde) er echt niet door. Ben niet zo heel erg bang voor zwanen maar als ik probeerde hem weg te jagen kwam ie op me af zetten of ie zeggen wilde wegwezen jij, blazen. Dit is mijn plekkie en jij komt hier niet langs. Alsof hij zijn terrein wilde afbakenen ging ie ook nog twee keer staan poepen. Vrouwlief stond aan de zijkant bij de zes jongen die in het gras lagen te rusten. En wat doe je dan, gewoon maar mijn camera gepakt, in mezelf staan grinniken en wat foto’s maken.
Pas toen er nog meer fietsers kwamen koos manlief eieren voor zijn geld, liet eerst zijn kinderen en vrouw nog even oversteken en verdween toen ook in de sloot aan de overkant. Eind goed al goed en ik vond het best grappig zo’n zwaan die echt vast van plan was om niet weg te gaan.  Wat dat betreft zijn zwanen echt wel goede ouders die hun kinderen heen goed beschermen en daar kan ik dan wel respect en wat tijd voor over hebben.

Wat wil je nou…..

Zwaan2Jij blijft bij de jongen vrouw…….
Zwaan3

Kijk die vader van ons eens …..Zwanen12Ik ga hier staan en je komt er niet langs……

Zwaan2a

Precies op deze streep in het midden…Zwaan5Dit gaat nog wel ff duren………

Zwanen13

Ik zie je wel hoor…..

Zwaan9

Kom op we gaan….meekomen jullie 

Zwaan15

 

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op (Zw) Haantjes gedrag

  1. Ja, die medicijnen dat is wat hoor. Een pilletje voor dit, een poedertje voor dat, en nog iets tegen de bijwerkingen. Dat was een mooie ontmoeting Anneke, fraaie foto’s hoor.

  2. Marja zegt:

    Ze kunnen behoorlijk dominant zijn. Ach je houdt er weer mooie beelden aan over.

  3. Harrij Smit zegt:

    Je bent een verstandig mens, Anneke, een klap van een zwaan kan je ook zomaar aan een stevige medicijnencocktail helpen 😀

  4. rietepietz zegt:

    De zwanen hier zijn redelijk tam, zelf mét jongen zijn nog redelijk benaderbaar.
    Maar ja, déze zwaan ging dus “op z’n strepen staan” daarmee jou de kans gunnend mooie foto’s te maken. Gelukkig dat je vriendin langzaam op kan gaan knappen, hopen dat ze de medicijnen snel een beetje af kan bouwen. Wél wrang dat ze nu het verwijt krijgt er veel te lang mee doorgelopen te hebben terwijl juist de artsen haar steeds onverrichter zaken naar huis stuurden.

    • gewoonanneke zegt:

      Hier over het algemeen ook wel hoor. Ben nog nooit bang geweest om ze voorbij te fietsen of te lopen maar deze was duidelijk niet van plan dat toe te laten. Ja dat verhaal van mijn vriendin, de huisarts zei zelf ook dat ze haar eerder door het moeten sturen. Maar ze verwijt haar niets, ze weet ook dat ze zelf veel te lang gewacht heeft om er naar toe te gaan. Ze is al aardig aan het opknappen gelukkig.

  5. minoesjka2 zegt:

    O, geweldig zeg 🙂 Gisterenavond zat er bij op een kruispunt met een rustige straat de hele groep witte ganzen midden op de straat. Vond het jammer dat ik geen camera bij me had, want echt die beesten vonden ook dat er niemand door mocht 🙂

  6. Fijn dat je buurvrouw weer thuis is, scheelt inderdaad een hoop heen en weer gedoe. Maar goed, natuurlijk help je als het nodig is. Eng die zwanen.. ik ben er ook niet zo van hoor, ze kunnen aardig uithalen!

    • gewoonanneke zegt:

      Ja heb het graag gedaan voor haar hoor maar had toevallig ook zelf een drukke week met die bruiloft er in dus ja dan is het best even investeren in mijn vrije tijd. Maar goed ze is weer thuis en het gaat al wat beter met haar gelukkig.

  7. beaunino zegt:

    Wat een stoere lieve papa zwaan. Fijn dat je vriendin weer thuis is.

  8. Kakel zegt:

    Wij hebben het eens op een wandeling op een jaagpad gehad. In het midden van het smalle pad zat een zwaan te broeden. We konden nergens naar links of rechts, alleen rechtdoor of terug. Het heeft lang geduurd voordat Roos erlangs duurde.
    Lieve groet Kakel

Geef een reactie

