De laatste voorbereidingen……

bbc1Gisteren belde mijn zoon me op of we bij mij in de tuin vanavond de laatste voorbereidingen voor het huttendorp nog even door zouden kunnen nemen.
Vroeger was traditioneel altijd de laatste vergadering bij mij in de tuin buiten. (als het weer het toeliet tenminste)
Zullen we gewoon een hamburgertje op de bbq er bij doen, zei hij, de groep is niet zo groot want er zijn er al veel op vakantie, stokbroodje er bij. Gezellig.
Oké zei ik en zoonlief gooide het in de groepsapp. Er waren er meer thuis dan we dachten en ze hadden allemaal zin dus werd het opeens een bbq voor 9 personen.
En dat is best veel om mee te nemen op mijn fietsje dus vanmiddag met mijn zus even inkopen gedaan met de auto.
Nou ja alleen een hamburgertje vond ik ook nx eigenlijk dus toch van alles gekocht, salade, stokbroodjes, komkommers (uit eigen kas), gemengde sla, sausjes en verschillende soorten vlees.
Zoonlief zou de drankjes voor zijn rekening nemen, mijn schoondochter die ook meegekomen was hielp met de voorbereidingen.
En het was onwijs gezellig vanavond zo’n onverwachte BBQ. We troffen het met het weer, praktisch geen wind en zonnig. We konden gewoon tot 10 uur buiten zitten. Tussen de gangen door even de laatste dingen voor het Huttendorp doorgenomen en als toetje nog lekker een ijsje met slagroom.bbq
Veel gelachen, herinneringen aan eerdere jaren opgehaald en gewoon weer zin om met elkaar aan het einde van de vakantie de kinderen van ons dorp weer te laten genieten van een week speelplezier in het Huttendorp.
Soms moet je over dingen niet te lang nadenken en gewoon doen dat bewees deze avond wel weer.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op De laatste voorbereidingen……

  1. staartje zegt:

    Klinkt goed en lekker

  2. Lekker en gezellig zo’n BBQ hoor. Maar daarna moet je natuurlijk wel weer even “lijnen” hahaha!

  3. beaunino zegt:

    Spontane dingen zijn vaak de leukste.

  4. minoesjka2 zegt:

    Gezellig hoor, zo’n spontane BBQ 🙂 En jullie bofte dus echt, want als je het voor vanavond gepland had, had je heel wat minder weer gehad. Goede timing dus.

  5. Myriam zegt:

    Die onverwachte feestjes zijn de leukste hé. En nog mooie vooruitzichten ook met he tHuttendorp

    • gewoonanneke zegt:

      Ja ze hebben er weer zin in, zelfs ben ik niet zo heel actief meer alleen de financiën doe ik nog en wat foto’s maken. We hebben een hele leuke groep jonge honden maar veel waren nu op vakantie.

  6. rietepietz zegt:

    Niets léukers dan zo’n onverwachte “happening” ! Geen stress vooruit zoals bij planning lang vooruit want dán verwacht men perfectie, nu mág er iets mis gaan bij zo’n korte voorbereiding (meestal gaat alles dan juist perfect)

    • gewoonanneke zegt:

      Dat klopt Riet, was zonder lijstje de winkel ingestapt en helemaal niets vergeten. Wel te veel meegenomen maar dat kon zo de vriezer in dus ook geen restjes. Leuk zo’n avond.

  7. Kakel zegt:

    Alles beter dan sleur! Maar daar heb jij toch geen tijd voor, haha!
    Een hele happening altijd, het huttendorp. Ik hoop dat het altijd mag blijven.

  8. Leuk hè zoiets dat op zo korte termijn wordt geregeld. Kan heel goed uitpakken, dat zie je maar!
    En wat leuk dat je zoon ook nog steeds bij dat huttenkamp betrokken is!

Geef een reactie

