Missie geslaagd……

Vandaag maar weer een luchtiger logje dan gisteren. Mijn zus belde gisteren of ik nog zin had omdat het toch geen fietsweer was om wat te gaan winkelen.
Natuurlijk popelt ze om zich te gaan oriënteren op haar trouwjurk en ik had ook wel zin dus vandaag zijn we op pad gegaan.
Eerst naar Rotterdam bij diverse zaken geweest waar ze avondmode hadden in het wat duurdere segment.
Nou is mijn zus vrij kort en ook wel een aardig buikje dus ze zocht wel iets dat haar goed afkleedde en waar ze zich thuis in voelde en niet nog korter in leek dus een rok op de knie.
We hebben allebei een heel verschillende smaak, ik ben echt meer van wat uitbundige kleuren en zij is echt iemand van rustige kleuren, wat chiquer en wat meer damesachtig. Ben bang dat ik dat nooit zal krijgen haha. En het staat haar ook. Ze draagt altijd veel rokjes en jurkjes dus is ze het ook gewend.
Maar goed met die missie gingen we dus op stap.  En passen overal erg leuk om te doen hoor maar toch vonden we niet wat we zochten eigenlijk.
Kreeg haar ook nog zo gek dat ze echt een mooie lange avondjurk ging passen maar het was toch niet haar ding en eerlijk gezegd vond ik hem haar ook niet staan.
Op een gegeven moment waren we een beetje uitgekeken en zeiden ze moeten echt maar wat gaan googelen op wat winkels die dit verkopen zodat we wat gerichter kunnen gaan kijken.
Nu is er een dorp verder bij ons ook een grote kledingzaak met wat luxere kwaliteitskleding die ook een echte bruidsafdeling erbij heeft.
Dus ik zei zullen we daar ook nog even naar toe rijden dus dat gedaan en meteen doorgegaan naar de bruidsafdeling waar ze ook jurken of ik moet ze eigenlijk japonnen noemen hadden die op maat gemaakt werden.
We werden geholpen door een heel leuke mevrouw, al wat ouder ook, die nergens een probleem in zag, niet qua maat of qua stof en ook echt meedacht met wat mijn zus nu wilde.
En eigenlijk het eerste pakje, een mooie jurk met een jasje er bij dat ze dan ’s avonds weer uit kon doen was ze meteen weg van. Het stond haar ook wel mooi, de jurk was wel een maat te klein dus de verkoopster had haar er echt met een schoenlepel bij wijze van spreken er in geholpen. Maar hij stond haar ook goed. Nog een tweede pakje gepast, ook leuk maar wat tuttig toch wel eigenlijk. En ook het pakje dat ik heel mooi vond met zo’n prachtige kleurige jas erbij over een redelijk simpele jurk, echt geweldig mooi.
En hij stond haar ook prachtig maar zelf voelde ze zich beter in dat eerste pakje en tenslotte is het haar dag en moet zij hem dragen en goed in voelen.
Ze hakte meteen de knoop door en terecht denk ik, want ik weet hoe die dingen gaan, als je dan wat leuks gezien hebt kan je nog wel 10 winkels afgaan maar dan vind je het daar toch niet meer.
Omdat ie helemaal op maat gemaakt gaat worden hing er ook wel een flink prijskaartje aan maar goed destijds was mijn trouwjurk ook duur, dat zijn nou eenmaal geen goedkope dingen en ze kan het goed doen.
We hebben nog hoedjes erbij gepast want dat lijkt haar zo leuk om het helemaal af te maken.  De kunnen daar ook nog zelfs de schoenen in de kleuren van de jurk spuiten.
Maar voorlopig heeft ze even het pakje besteld en daarna als het klaar is gaan we wel schoenen en een hoedje er bij passen. We hebben echt zo gelachen ook hoor met al dat passen en doen en het was best een bijzondere dag zo. Wat foto’s gemaakt natuurlijk gewoon met ons mobieltje. Mijn zus was ook heel erg opgelucht dat ze geslaagd was want ze had er heel er tegenop gezien om wat leuks te vinden. Het duurt nog een week of 8 voordat er weer gepast kan worden.
Weer een stap gezet op weg naar het huwelijk. We werden ook echt in de watten gelegd, wat te drinken en toen de koop gesloten was kregen we allebei een cadeautje. Zijn een mooi dienblad met een ontbijtsetje er op voor 2 en ik een kaars meteen bon voor 25,00 korting als ik daar een jurk koop maar die moet wel tenminste 150 euro kosten. Nou geef ik nooit zoveel geld voor een jurk uit en zeker niet voor een jurk die ik misschien maar een dag zal dragen want ik ken mezelf ben geen jurkenmens. Ik zie het nog wel, dat is nog niet aan de orde, ga dat zeker nu nog niet kopen het is tenslotte nog lang geen februari.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Missie geslaagd……

  1. staartje zegt:

    Klinkt helemaal toppie joppie. Een leuke jurk voor jou daar voor de bruiloft?

  2. Myriam zegt:

    wat ontzettend leuk om te doen.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja dat was ook leuk hoor. Had meteen weer herinneringen aan toen ik zelf mijn trouwjurk ging kopen bijna 43 jaar geleden. Ook met mijn zus maar toen met mijn oudste zus was ook heel leuk.

  3. Hartstikke leuk Anneke, de voorbereidingen zijn altijd leuk!
    Ik zou alleen het hoedje overslaan. Mijn schoondochter vroeg toen zij en mijn zoon gingen trouwen ook of ik misschien een hoed wilde dragen, maar dat heb ik stellig afgewezen, ben ik echt geen type voor..

  4. rietepietz zegt:

    Als het helemaal op maat gemaakt wordt mág het wat kosten, je moet je op zo’n dag niet ongemakkelijk voelen in een pakje dat niet lekker zit.
    Een leuke opdracht hoor om met de bruid te shoppen! Nu jij nog, neem je dan ook de bruid mee? Ik hoop dat je moeder ook nog een deel van de dag kan meemaken maar dan is een half jaar toch nog moeilijk te overizen.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja ik neem zeker mijn zus mee als ik ga winkelen. Ja mijn moeder, ze heeft het nog niet verteld want dan vraagt ze het iedere dag wanneer ga je nou trouwen. Misschien voor haar iets om naar uit te kijken. Al was het alleen maar even bij de huwelijksvoltrekking zou al mooi zijn.

  5. minoesjka2 zegt:

    O, wat fijn zeg dat je zus zo goed geslaagd is. Toch leuk om dat saampjes te doen.

Geef een reactie

