Voor de rest : Werkvakantie

Gisteren kreeg ik van zoonlief een app’je zullen we morgen, dus vandaag, even naar Karwei gaan om te kijken naar die platen voor het nieuwe schuurdak.
Vanmorgen kwam ie mooi op tijd, ik had de tekeningen met maten die we ooit gemaakt hadden nog bewaard en we gingen even zitten rekenen wat het ging kosten.
Bij Karwei waren de platen 25 euro per M2 en ik had van een buurman die het zelf ook gebouwd heeft en zelf in de bouw werkt een adres gekregen waar het 10.00 per M2 was dus dat vond ik nog best een groot verschil. Zeker als je zoals ik 16 M2 nodig hebt.
Alleen dat was in Berkel en Rodenrijs en mijn zoon heeft ook geen trekhaak en zulke platen passen niet in de auto want er moest ook nog een ondergrond van houten platen bij.
Zoonlief is niet voor een gat te vangen en ging bellen met vrienden die zelf wel een busje hebben maar natuurlijk was het heel kort dag want dat bedrijf was maar tot 1 uur open.
Op het laatste belde hij zijn schoonvader Ron, die heeft een trekhaak en als we dan een boedelbak zouden huren moest het kunnen. Toevallig was Ron zijn vrouw met mijn schoondochter en haar zus een dagje shoppen in den Haag dus hij was blij dat hij niet mee hoefde en had ook geen plannen voor die dag.
Hij wilde wel rijden met ons en we gingen op pad.  Bij het bedrijf moesten we nog even wachten want ze waren aan het verhuizen dus niet volop in bedrijf maar goed, na een uurtje of zo waren we aan de beurt en ze hadden alles wat we nodig hadden en konden het inladen.
Ik was blij dat Ron er bij was, die mannen konden lekker samen alles sjouwen, zo nodig had ik het zelf ook wel gedaan maar goed dit kwam wel mooi uit zo.
Alles onder een zeiltje thuis neergezet, zo dat is er vast, ik heb al vaker wat dingen bij Karwei besteld en het komt er altijd wel maar meestal is niet alles er of moet het weer besteld worden en nu waren we in een keer, heel onverwacht, klaar.
Ron ging weer naar huis en zoonlief en ik gingen even ergens wat eten (Ron wilde niet mee hoor anders had ik hem graag getrakteerd 😉 ). Daarna toch nog even naar Karwei om verf te halen en nog iets om de bestaande balken te impregneren tegen houtrot. Een lekkere fles wijn gekocht voor Ron want het is toch wel superleuk dat iemand zo maar spontaan helpt.
Dus de komende week weet ik het al, dat wordt klussen, ze geven mooi weer op dus wat dat betreft ideaal om het dak er af te halen en het te vervangen.
Een vriend van mijn zoon heeft vakantie en wil wel helpen, ik klim dat dak niet meer op hoor. Het verfwerk zal wel voor mijn rekening komen maar dat is niet erg. Zal best opknappen en het lijkt me heerlijk om deze winter een droge blokhut te hebben die er weer een aantal jaren tegen kan. En een mooie gelegenheid om hem eens goed op en leeg te ruimen.
Tegen vijf uur was ik weer thuis, had niet veel gedaan eigenlijk maar was helemaal versleten, even helemaal niets gedaan en in het zonnetje nog even gelegen.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Tuin en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Voor de rest : Werkvakantie

  1. Met dit weer, is het verstandig om met de klus te beginnen, je weet nooit hoelang het mooie weer aanhoud.

  2. Goed geregeld zo, vraag ik me toch weer af wat zo’n boedelbak huren kost…
    Succes de komende week, ik kan woensdag sowieso niet afspreken dus dat komt dan helemaal goed uit… Ik bel je vandaag even!

  3. Marja zegt:

    Nou, maak je borst maar nat. Morgen wordt het erg warm. Ik zal aan je denken.

  4. rietepietz zegt:

    Nou noem het maar “niks gedaan”, goed regelen is toch het halve werk? In ieder geval is het morgen droog en warm dus je kunt aan de slag, succes.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja inderdaad om alles te regelen is ook best vermoeiend van winkel naar bedrijf sjouwen, gelukkig had ik steun van mijn zoon die is ook nogal praktisch en handig. En morgen gaat ie inderdaad beginnen.

  5. Harrij Smit zegt:

    Anneke en helemaal niets doend vakantie houden leek me toch al niet zo’n geslaagde combinatie. Volgens mij wordt dit zo de ‘vakantie van je leven’. Lekker wat klussen. Succes!

  6. Plato zegt:

    Ik kon het blogje bijna niet meer uitlezen, zo zat ben ik nog steeds van al dat geklus. Maar ik vind het knap dat je het allemaal doet en zeker bij deze temperaturen, nadat we eerst weer bliksemsnel moesten afkicken van de regen.
    NIets doen en je toch versleten voelen….ook zeer herkenbaar 🙂

    • gewoonanneke zegt:

      Ja jij hebt ook een flinke verbouwing achter de rug begrijp ik. Dit dak vernieuwen is echt nodig en dat kan ik ook niet alleen dus blij met hulp van mijn zoon. Of eigenlijk zal hij het leeuwendeel doen hoor, ik klim niet meer op een dak. Zo wijs ben ik dan nog wel. Maar mogen gaat ie al beginnen gelukkig. Opruimen en dat soort dingen, catering is ook belangrijk.

  7. minoesjka2 zegt:

    Inderdaad het idee dat je van de winter een lekkere droge blokhut hebt, is een fijn vooruitzicht. Al zal je fiets wel een beetje balen de komende dagen, want als de mannen aan het klussen zijn, zal jij ze vast goed verzorgen en niet een hele dag gaan fietsen ………. maar goed, denk dat je fiets er ook beter van word, als die lekker droog kan staan 🙂

    • gewoonanneke zegt:

      Dat denk ik ook Minoesjka, die fiets verdient wel een droog plekkie. Nou ja kan altijd nog ‘ s avonds een rondje fietsen als ik nog puf heb. Maar dit vind ik ook belangrijk en leuk om te doen.

  8. Kakel zegt:

    Toch stoer om zoiets samen met je zoon te doen! En niets doen in je vakantie…daar wordt een mens niet gelukkig van.
    Lieve groet Kakel

    • gewoonanneke zegt:

      Het kwam wel opeens onverwacht had het nog niet verwacht maar wel blij er mee dan kan ik hem voor de winter nog verven. Ja we kunnen goed samen klussen, iets trouwens wat ik met mijn ex ook heel goed kon. Dus geen wonder dat het bij zoonlief ook in de genen zit.

Geef een reactie

