Vakantie….

atalantaWat is eigenlijk het leuke aan vakantie, even weg zijn, in een andere omgeving zijn ?  De een houdt er van om lekker twee weken in een warm land op het strand te liggen, zo nu en dan misschien even een rondje lopen en gewoon nietsdoen. Niks mis mee natuurlijk. De ander houdt van veel zien,avontuurlijke vakantie, varen, zo heeft ieder zijn eigen invulling van vakantie.
Vroeger gingen we altijd varen met vakantie, eerst moet je dan de boot laden met van alles, thuis inpakken en dan gaan varen. Best leuke vakanties gehad hoor maar heel eerlijk gezegd kreeg ik pas het echte vakantiegevoel als mijn ex weer was werken en mijn zoon weer op school zat.
Ik werkte altijd parttime dus had ik dan middagen of ochtenden lekker vrij en daar genoot ik volop van.
Eigenlijk is dat nog steeds het geval, sinds ik alleen ben ben ik met diverse mensen op vakantie geweest, met vriendinnen en mijn zus, ook best leuke dingen gezien en naar mijn zin gehad.
Maar ook dan altijd weer blij als ik thuis was, alles uit kon pakken, alles weer “normaal” was, weer in mijn eigen bed slapen.
Mijn gevoel voor vakantie is dan ook gewoon lekker kunnen doen wat ik wil al is het dan ook thuis.
Zoals vanmorgen lekker een kilometer of 30 gaan fietsen, even naar de Action omdat ik nog wat dingen nodig had voor mijn komende verfklus. Op mijn gemakkie ergens zitten eten en nog een paar boodschappen gedaan en vanmiddag weer flink aan de slag gegaan om alle rommel rondom mijn blokhut wat op te ruimen.
Containers tekort eigenlijk maar ik voel me heerlijk, tussendoor ga ik even zitten met een bakje thee, maak nog een paar foto’s van vlinders in mijn vlinderstruik en ga dan gewoon weer door. Eet pas om half 8.
Na twee keer bbq-en hoef ik de rest van de week geen vlees meer dus gisteren een tomatensoepje en vanavond een salade. Lekker buiten eten, muziekje aan, krantje lezen.
Voor mij het ultieme gevoel van vakantie, zeker het mooie weer er bij dat voegt natuurlijk wel veel toe.
“Dat is toch geen vakantie” zeggen verschillende mensen tegen me. Maar als ik het toch naaDagpauwoog (3)r mijn zin heb dan is het toch prima. Hoef geen koffers in te pakken, niet te reizen en te stressen of alles goed gaat, ergens op tijd te zijn. Slapen in mijn eigen bed, mijn eigen badkamer. En heb ook eigenlijk geen zin om me te verdedigen. Laat ieder zijn of haar eigen keuze maar maken. Ik weet als straks mijn blokhut helemaal klaar is dat ik daar heel de winter (en hoop nog veel langer) plezier van heb.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Tuin en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op Vakantie….

1. Marja zegt:

Ik begrijp het helemaal. Ik hoef ook nergens heen.

2. Ik ga ook nooit op vakantie naar het buitenland, in ons eigen landje is genoeg moois te zien hoor Anneke.

3. rietepietz zegt:

Tegen mij hoef jij je niet te verdedigen hoor, je schets ook mijn vakantiebeeld, natuurlijk moesten we wel een beetje weg toen de kinderen nog thuis waren maar dat “reisklaar maken”is altijd weer een aanslag op m’n humeur. Dan op het vakantieadres een beetje “m’n plekje zien te vinden en ald da eindelijk een beetje lukt in de omgekeerde volgorde reisklaar maken…..brrr…. ik pak m’n vakantiemomentjes het héle jaar door, gisteren dan toch in Gouda rondgehangen;-)

4. Harrij Smit zegt:

Niks mis mee hoor Anneke. Dit jaar gaan mijn vrouw en ik voor het eerst niet op vakantie – meestal zwierven we met de tent door Frankrijk – maar blijven we net als jij gewoon thuis. Onze woonomgeving is net nieuw en in ons dorp Dwingeloo krijg je vanzelf al een heerlijk vakantiegevoel door alle toeristen die er rondlopen en -fietsen. En eens niets in te hoeven pakken en geen tent op te hoeven zetten en lekker in je eigen bed te slapen voelt h e l e m a a l n i e t v e r k e e r d 😀

5. Myriam zegt:

Dat is zeker en vast vakantie!!! Als jij het vakantie vindt is dat zo, daar kan iemand anders geen uitspraken over doen.

6. Novelle zegt:

jaja vakantie kan je overal vieren

7. ria zegt:

Vroeger veel buitenland gezien en er volop van genoten. De laatste jaren hier thuis. In de 4 dagen bij mijn dochter heb ik ook genoten van de Drunense duinen. De vele watertjes in Tilburg.Wat jammer is dat ik nu helaas héél langzaam vooruit kom, zonder veel pijn niet overeind kom als ik zit en hoop dat de pijn vanzelf verdwijnt.Geniet nu van een rustvakantie.
    Geniet van je vakantie Anneke zoals jij het fijn vind.