Toon in huis ???

EnecoGisterenavond werd ik gebeld door Eneco, een energieleverancier waar ik eigenlijk al mijn hele leven bij zit al zijn de loop der jaren de namen veranderd van Gemeentelijk Energiebedrijf Dordrecht tot aan Eneco toe.
Nu ben ik altijd al een beetje wantrouwig als ik weer zie privénummer bij mijn telefoonmelder en ook de soort stemmen waarbij ik altijd verwacht weer wat aangesmeerd te krijgen.
Maar goed ik dacht Eneco daar ben ik al bij dus die zullen niet bellen of ik over wil stappen en liet de man zijn verhaal even doen.
Omdat ik al jaren vaste klant bij Eneco ben kon ik gratis Toon krijgen de handige energiemeter in mijn kamer die normaal 200 euro kost met gratis installatie er bij.
Dus ik dacht, ach ja meegaan met de tijd, toch handig zo’n thermostaat die je zelf in kan stellen, nooit vergeten laag te zetten als ik naar bed ga wat me nu nog wel eens overkomt.
(Nu niet natuurlijk hé met dit weer 😉 )
Ik vond het best een leuke actie van Eneco eigenlijk om ook vaste klanten eens iets extra’s te geven. Nieuwe klanten krijgen altijd al aanbiedingen en dingen om maar bij hun energie af te nemen.
Gisteren kreeg ik al meteen een verzoek om het te bevestigen de afspraak en vandaag meteen al een herinnering.
Ik ging de voorwaarden vanavond nog eens goed door zitten lezen want ik kan er twee weken tot na installatie nog steeds vanaf.
En daar lees ik dus dat het inderdaad gratis is maar dat er wel meerkosten bij kunnen komen als er in de meterkast een speciaal stopcontact gebouwd moet worden.
Daar was dus weer niets over gezegd en die kosten vallen dus niet bij het “cadeautje” dat ik kreeg. Kosten meerwerk komt dan op 70.00.En daar heb ik nou net geen zin in dus maar eens gaan bellen morgen Toonof dat bij mij gedaan moet worden.
Ik heb best een oude meterkast dus ben bang dat dit wel het geval is. En dan blaas ik het hele project Toon maar lekker af.
To have Toon or not to have Toon is dus nog even the question.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

25 reacties op Toon in huis ???

  1. Corja zegt:

    Komkommertijd. Overal. Dan gaan ze maar mensen lastig vallen met zogenaamd gratis acties. Mooi niet dus!

  2. Myriam zegt:

    Ze zijn echt niet te doen hé gratis maar toch niet helemaal, bah

  3. Zonder TOON, gaat het leven ook gewoon door hoor.

  4. clair1991 zegt:

    Wij hebben dat aanbod ook gehad, maar dan na de installatie krijg je gewoon toch de abonnementskosten. Dat staat wel in de kleine lettertjes… Alleen de installatie tot op zekere hoogte en het apparaat is gratis….nouja.. gratis. laten ze hun prijzen maar omlaag doen en genoegen nemen met iets minder winst…

  5. Harrij Smit zegt:

    Gratis is bij dit soort bedrijven een woord waar je gelijk al je wantrouwen op dient los te laten. Gelukkig kun je Toon moeiteloos een Toontje lager laten zingen.

  6. minoesjka2 zegt:

    Tja, gratis blijkt dus voor veel mensen weer niet gratis te zijn!! En jij bent dan nog iemand ide de kleine lettertjes leest!

    • gewoonanneke zegt:

      Wat dat betreft is het wel mooi dat je altijd twee weken hebt om het nog eens goed door te lezen. Via de telefoon is het nooit zo duidelijk. Dus inderdaad ja dat doe ik altijd wel. Heb hem maar niet genomen.

  7. rietepietz zegt:

    Zodra bedrijven mij gaan bellen is dat ábsoluut in hun belang. Gratis bestaat niet maar er zin waarschijnlijk niet genoeg mensen die het nut van “dat speeltje”inzien en er voor willen betalen en dan gaan ze het op deze manier proberen. Bovendien is bijna álles dat aanvankelijk gratis is op een later tijdstip vaak ineens niet meer gratis en komen er maandelijkse kosten voor.

    • gewoonanneke zegt:

      Nou die maandelijkse kosten hadden ze wel gezegd hoor. En het leek me wel makkelijk zo’n thermostaat die ik in kan stellen. Maar had geen zin in die meerkosten. Dus maar alles weer afgeblazen.

  8. Lot zegt:

    We letten zelf wel op heb gebruik, daar heb ik alleen gezond verstand bij nodig en de meter voor de standen.

  9. Ik had ook eerst Eneco, maar kon de gratis TOON ook niet gebruiken. Niet daarom, maar ik ben toch overgestapt. Als ik kan besparen doe ik het hoor!

  10. Plien zegt:

    Ik heb gelezen dat mensen met Toon toch aardig wat geld kwijt zijn. Denk rustig overn na en het zijn vaak de kleine lettertjes… 😉

Geef een reactie

