Waterpret……

BessenWeer zo’n mooie zomerdag, eigenlijk de hele week heb ik de ochtenden gereserveerd om wat te gaan fietsen en weinig doen en de middagen als het iets minder warm wordt ga ik wat werken buiten. Even naar mijn moeder geweest, nog een bezoekje aan de moeder van mijn vriendin die zoveel te vertellen heeft dat haar aardappelen staan te verbranden. Haha ja die oudere mensen zijn nog gewend om tussen de middag warm te eten.
Zo leef ik praktisch heel de dag buiten tot een uur of 9 ’s avonds en dat is helemaal mijn ding.
Vanmiddag toen ik thuiskwam begonnen met mijn blokhut af te spuiten met de hogedrukreiniger. Gisteren had ik een groot deel al geschuurd. Geen vervelend klusje met dit weer, ook werk boven mijn hoofd dus als ik klaar ben kan ik zo mee gaan doen aan de miss wetshirt verkiezingen (er moet tenslotte iemand laatste worden haha, een geen foto’s, water en camera zijn geen goede combinatie bij mij.)
Gelderse Roos1Maar het was gewoon heerlijk om zo ongemerkt even af te koelen een beetje. Alles even goed laten drogen en toen begonnen met het verven er van.
Een hele klus en dan heb ik alleen nog maar de voorkant gedaan, al is dat wel het grootste werk met de luifel die er voor is er bij. Bovendien het moeilijkste gedeelte boven de vijver een stuk waar ik amper bij kan en half hangend moet verven. Een keer stap ik bijna in het luchtledige maar weet me tijdig te herstellen zodat een bad in de vijver me tenminste bespaard blijft.
Half 8 ben ik klaar en behalve mijn blokhut zit ik er zelf ook helemaal onder. Want verven zonder knoeien kan ik gewoon niet, heb bewondering voor mensen die dat wel kunnen. Verven is ook een vak hoor.
Een grote druppel is precies op mijn rug gevallen op een plekkie waar ik amper bij kan dus met een doek gedoopt in de terpentine gewikkeld om een pollepel lukt het me toch om de verf te verwijderen.
Lekker even lang douchen en dan eindelijk gaan eten, zomerkost, salade met komkommer en tomaten uit mijn eigen tuin.
Het weekend neem ik even vrij om bij te komen, Lijsterbes2heb dat wel even nodig. (en mijn huis ook)
Laat de zomer nog maar een poosje blijven dan kan ik ook de rest van mijn blokhut verven en is ie klaar voordat het regenseizoen begint.
Ik zag onderweg al weer paddenstoelen en overal bessen, ik wil ze niet zien, wil de zomer vasthouden, geen zin in lange avonden en kou……. nog maar even niet aan denken.
Ps. foto’s zijn van vorig jaar gun me op het ogenblik nog geen tijd om wat te gaan fotograferen. 

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Tuin en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Waterpret……

  1. Van dit mooie weer, moeten we zoveel mogelijk genieten Anneke, we kunnen met de winter weer lang genoeg binnen zitten.

  2. rietepietz zegt:

    Dapper hoor, ik vind verven een uitgesproken “rotklus” en dan met dat mooie weer!
    De zomer is eigenlijk nog maar nét een beetje uit de startblokken, op wat oefendagen na, en dan moeten we inderdaad alweer richting herfst denken.

  3. Kakel zegt:

    Na een verfklus zat mijn haar ook altijd onder de verf en daar krijg je het heel moeilijk uit. Mijn man is een nette verver, die knoeit nooit. Lastig, zo’n man 😉
    Van mij mag het nog heel lang zomeren…
    Lieve groet

  4. Haha, die zelfspot van jou moet ik toch altijd zo om lachen!
    Ja houd die zomer nog maar even vast hoor!

Geef een reactie

