Ik word gek van cijfertjes en enquêtes

ToonVanmorgen had ik er weer een, had toch maar besloten om Toon niet in mijn huis toe te laten. Geen zin om daar dan weer bijna 80 euro voor te betalen om een stopcontact aan te laten leggen in mijn meterkast.
Ik belde naar Eneco en het was inderdaad zo geregeld hoor, een aardige mevrouw die wel zei het jammer te vinden maar verder gewoon de zaken afhandelde en Toon annuleerde.
Maar aan het einde van het gesprek vroeg ze me of ik een cijfer wilde geven voor het gesprek met haar.
En dan gaan mijn haren meteen recht overeind staan. Ik word helemaal knots van die enquêtes en beoordelingen die je “moet” doen  tegenwoordig als je ergens ook maar wat gekocht hebt of met een of andere instantie gebeld hebt.
Dus ik zei, ik ga er geen cijfer voor geven, daar heb ik helemaal geen zin in. Ja wij moeten het vragen zei die mevrouw.  Dat kan antwoordde ik maar ik ga geen cijfer geven, je hebt me netjes, snel en  goed te woord gestaan, niks mis mee.
Maar u krijgt nog een enquête ook zei ze. Nou die ga ik toch niet invullen, daar heb ik helemaal geen zin in antwoordde ik. Ik vind het totale onzin al die dingen.
Vorige week kreeg mijn moeder ook weer zo’n brief over haar hulp. Heb het niet ingevuld en er onder gezet dat mijn moeder helemaal tevreden is en ze deze dingen niet meer in kan vullen.
Doe je dat namelijk niet en stuur je het niet door dan krijg je weer herinneringen en dat soort flauwekul.
En zoals van die zorg kan ik het dan nog wel een beetje begrijpen dat ze inzicht willen boos 1
Maar zo van Eneco, wat heeft een beoordeling van mij nou voor zin, stel ik geef die mevrouw een 4 voor het gesprek. Zegt dat iets over mij of over haar. Misschien had ik wel een pestbui toen ik belde en was zij gewoon vriendelijk. (Had geen pestbui maar kreeg hem wel een beetje door die vraag ) Flauwe kul vind ik het allemaal.
Ik ga daar dan ook niet aan meedoen en dat zouden veel meer mensen eens moeten doen zodat ie onzin misschien eens zal stoppen.
Scheelt een hoop werk, energie en tijd zodat de inbeltijden daardoor misschien eens wat korter zouden worden als ze zich alleen bezig houden met zaken die er toe doen.
Zo ik heb gezegd en ben het even kwijt………………… hahahaha

 

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

23 reacties op Ik word gek van cijfertjes en enquêtes

  1. staartje zegt:

    Ze worden erop afgerekend. Laag cijfer, negatieve beoordeling. Ik vind het bullshit, maar geef dus wel een cijfer….. Mijn kinderen hebben tot hub verdriet dat werk gedaan… Slecht cijfer is ophoepelen

    • gewoonanneke zegt:

      Ja dat is toch eigenlijk triest dat dingen zo werken. En die kant had ik nog niet over nagedacht. Mijn zoon zei ook zoiets in die richting. Eigenlijk erg dat een werkgever zelf niet kan beoordelen of iemand voldoet. Je zou maar net een aantal vervelende mensen aan de telefoon hebben gehad, dan hang je.

  2. Myriam zegt:

    Tja, het is idd wat veel al die enquetes 🙂

  3. clair1991 zegt:

    Ik geef nooit een cijfer meer..laats waren we bij een KPN winkel. Daar vroeg de verkoper ook om een cijfer. Maar het moest wel een 9 of een 10 zijn anders kon hij zijn baan verliezen. Nou grote onzin… een 8 is net zo goed. Wij hebben overigens geen cijfer gegeven met als reden dat we ons daartoe niet bevoegd achtten:) En al die enquêtes na een gesprek met klantenservice druk ik gewoon weg. Emails met beoordelingsformulieren liggen ook zo in de afvalbak…Want bij een minder goede behandeling is het voor mij einde oefening bij het bedrijf. Voor hen 10 anderen immers..

  4. Harrij Smit zegt:

    Ja dat kan je maar kwijt zijn, Anneke! Ik vind je raad om er allemaal maar eens mee te stoppen een hele goeie. Ik krijg er zo langzamerhand ook een sik van 😦

  5. Plato zegt:

    Als iedereen cijfers blijft geven houdt je het systeem in stand. Als niemand meer meewerkt moeten ze weer iets anders bedenken. Ik zou zeggen: ze kunnen hun tevredenheidsgegevens beter halen uit hun verkoopcijfers. Tevreden mensen blijven, ontevreden mensen gaan weg. Zo simpel is het en dat moet het ook blijven. Bovendien heb je volkomen gelijk als je stelt dat zo’n cijfer van allerlei factoren kan afhangen. Je zal maar net ruzie met je kat gehad hebben en dan belt dat mens….
    Goed stuk Anneke, ik sta dr volledig achter.

  6. rietepietz zegt:

    Ik sta hélemaal achter je, ik krijg er óók altijd de pest over in. Tegenwoordig vraagt men óók in de medische hoek of je bijv. pijn een cijfer wil geven op een schaal van 1 tot 10, ronduit beláchelijk en ik zeg in zón geval als ik niét heel veel had zát ik niet. En wat wéét je dan als ik een cijfer noem, nóg niet want pijnbeleving is ook al heel persoonlijk. Dit soort onzin kost inderdaad kostbare tijd die ze beter kunnen gebruiken.
    Ik heb al eens iemand de deur gewezen nadat ze niet beeid was mijn échte antwoorden op te schrijven en je slechts kon kiezen uit helemaal eens, niet helemaal eens, niet helemaal oneens, oneens.
    Zó heeft een vraaggesprek weinig zin want je leert er niet uit wáarom men het wel of niet eens is met de geponeerde stelling. Maar toelichting kán dus niet.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja je hebt gelijk, zeker die vragen zoals eens, oneens enz. vind ik van die dooddoeners. Meningen zitten er vaak tussen in of je voelt dingen anders aan dan je moet verwoorden. Weg er mee met die onzin.

  7. Je hebt helemaal gelijk hoor! Ik kreeg naar aanleiding van een vraag aan de NN Bank ook een mail met een soort en

  8. minoesjka2 zegt:

    Ja, ze willen steeds vaker klanttevredenheid meten in cijfers ……….. en die moeten klanten aanleveren.En vervolgens kunnen ze daar de concurrenten weer mee om de oren slaan.

  9. Lot zegt:

    Soms krijg je idiote vragen bij een evaluatie: mijn moeder toen 83 werd gevraagd of ze dacht of ze over 5 jaar ook nog huishoudelijke hulp nodig zou hebben en hoeveel, ze is erg assertief en antwoorde wat denk u zelf dat ik er jonger en gezonder op wordt?

  10. beaunino zegt:

    Ach, dat gevraag. Soms wordt ik er zo simpel van. Goed gezegd Anneke.

  11. Kakel zegt:

    Ik doe er niet aan mee. Knotsknettergek word ik ervan! Sommige dingen kun je overdrijven en daar horen dergelijke enquetes ook bij.
    Fijn weekend!

Geef een reactie

