Van die avonden….

sterrenhemelSoms heb ik zo’n avond dan wil ik gewoon niet dat er een eind aan komt, wil ik niet naar bed maar blijven genieten.
Zoals vorige week zaterdag toen ik met mijn zus weg geweest was, ’s avonds vrienden op visite had gehad die zo half 11 weer weggingen.

De deur nog open zo warm is het, zo nog even naar buiten kunnen lopen, kijken naar de sterren, denkend wie dat nog meer zou doen op dat moment. Nergens en overal aan denkend.
Een bestand opzetten van Katie Melua, heerlijke muziek als de wereld stil wordt, het nacht wordt, zachtjes aan en wat op de bank gaan liggen, half hangend, wat lezend, wat luisterend, soms even een woordje wordfeuten met dezelfde verslaafden waarvan er een paar ook altijd laat op zijn.

Gewoon wat mijmeren en dromen, niet denkend hoe laat ik weer op moet, genieten van het moment.
Vergelijkbaar met wanneer je wel eens in de auto zit, radio aan op weg naar huis over een  donkere rustige weg, lekkere muziek, niet uit willen stappen maar willen blijven rijden.
Ben wel eens doorgereden naar een rustig punt half in de polder, auto stilgezet en blijven zitten en luisteren naar de muziek. Alles donker verder om me heen of juist een mooie maan die staat te schijnen en licht geeft.

Zulke avonden ken je ze en geniet je er ook zo van, ik wel…………

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op Van die avonden….

  1. Mooi logje Anneke… En dat met die muziek dat herken ik wel… dan wil ik niet uitstappen maar luister ik het eerst af… Ik ga zo mijn I-Padje pakken om een woordje te leggen hoor 😉

  2. Marja zegt:

    Ik herken het wel, maar het is al heel lang geleden dat ik ’s avonds laat naar muziek luisterde. Meestal eindigt mijn dag al babbelend aan ons tafeltje zonder tv of muziek.

  3. Tja Anneke, net als bij een mooie droom, wanneer je het eigenlijk jammer vindt dat je wakker bent geworden.

  4. Harrij Smit zegt:

    Mooie beschrijving van de zomerblues… lekker warm weer doet soms wonderen 😀

  5. rietepietz zegt:

    En prachtig poëtisch logje van een avondmens………, dat soort momenten heb ik meer in de vroege ochtend.

  6. Myriam zegt:

    Ja, da’s genieten…;

  7. Zulke avonden zijn cadeautjes… dan wil ik eigenlijk wel ergens buiten slapen onder de sterrenhemel!

Geef een reactie

