Spetter Pieter Pater

0000Een aantal weken geleden zat ik een doos met een aantal bandjes uit te zoeken en ik vroeg aan mijn zoon of er nog bandjes bij waren die hij wilde bewaren. Hij pakte het bandje van Alfred Jodocus Kwak eruit en zei dat hij die wilde bewaren.
Ik denk dat hij niet eens apparatuur heeft om het af te spelen maar ik heb het toch bewaard voor hem.
Hij heeft dat toen hij klein was zoveel gedraaid dat bandje dat hij dat hele verhaal uit zijn hoofd kende.
Vandaag was het ook Spetter Pieter Pater want het Huttendorp was begonnen en het heeft gewoon heel de dag geregend.
Dat scheelde ook wel in het aantal kinderen dat zich ingeschreven heeft, zo’n 40 minder dan we er normaliter hebben.  Jammer maar het is niet anders. Veel wilden zeker niet in de regen een hut komen bouwen. (watjes die kinderen van tegenwoordig haha)
Nou ja ook met zo’n kleine 150 kinderen kan het ook wel gezellig zijn hoor. Vandaag dus de hutten gebouwd. Zelf ben ik alleen bij de inschrijvingen geweest. Ik verzorg de kassen en de inschrijvingen invoeren in de computer en dat soort werkjes. Vond het ook niet erg om niet heel de dag op zo’n nat veld te zijn.
Ik heb ook nog een logee voor vier dagen, die is gisteren gekomen, mijn vriendin uit Harderwijk. Ze belde pas twee weken geleden of ze kon komen en eigenlijk is de combinatie logee en huttendorp niet zo ideaal. Vorig jaar was ze er ook al met het Huttendorp, heb wel gevraagd om volgend jaar daar wel rekening mee te houden.
Want ondanks dat ze eigenlijk voor haar moeder komt die hier in de buurt woont en haar zus (bij beide kan ze niet logeren) heb je toch iemand in huis, die weliswaar wel haar eigen weg gaat maar toch hou je er rekening mee.
Vanmiddag had ik afgesproken met haar te gaan fietsen. Eerst nog een uurtje liggen slapen en toen de stoute schoenen oftewel een regenpak aangetrokken en gaan fietsen. Eigenlijk was het best lekker.  Wat gewinkeld en op de terugweg bij de surfplas/golfbaan gaan eten.
Het 11846543_515841695231524_6858110555435784347_nwas er (niet zo gek) aardig rustig maar best gezellig, leuke bediening en prima eten voor een redelijke prijs. En ik kreeg het cadeau van haar voor het logeren. Op ons gemakkie daar gezeten en wat zitten kletsen met elkaar.
Morgen gaat ze een dag naar haar zus toe en ik ga morgen gewoon werken en later in de middag nog een poosje naar het Huttendorp voor de opening. Hopen op wat beter weer dan vandaag dan maar.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Spetter Pieter Pater

  1. Jammer dat het weer zo tegenzit voor het huttendorp Anneke, maar het zou beter worden.

  2. rietepietz zegt:

    Zo heb ik nog oude sprookjes LP’s die we altijd draaiden als de kinderen ziek waren…ook die zitten nog van A to Z in m’n hoofd.
    Kinderen tillen meestal niet zo heel erg erg aan regen, best nog veel hoor zo’n 10 kinderen, gelukkig knapt het weer morgen een beetje op!

Geef een reactie

