Visite en vis………

Dat spreekwoord zal niet voor niets zijn ontstaan. Vandaag was de derde dag dat mijn vriendin bij me was. Ze was heel de dag weggeweest naar haar zus en vanavond toen ik thuiskwam uit het Huttendorp was ze weer thuis. Het was al weer een uur of half 10 voordat ik thuis was na een gezellige opening en nog even een “nazit”. Evalueren, even wat drinken met elkaar, gezellig.
En wanneer ik dan thuis kom wil ik even de kassen klaar maken voor de volgende dag, moet nog een strijk doen voor mijn moeder, daar wil ik morgen ook nog even naar toe.
Maar eigenlijk wil ik ook vragen hoe mijn vriendin het gehad heeft en dat doe ik dan ook terwijl ik ondertussen het geld zit te tellen.
En dan werkt het bij mij niet goed, ik kan me dan op beide dingen niet meer concentreren en dan ga ik me ergeren aan dingen.
Vandaag had ik een briefje neergelegd voor mijn vriendin of ze op mijn tafel onderzetters wilde gebruiken want mijn tafel zat vol met kringen.
Vanmorgen toen ik thuiskwam van mijn werk stond de vaat nog op de gootsteen, het gootsteen kasje open en de fles afwas nog op de gootsteen. Dingen waar ik me normaal niet zo druk over maak maar die me dan gaan irriteren.
En als ze dan ook nog zegt dat ze verkeerd gereden is omdat ik gezegd had dat ze een bepaalde weg over moet steken dan ontplof ik bijna. Ik had gisterenavond nog een uitdraai van de kaart van Krimpen gemaakt met precies aangegeven hoe ze moest fietsen, waar ze over moest steken. Tja als ze dan zelf over gaat steken en een andere weg neemt daar kan ik dan niets aan doen natuurlijk. Het kaartje bewees mijn gelijk.
En dat is ook wel een beetje het punt, ik kan hartstikke goed met haar opschieten en we zijn al heel lang vriendinnen maar we zijn allebei eigenwijs en alles was ik ook zeg lijkt wel niet waar te zijn.
Nou ja vanavond er wel over zitten praten, dat ze nog best mag komen maar niet meer als ik Huttendorp of andere afspraken heb. Je had ook nee kunnen zeggen, zei ze.
Dat weet ik wel maar zij heeft vakantie genomen om naar haar moeder te gaan, al met haar zus afgesproken en dan gaat ze mij pas bellen. En ze zegt ook altijd ik ga mijn eigen gang maar verwacht dan toch wel dat ze haar verhaal kwijt kan en ik voel me dan ook ongemakkelijk dat ik me gevoelsmatig in tweeën moet splitsen.
Nou ja de volgende keer gewoon beter afspreken, beter afstemmen op elkaar en misschien iets korter dan 4 dagen want tenslotte blijven visite en vis maar drie dagen fris.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Visite en vis………

  1. Marja zegt:

    Heel begrijpelijk. Het zou mij ook irriteren.

  2. staartje zegt:

    Wat een mooi gezegde!

  3. Harrij Smit zegt:

    Irritatie is begrijpelijk, want wanneer de liefde niet van twee kanten komt, is de visite vlees noch vis…

  4. rietepietz zegt:

    Niet netjes van haar om te zeggen dat je ook nee had kunnen zeggen, dat mag dan waar zijn maar het was niet het punt van jouw terechte kritiek. Natuurlijk mag jij aangeven dat ze een volgende keer even contact moet opnemen met jou vóór ze definitieve afspraken maakt om te horen of de datum jou óók schikt.

    • gewoonanneke zegt:

      We gaan er nog een keer over praten samen. Zou het jammer vinden dat zulke best wel kleine irritaties tussen ons in blijven staan. We kennen elkaar al 57 jaar waaronder 50 jaar echt vriendinnen samen. Soms is het even nodig om weer dingen te zeggen tegen elkaar zonder drukte. Zij was ook bezig met het afronden van haar baan, haar werkzame leven. Dus we waren allebei denk ik moe en druk en dan heb je gauwer irritaties.

  5. Kakel zegt:

    Als volwassene zou je vriendin toch beter moeten weten. Volgende keer maar een dagje minder afspreken!
    Jammer van het weer van Huttendorp. Hier timmert de jeugd ook dat het een lust is.
    Lieve groet

Geef een reactie

