Avondje theater

Vzingenzolang2anavond met mijn zus naar het theater geweest, een try-out van Paul de Leeuw in het Isala theater.
Volgens mij is het zo, je houdt van Paul de Leeuw of je hebt helemaal niets met hem en ik vind hem gewoon leuk.
Vanavond was er een try-out voor een tour door Nederland die hij gaat houden met een orkest, vandaag was de laatste met een Belgische pianist. De naam van de show”Zingen zo lang het duurt”.
En gezongen is er maar daarnaast ook verhalen, mensen konden zelf nummers aanvragen per sms. Kortom ik vond het een heel afwisselend en leuk programma.
Ik heb tranen gehad van het lachen maar zo nu en dan bij bepaalde nummers die me heel erg aanspraken ook tranen van ontroering.
Nummers die ontroeren zoals de Steen, een aantal nummers van Robert Long maar ook de meezingers zoals Vlieg met me mee.
Een show zonder pauze maar hij stond gewoon 2 1/5 uur op het podium zonder pauze of onderbreking. En dat vind ik toch best knap.
Een vrouw die te laat was, was meteen de Sjaak, waarom was ze te laat en waarom was ze alleen. Hij ging haar man bellen. Echt geweldig.
Ach eigenlijk is iets navertellen nooit zo leuk, je moet er gewoon bijzijn om het leuk te vinden denk ik.
Paul de Leeuw woonde natuurlijk jaren in Lekkerkerk, ken hem nog dat hij als strontvervelend ventje in de kroeg zat. Zijn eerste theateroptredens bij de toneelvereniging De Rederijkers. En de zakken grit voor de kat die we altijd bij zijn ouders thuis brachten.
Ook nu, zo dicht in de buurt dus voor hem bekend terrein, kwamen er verhalen uit die tijd.
Zag ook veel mensen uit ons dorp die er deze avond waren.
IsalaEen aantal jaren geleden kwam hij in ons dorp op uitnodiging van die toneelvereniging die zoveel jaar bestond in de sporthal optreden. Ik zat toen eerste rang, geweldig leuk was dat.
Vanavond heb ik met mijn zussie een topavond gehad. Gezellig nog even wat na gedronken.
Een voorproefje op onze vakantie want ja ik ga een weekje op vakantie naar Zeeland.
Vrijdag vertrekken we en ik heb er echt wel zin in even een weekje er uit te zijn. 

Plaatjes internet

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op Avondje theater

  1. Marja zegt:

    Fijn dat jullie zo hebben genoten.

  2. Fijn dat je zo’n gezellige avond hebt gehad Anneke, en dan nu naar de vakantie toeleven…heerlijk toch?

  3. Bep Bol zegt:

    Heerlijk zo’n avondje genieten. Ik ben zelf geen Paul-aanhanger maar dat maakt niets uit. Gewoon een avond ontspannen en helemaal naar huis gaan is alles waard.
    Ga genieten van je vakantie,ik geniet sinds vorige week van je verhalen.

  4. rietepietz zegt:

    Er is toch nog een “middenweg” hoor, ik vond Paul de Leeuw in zijn begintijd erg leuk maar later bekoelde dat enthousiasme behoorlijk. Maar dat neemt niet weg dat hij toch wel wat vakmanschap in huis moet hebben om nog steeds zoveel mensen aan zich te binden.
    In ieder geval had jij een leuke avond en daar gaat het om.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja zijn laatste programma’s was ik ook niet heel enthousiast over hoor en heb ook best kritische noten naar hem. Maar gisterenavond was echt leuk een afwisseling van lachen en serieuze mooie liedjes zingen. Het geld meer dan waard.

  5. Mrs. T. zegt:

    Mijn broer en schoonzus zijn afgelopen weekend ook geweest en vonden het geweldig. Er was zelfs nog een huwelijksaanzoek tijdens de show.

    Veel plezier in Zeeland.

  6. Als je maar lekker samen genoten hebt! Leuk!

  7. Kakel zegt:

    Mijn schoonmoeder had een schurfthekel aan de man. Ik vind ‘m geweldig. Ook zoals hij met zijn man en zoon in het leven staat. Gewoon zijn eigen ding doen. Knap!

    • gewoonanneke zegt:

      Ik vind ook niet alles heel erg goed hoor. Maar je merkt echt dat hij een vakman is zoals hij weer op dingen inspeelt, nog namen van mensen weet vanaf het begin van de voorstelling en dat aan het einde in een liedje verwerkt. Dat vind ik echt knap.

  8. minoesjka2 zegt:

    O, wat leuk zeg dat je daar bent geweest.
    Hij staat volgende week in Rotterdam, en via de regionale radiozender kon je kaarten winnen. Heb hard mijn best gedaan om in de prijzen te vallen, maar helaas…..

Geef een reactie

