Een roerig dagje

telfoonGisteren toen ik naar het theater ging gaf mijn telefoon de geest. Wat ik ook deed, ik kreeg hem niet meer aan de praat. Nu is het al een afdankertje van mijn zoon en ik heb hem ook al weer een paar jaar dus ik dacht nu is ie echt kapot.
En op een of andere manier voelde ik me meteen een beetje onthand. Mijn zoon zit in Italië, nou heeft ie wel mijn vaste nummer natuurlijk maar het is al gauw even een appje of berichtje. Dus maar even via mijn zus een berichtje gestuurd dat mijn telefoon de geest gegeven had. En dan nog maar even niet denken aan alle gegevens die er in staan.
Vanmorgen naar mijn moeder met mijn zus, verteld dat we op vakantie gaan, dat doen we tegenwoordig zo laat mogelijk anders zit ze al weken te piekeren hoe alles moet.
Het eerste wat ze zei was “Dat is wel goed voor jullie want jullie zitten toch altijd aan mij vast”.  Dat kwam er echt zo ontzettend lief uit dat we allebei ontroerd waren. Nou zo zien wij het niet hoor zeiden we.  Maar we hebben alles geregeld, mijn zus haar vriend blijft de boodschappen doen en gaat een keer extra en mijn schoonzusje doet de was deze week, dus dat is wel geregeld. Maar ze mist onze bezoekjes wel natuurlijk. En vanavond belde ze nog op, wanneer gaan jullie nu en wanneer ben je dan weer terug. Maar een fijne vakantie hoor.
Bij de telefoonwinkel even een inschuifkaart, weet niet hoe ik het anders moet noemen,  voor een telefoon die ik nog had liggen gekocht.  Een I=phone heeft een klein kaartje en dat andere toestel moet een grotere in. Ik vroeg aan die man dat het zou kunnen zijn, heb je hem niet bij je. Nee zei ik. Probeer eens de aan en uit knop en de programma zoekknop gelijk in te drukken als als het logo verschijnt los laten. Het was te proberen.
Op de terugweg hadden we een flinke onweersbui toen we net zaten te lunchen bij de Hema en na nog een extra bakje koffie scheen de zon weer. Alleen de fiets van mijn zus deed het niet meer. Wat we ook probeerden hij deed het niet meer.
En die muts wilde nog haar vriend gaan bellen ook om haar op te komen halen met de auto, 4 km fietsen maar. Ik zeg ben je gek, dan fiets ik wel op die fiets van jou, dat stukje kan je toch wel fietsen zeg zonder ondersteuning. Tenslotte heb ik ruime ervaring met fietspech. Nou dat ik haar fiets nam was haar eer nog net te na dus zijn we in een veel lager tempo dan normaal naar haar huis gefietst. (Accu bleek kapot, net twee maanden uit de garantie, pff dure grap. Ik heb al 3 nieuwe maar krijg steeds opnieuw 2 jaar garantie er bij dus wat dat betreft kan ie beter ieder jaar maar kapot gaan haha dan blijf ik met een nieuwe rijden, misschien waren dus die pechgevallen nog niet zo gek).
Thuis meteen het trucje van de telefoonmijnheer toegepast en verdomd hij kwam weer tot leven. Wat een super goeie verkoper zeg. Ga hem morgen echt een doos merci brengen, dat heeft ie meer dan verdiend.
Vanmiddag lekker heel mijn huis doorgewerkt, alles open gezet, mercigepoetst, geboend, het is weer spic en span.
Vanavond nog 25 km wezen fietsen met een vriendin dus straks rol ik zo om mijn bed in.
Morgen heel de dag de tijd om mijn koffer in te pakken, nog even langs mijn moeder te gaan en mijn dingen voor de krant te doen. Dat moet zeker lukken en dan vrijdag lekker afreizen. Heb er zin in.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie. Bookmark de permalink .

10 reacties op Een roerig dagje

  1. Marja zegt:

    In dit geval had jij mazzel. Fijne vakantie.

  2. Er zijn dus nog wel goede verkopers Anneke, ik wens je een hele fijne vakantie.

  3. Plato zegt:

    Nou Anneke, ik wou dat ik jou nu eens een gouden tip kon geven, want ik ben gek op chocola 🙂
    Maar wel fijn dat ie het weer doet.
    Leuk dat je op vakantie gaat. Ik kan me de reactie van je moeder wel voorstellen. Ze zal de dagen wel tellen. Maar ja, je wilt er ook wel eens uit. Waar gaan jullie naar toe op vakantie of komt daar nog een blog over?

  4. rietepietz zegt:

    Pppffftt, dat was schrikken, geweldig dat je een verkoper trof die z’n weetje weet én niet uit is op “liever nieuw verkopen” . Een héél fijne vakantie!

  5. minoesjka2 zegt:

    Wat fijn zeg dat die oude dan toch weer tot leven kwam 🙂

Geef een reactie

