De laatste van de reeks

Waren jullie het al zat, ik wel eigenlijk na een aantal van die blogjes achter elkaar gemaakt te hebben. Nu wil ik ze ook nooit meer zien op FB, ga eens kijken of ik dat ergens uit kan schakelen. En geloof me ik heb nog maar de helft ongeveer gebruikt.
Aan de andere kant ook wel grappig om te doen zo voor in mijn vakantie.
Hierbij nog een paar grappige en opmerkelijke……….

monch am meer

Het kunstwerk, dat je ziel reflecteert is

“Der Mönch am Meer” van Caspar David Friedrich!

Jij hebt een geheimzinnige ziel, die ondoorgrondelijk is. Attent zoals jij bent, ben je geen fan van smalltalk maar meer van de spannende en ongewoonlijke thema´s. Ook sombere, duistere onderwerpen spreken je aan. Door je mysterieuze natuur raken mensen gefascineerd door jou.

Ik beken, ik kende het schilderij en de schilder niet wat dat betreft ben ik wel een beetje een cultuurbarbaar maar dan ga ik het wel opzoeken en ik was eigenlijk meteen gefascineerd door dit schilderij. Waarom precies kan ik eigenlijk niet uitleggen maar die lucht en die man alleen Ik vind het prachtig dus je kan ook nog wat leren van FB dat blijkt wel weer.

Jij zou vakantie moeten houden in

York!

Je vakantie moet allesomvattend zijn: geschiedenis, stad en land. York is de perfecte bestemming voor je! Deze locatie in het noorden van Engeland is bijna 2000 jaar oud en biedt spannende Romeinse en Vikingssporen aan. Niet ver weg is het moeras van Yorkshire. Kennis, de natuur en de stad: perfecte mix voor jou!

Voordat ik ooit in Engeland geweest was droomde ik heel vaak dat ik naar Engeland ging en als ik dan bij de boot kwam miste ik hem altijd. Een soort repeterende droom.
Toen ik met mijn vriendin een weekje naar Engeland ging het eerste jaar dat ik alleen was voelde het voor mij aan als thuis komen. En waarom weet ik niet. En die droom heb ik daarna nooit meer gehad.  Ben er later nog een keer met mijn zus geweest en ik zou best nog een keer naar Engeland willen. Buiten het land trekt de Engelse taal me ook enorm aan. Vind zinnen en woorden in het Engels soms veel mooier dan in het Nederlands. Dandylion of Butterfly kisses zijn van die voorbeelden. Misschien in een vorig leven in Engeland geleefd, je weet het maar nooit he. En dit nummer doet me altijd denken aan mijn vader waar ik zo gek op was.

Your Celtic name is

Flòraidh, the gentle petal!

Just like a delicate flower is drawn to the sun, you too are drawn to the positive things in life. Even when times might get a little hard, you always find a way to see a silver lining.

Dit was opeens een tekst in het Engels en sluit goed aan bij mijn vorige verhaaltje. Wat een schitterende zin en ik probeer dat wel om altijd de zon door de wolken te zien schijnen maar het lukt me niet altijd.
Zo sluit ik mijn FB testen toch nog wel een serieuze noot af.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Testen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op De laatste van de reeks

  1. Marja zegt:

    Dit nummer kozen mijn broer en zijn dochter voor het moment dat hij haar naar haar bruidegom begeleidde. Zo ontroerend.

  2. staartje zegt:

    Hahaaha, ik was het wel zat. Op facebook trouwens ook. Met de gegevens rotzooien ze maar wat. Alleen bedoeld om je gegevens te jatten

  3. rietepietz zegt:

    In ieder geval hebben we je niet hoeven missen tijdens je vakantie leuk toch!

  4. Lenjef zegt:

    Leven is veranderen

    hoe de andere stervelingen ons als mens ervaren
    dat zullen we waarschijnlijk nooit echt weten
    de verborgen kantjes zijn onmogelijk te meten
    en morgen zijn wij niet zoals we gisteren waren

    Lenjef 😉

  5. staartje zegt:

    Je mist deze nog 😺 🙂 http://nl.nametests.com/test/result/liesbeth-je-bent-hoe-oud-ben-je-echt/2714031579/ je echte leeftijd of las ik er over heen? Heerlijke onzin. Met mijn 61 was ik 24

Geef een reactie

