Een “telefoonjuf” met een gezicht…..

Al langer was ik van plan om te veranderen met mijn mobiele telefoon van provider. Niet KPN1dat ik zo ontevreden was maar omdat “alles onder een dak” voordeliger is en mij nog wat andere voordeeltjes opleverde.
Mijn telefoon is aan het verslijten (zoonlief zei, hij is vier jaar mam, dan is ie op) kan namelijk alleen nog maar bellen als ie op de speaker staat en bij het opladen moet ik hem helemaal uitzetten en zo zijn er nog wat dingen die zijn einde aankondigden.
Vanmorgen was ik het opeens zat en ging bellen met KPN.
Ik hoor regelmatig mensen klagen over KPN maar  (even afkloppen) vanaf dat ik een computer kreeg heb ik daar een abonnement, ook voor tv en vaste telefoon en ik heb gewoon heel weinig te klagen, sterker nog ben zeer tevreden. Werd ook regelmatig gebeld met aanbiedingen voor korting omdat ik een vaste klant ben.
En al de jaren dat ik voor de krant werk heb ik nog nooit meegemaakt dat ik mijn stukken niet kon verzenden (dit is de goden verzoeken natuurlijk) dus was de overstap naar KPN ook mobiel voor mij klein.
Ik had zelf al zitten bekijken wat ik wilde en welk toestel ik er bij wilde hebben, tja mijn I-Phone heeft me verpest daarom wilde ik weer een telefoon van hetzelfde merk.
Maar wel een mooie zilverkleurige, het afdankertje van mijn zoon is zwart, niet dat het veel uitmaakt natuurlijk maar toch….. nu ik de keuze heb.
Ik kreeg een mevrouw aan de telefoon, echt zo’n leuk mens die alles uitlegde, alle vragen die ik had beantwoordde en zelfs nog persoonlijke dingen ging vragen toen ik vertelde dat ik zeker mijn nummer wil behouden omdat ik freelance voor een krant werk.
Ze vertelde dat ze zelf ook een opleiding in die richting had gedaan en columns had geschreven en zo hadden we een leuk gesprek over schrijven, weblogs en opeens kreeg deze “telefoonjuf” voor mij een gezicht.
Vond dat eigenlijk wel bijzonder dat je opeens een heel ander gesprek heb dan over het aanschaffen en kopen van een nieuw abonnement.
En I phonezoals Riet ook al in haar laatste blogje schreef, KPN laat je keurig kiezen hoe laat je de telefoon bezorgd wilt hebben zodat ik niet heel de dag morgen thuis hoef te blijven.
Morgenavond tussen 18.00 – 21.00 uur wordt ie gebracht. Dan duurt het nog wel even voor mijn abonnement ingaat maar als ik mijn simkaart op maat laat knippen in een KPN winkel kan ik mijn oude simkaart toch gebruiken in mijn nieuwe telefoon nog een maand.
Ben heel benieuwd. Moet mezelf aanleren om meer daarmee te bellen en eigenlijk helemaal niet meer met mijn vaste telefoon.  Om hem helemaal op te zeggen vind ik nog wel een stap maar het zou best kunnen dat het wel gaat gebeuren. Even kijken hoe alles loopt. Zin om alles weer te ontdekken en uit te vinden op mijn I-Phone 5.

P.S. Van mijn principes afgestapt om een enquête in te vullen na een telefoongesprek. Vond dat deze mevrouw wel een positieve beoordeling verdiende. Zo moesten er meer zijn.

Advertenties
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Een “telefoonjuf” met een gezicht…..

  1. Marja zegt:

    Wij hebben al jaren geen vaste telefoonlijn meer. We hebben een 06 en een 04. Dat laatste is een Belgisch mobiel nummer.

  2. Ik zit ook bij KPN met internet, en vaste telefoon. Met de telefoon kan ik onbeperkt bellen zonder verdere kosten, ook naar 06 nummers, en ik heb niets te klagen.

  3. Mrs. T. zegt:

    Fijn dat je zo goed geholpen werd en wat een leuk contact. Hier alles in een van Ziggo en ook, ondanks dat je vaak mensen hoort klagen, nog nooit problemen gehad met hun service.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja denk dat je ook geluk moet hebben daarmee. Ik weet het niet. Had eerst UPC op zich met de levering ook niet veel problemen, wel meer storingen, maar gewoon zo lastig om het over te laten zetten destijds naar mijn eigen naam. Dus toen maar voor KPN gekozen.

  4. rietepietz zegt:

    Mijn ADSL aansluiting heb ik bij KPN en daar ben ik zonder meer tevreden over,Ook de vaste telefoon lijn heb ik nog bij KPN beiden al zo lang dat de betaling nog per acceptgiro gebeurt. ( voor TV hebben we een schotel)
    Kort geleden wilde ik, net als jij dan maar omzetten naar “alles in één” maar onder voorwaarde dat betaling gewoon per acceptgiro bleef lopen. Dat kon natuurlijk zei de vriendelijke meneer.
    Evengoed werd het contract toegezonden mét betaling per automatische incasso, dat weiger ik en dus heb ik de boel terug gedraaid naar de oude situatie. Flinke fout ( vind ik) maar verder ben ik dik tevreden met de diensten die ik van ze gebruik en men was reuze vriendelijk bij de klantenservice!

  5. Kakel zegt:

    Ze bestáán nog: mensen met een klantvriendelijke houding. Helaas moet je ze zoeken met een nachtkaarsje, maar jij had er maar eentje nodig en die kreeg je aan de lijn :-))
    Groetjes

    • gewoonanneke zegt:

      Ja haha misschien als je wat nieuws wilt of uitbreiden dat ze aardiger zijn dan wanneer je met klachten komt. Ik weet het niet. ik heb nooit problemen gehad met KPN dus daar ga ik dan maar voor.

  6. Leuk Anneke, weer een nieuw speeltje! Ik wens je veel uitzoekgeduld en plezier!

  7. minoesjka2 zegt:

    Kijk al weer een positief geluid over KPN, hoor ik veel vaker sinds ik me aan het orienteren ben om naar een andere provider te gaan.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s