Dromen ruimen op

DromenlDromen zijn volgens mij goede opruimers van de geest. Net zoals ik als ik wat wil onthouden het opschrijf op een lijstje om mijn hoofd leeg te maken en er niet meer aan te hoeven denken zo werken dromen ook volgens mij om mijn geest weer leeg te maken.
Momenteel kan ik wel per nacht 10 uur slapen en zit ik al zo rond half 11 of 11 uur bijna knikkebollend in de kamer.
Heb denk ik gewoon een week nodig om weer bij te komen van mijn vakantie haha. Terwijl eigenlijk vakantie moet zorgen dat je uitgerust weer aan het werk gaat. Maar goed dat is een ander verhaal.
Vannacht had ik een gewoon gezellig en leuke droom en toen ik hem, net wakker geworden, nog helemaal wist en eens naging wat voor elementen er allemaal inzaten kwam ik tot de conclusie dat alle gebeurtenissen van die dag er voor een stukje er van in verwerkt waren.
De ontmoeting met een vriendin, een stukje oorlogsfilm, het fietsen naar mijn moeder, het verhaal over Hannie Schaft, regenbuien, mijn nieuwe telefoon en nog wat dingen bij elkaar werden in mijn dromen vermalen tot een logisch verhaal.
Wat me als ik wakker ben soms niet lukt kan allemaal in mijn slaap blijkbaar gemengd worden tot een aangename droom.
Soms ook wel eens tot een minder leuke droom maar gelukkig zijn die bij mij in de minderheid, sterker nog, zelden heb ik angstige dromen of nachtmerries gelukkig.
Voor mij zijn deze dromen dan ook een soort afsluiting van een dag, die kan ik weer vergeten en aan de volgende beginnen.
Toen ik een kind was ging ik slaapwandelen, weet nu nog dat ik ooit een keer probeerde in een andere slaapkamer een kast open te maken en dat soort dingen. Weet niet of die dingen erfelijk zijn maar ook mijn neefje deed het heel veel en meer familieleden hebben korter of langere tijd geslaapwandeld. Slaapwandel Gelukkig heb ik daar geen last meer van. Wel hardop praten in mijn slaap. Hele verhalen kan ik vertellen heb ik van horen zeggen. Of dromen daarvoor bedoeld zijn, ik denk het wel, er wordt veel onderzoek naar gedaan, ook over voorspellende dingen in dromen.
Ik weet er te weinig van om er echt iets over te kunnen zeggen en hou het maar bij de opruimende taken van mijn dromen.
Nou toch nog even wat zitten spitten op internet en kwam ik dit tegen:
http://www.allesoverdromen.nl/

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Dromen ruimen op

  1. Corja zegt:

    Dromen is heel goed, blijkt. Ook al onthoud je ze niet, gedroomd wordt er toch. En zo verwerk je de dagelijkse beslommeringen. Mijn vakantie was trouwens ook behoorlijk vermoeiend en enerverend. Tijd om uit te rusten, nu! 🙂

  2. rietepietz zegt:

    Jouw idee lijkt me zeker niet te ver gezocht. En wanneer je erg ” bezig bent geweest” komt de vermoeidheid pas goed los wanneer je tot rust komt. Gelukkig vraagt je lichaam wel om wat het nodig heeft.

  3. Neem je rust op zijn tijd hoor! Haha, maar dat doe je wel, slaapkop!
    Ik droom ook heel weinig, denk ik tenminste. En onthouden? Heel soms…

Geef een reactie

