Klusje geklaard…….

I phoneJa zo’n nieuwe telefoon is weer even alles uitvogelen en proberen om mijn gegevens er op te krijgen maar daar heb je dan de telefoonwinkel voor die daar de nodige adviezen kan geven en mijn simkaart moest bijgeknipt of afgeknipt, dus gewoon kleiner geknipt worden want in deze nieuwe telefoon is ie weer kleiner. Dus afgelopen zaterdag naar Gouda gegaan waar een KPN winkel is.
Meteen al een nummertje trekken want het was er druk. Een heel aardige jonge man die mij hielp en binnen een minuut of 10 wist ik alles, was mijn kaart kleiner en kon ik thuis gaan doen wat hij me verteld had en dan moest het allemaal goed komen.
Daar hebben we (ik was met mijn zus gegaan) toen maar op een terrasje in het zonnetje even een bakje/broodje op genomen.
Op de markt nog een leuk hoesje voor mijn nieuwe telefoon gekocht, ik weet hoe ik ben en toen ik weer thuis was meteen begonnen met de gegevens over te brengen van de ene telefoon in de andere.
En ik moet zeggen dat was echt een fluitje van een cent. Ik weet dat ik het ook aan mijn zoon had kunnen vragen maar dan weet ik wel hoe dat gaat. Klap, klap, tik, tik op mijn telefoon en dan is het voor elkaar zonder dat ik nog weet hoe het gegaan is.
Ik wil het gewoon zelf weten en doen. Alleen mijn whatsapp lukte nog niet en toen ik dat via een sms’je vertelde tegen mijn zoon zei hij wel even te komen kijken ’s avonds.
Maar natuurlijk ging ik door met proberen en voordat hij zijn antwoord stuurde had hij zijn eerste whatsappje al te pakken ook gelukt. Kwestie van een code invoeren.
Mailtjes binnen haalde lukte nog steeds niet. Dus vanmorgen dacht ik, dat moet toch ook kunnen. Verder gaan zoeken en kijken. Mijn bestaande account verwijderd en opnieuw ingevoerd en daar kwamen de mailtjes allemaal binnen.
Worden jullie ook zo gek van al die wachtwoorden. Nou ik wel hoor, ik schrijf ze tegenwoordig allemaal maar op want ik wil ook niet dezelfde gebruiken maar onhandig is het wel hoor. Nog eens iets op verzinnen dus wie een goeie tip heeft.
Op 19 oktober gaat mijn nieuwe abonnement in en kan ik pas optimaal gebruik er van gaan maken.
Nou ja veel verschilt deze telefoon natuurlijk niet van de vorige alleen is hij voorzien van Siri en Siri doet alles voor me. Als ik een woord zegt zoekt hij alles voor me op, als ik vraag bel Peter bijvoorbeeld dan gaat ie Peter bellen. Hoe super grappig is dat, dat ga ik nog verder uit proberen. Heb zo het idee dat Siri mijn beste vriend wordt haha.
Ach het is weer een leuk speeltje zo en ik weet ook van mezelf na een paar dagen is het leukste er wel van af en is het allemaal weer gewoon een telefoon die ik kan gebruiken.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op Klusje geklaard…….

  1. staartje zegt:

    Ha, ik hoor graag over siri. Lijkt me ook ideel

  2. Lenjef zegt:

    Wachtwoorden, codes ….

    de klompentijd
    is hier
    allicht voor een poosje voorbij

    met de computer en het internet
    staan we op en gaan we naar bed

    het hoofd vol
    wachtwoorden
    er kunnen er bijna geen meer bij

    Ik doe met zwier en ontzag mijn pet af voor jouw kundigheid, Anneke!
    Amai! 🙂
    Lenjef

  3. Er komen steeds weer nieuwe op de markt, met nóg meer mogelijkheden, je mag langzamerhand wel een cursus gaan volgen om te kunnen bellen, met zo’n ding…..want dat schijnen ze ook nog te kunnen doen….hahaha!

  4. rietepietz zegt:

    Helemaal mijn idee, “ikke selluf doen” want daar leer je het meest van al gaat het niet altijd van een leien dakje! Veel plezier met je nieuwe speeltje!

  5. beaunino zegt:

    Ben ook zo blij met mijn IPhone, ik doe er alles mee. Zelfs mijn blogs schrijven.

    • gewoonanneke zegt:

      O dat vind ik nog wel makkelijker om een “gewone computer” maar merk nu wel na een weekje dat mijn tablet wel minder gebruikt wordt. Die is toch al 4 jaar oud dus kan ik die wel houden als e reader.

  6. Ga helemaal met je mee hoor. Ik zoek ook altijd alles zelf zijn, mijn eer echt te na als ik hulp nodig heb. Zoals mijn dochter altijd zei toen ze nog maar heel klein was: Zewwuf doen 😉
    Veel plezier en geluk en gemak met je nieuwe telefoon, wel een mooie zeg!

  7. Kakel zegt:

    Siri geeft je zelfs het weerbericht voor de volgende dag in je woonplaats!

  8. Rianne zegt:

    Kind weigert iets met ‘apple’ te doen. Wel is hij bereidt het pakketje in ontvangst te nemen mocht ik zelf niet thuis zijn.
    Net twee reservekopieen van het huidige ding gemaakt ;-). Dan zou overzetten niet meer fout kunnen gaan maar ja, ik heb talent..

    • gewoonanneke zegt:

      Haha nou ik was ook blij dat het zo makkelijk ging en jij doet toch nog iets met computers en internet?? Ik had alleen een oudere reservekopie gepakt dus moest nog wel een paar telefoonnummers handmatig invoeren. Maar goed voor mijn doen was ik dik tevreden.

Geef een reactie

