Erg he……… bijna afgelopen

downloadNog een paar dagen en dan is het echt afgelopen “Man bijt Hond” het programma dat 16 jaar lang op televisie te zien was en heel wat bijzondere mensen in beeld gebracht heeft.
Tja ik moet zeggen dat ik het altijd gewoon een heel leuk programma vond, ik eet meestal laat dus dan keek ik het tijdens of net na het eten even.
Dit las is er over op de site van Man Bijt Hond:

Over het programma

De naam Man bijt hond is ontleend aan het grapje onder journalisten dat de krantenkop “Hond bijt man” geen nieuwswaarde heeft, maar “Man bijt hond” wel. Met Man bijt hond bedoelen we dus een andere manier van naar het nieuws kijken. 

Van oorsprong is Man bijt hond een Vlaams programma, bedacht door het Belgische productiehuis Woestijnvis (o.a. ook bekend van De Slimste Mens, De Rechtbank en Wie is de Mol?). De Nederlandse versie van Man bijt hond bestaat al sinds 1998. De Vlaamse versie van het programma begon in 1997. Sinds 21 januari 2013 bestaat de Vlaamse versie van Man bijt hond niet meer.

Nou snap ik best dat programma misschien aan kracht inboet als het lang meegaat en het zal ook geen kwaad kunnen dat er iets anders voor in de plaats komt.
Maar goed, ik was nou eenmaal een fan haha dus ga ik het best missen.
Vooral de dames van de supermarkt van Ons kent Ons, hoewel de spitsvondigheid de laatste tijd ook wel wat minder was gevonden, was mijn favoriete stukje.
Tja en al die figuren die in de loop der jaren daar langskwamen en beroemdheden werden in het land. Zoals die onvergetelijke Veerkampjes en die boer Frans die niet van deze tijd was. En zo kwamen er heel veel langs.
Veel worden er nu de laatste weken nog even terug gehaald en dan hoor ik hoe mooi en bijzonder ze het ervaren hebben om samen te werken met Man bijt Hond.
Ik verbaasde me ook wel dikwijls over dat de mensen zomaar hun hele hebben en houwen gingen vertellen als ze langs kwamen. Misschien is dan het medium televisie nog steeds een beetje magisch.
Dat ze altijd spontaan aanbelden bij mensen dat geloof ik ook niet. Ik weet dat ze in ons dorp ook een keer geweest zijn en daar precies bij een dorpsfiguur aangebeld hebben. ons kent onsIk neem aan dat ze van te voren informeren waar de leuke verhalen zitten en bij wie ze aan konden bellen en je kon ook natuurlijk doorgeven als je iemand wist die wel de moeite waard of apart was.
Maar al die bijzondere mensen die net iets anders waren dan de gelikte mensen die je meestal in programma’s ziet, tja dat willen we misschien niet meer zien.
En 2 oktober is het echt afgelopen, dan bijt de hond niet meer en ik vind dat best jammer.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Erg he……… bijna afgelopen

  1. Marja zegt:

    Vroeger keken we vaak met de kinderen, maar tegenwoordig eigenlijk niet meer.

  2. rietepietz zegt:

    Wij hebben er ook heel lang naar gekeken maar het waren juist de Veerkampjes die me deden afhaken. Ik ga het dus niet missen maar het wás inderdaad een leuk programma! En inderdaad, “spontane programma’s” bestaan niet meer. Er is altijd een heleboel voorbereid .

  3. minoesjka2 zegt:

    Ja, jammer hé/ Ik kijk niet altijd meer, moet ik bekennen, vroeger sloeg ik ook geen aflevering over, nu dus wel.
    Maar toch ……… het is zo’n gezellig programma over gewone mensen en geen reality soap, zoals er tegenwoordig zoveel zijn.

  4. Kakel zegt:

    Mijn ouders zijn ook verstokte Man Bijt Hond kijkers. Zij zullen het programma ook hartstikke missen!

Geef een reactie

