Van modderbad tot advocaatje….

IMG_0069Na een week ’s morgens meestal hard werken maar ’s middags fietsen en genieten van het prachtige weer waren de tuinen bij mezelf en mijn moeder er toch een beetje bij ingeschoten.
Gisteren zag ik dat het snoeihout ingeleverd kan worden dus ik dacht vandaag: Tuinieren !!!  en dat heb ik gedaan.
Ik wilde eigenlijk een grote boom gaan slopen, een uitdaging om te doen, hij is jammer genoeg dood en zal uit de tuin moeten.
Maar toen ik wilde beginnen zag ik een grote bak met waterplanten iTuinvijver2n de vijver en die moesten er ook uit. Ik probeerde hem er uit te tillen, simpel gedacht natuurlijk maar hij woog als dieplood dus dat lukte niet.
Nu is het in de vijver niet gemakkelijk om planten te verwijderen want dan moet ik gaan werken met scharen of messen en dat zijn gevaarlijke dingen bij een vijver van folie dus opletten geblazen.
Nadat ik zo’n 4 emmers bagger, modder en wortels had verwijderd was er nog geen beweging in te krijgen. Pogingen van mij om via een touw en een haak te proberen om zo dat ding uit de vijver te krijgen lukten niet. En toen ik IMG_0070nog een flinke jaap in mijn vinger kreeg was het helemaal over en besloot ik maar wat “droger” werk te gaan doen. Even een foto er van gemaakt met mijn mobieltje en geloof me haha dat viel nog niet mee.
Het verwijderen van een grote plant, nou ja plant kan ik het eigenlijk niet noemen, het is ook meer een boom geworden, helemaal vergroeid met mijn schutting, een prachtige phondje2lant die ieder jaar honderden mooie bloemen geeft maar hij moet er uit want of in het najaar nog of in het voorjaar zal er een nieuwe schutting moeten komen dus aan de slag gegaan. En terwijl ik hem weghaalde kwam er opeens een hondje tevoorschijn, dat was van mijn vorige buren, helemaal verstopt onder de plant. Kruiwagen volOp zijn oor zit een slak, het lijkt met alsof ie een gehoorapparaatje in heeft. Zo’n grappig gezicht. Toch nog een beetje dierendag, dacht ik even. ;).
Knippen, zagen en alles weer opruimen, een kruiwagen vol meteen toch maar weggebracht naar de afvalplaats. Aan aantal kinderen zijn bezig met een grote hut te bouwen van al die takken, het blijft altijd een prachtig gezicht.
Vlinder2Beetje opruimen, opeens zie ik nog weer een vlinder in de tuin, gisteren een dagpauwoog en vandaag een mooie atalanta. Daar word ik altijd vrolijk van, de laatste zomergroeten en ik denk, zou hij die plant met die bloemen misschien missen. De musjes komen weer snoepen, ben weer begonnen met voeren.
Als ik de boom afgezaagd heb ga ik maar wat opruimen, loop weer langs de vijver met deTuinvijver1 zaag in mijn handen, bij mijn vinger is het bloeden inmiddels gestopt en ik denk, zou ik er geen stuk vanaf kunnen zagen. Dat gaat misschien beter dan met een schaar en mes en ik ga het proberen.
Het gaat eigenlijk best goed, of het goed voor mijn zaag is vraag ik me maar niet af, en na een paar grote stukken er af gezaagd te hebben lukt met me met alle kracht omMusjes2 die bak op het vlonder te trekken. Het geeft een wat spierpijn maar vooral een voldaan gevoel van Yes gelukt.
Op het vlonder is het een peulenschilletje om hem in stukken te zagen en in de groene bakken te gooien. Zo lekker opgeruimd morgen worden ze geleegd dus dat komt mooi uit.
AdvocaatBinnen ga ik even lekker zitten, gisteren had ik een feestje en na afloop werd alles wat over was verdeeld, ik koos een fles advocaat. Eet dat nooit normaliter maar vond het wel grappig een keer een advocaatje nemen zoals nu dus. Ik vond dat ik die wel verdiend had.
Helaas werd er geen slagroom bij verdeeld maar goed, ook zonder dat smaakte hij me lekker. Kortom een heerlijke middag in de tuin op deze mooie zondag.

 

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Tuin. Bookmark de permalink .

12 reacties op Van modderbad tot advocaatje….

  1. Marja zegt:

    Dat hondje is echt geweldig met die slak.

  2. Dat was dus wroeten, en ploeteren in je tuin Anneke, maar dat moet soms toch gebeuren hè? Hopelijk zul je snel herstellen van gruwelijke verwonding, en dat advocaatje had je zeker verdient hoor.

  3. Kakel zegt:

    Zulk heerlijk nazomerweer! Pakken wat we pakken kunnen 😉
    Na hard werken heb je wel wat lekkers verdiend.

  4. rietepietz zegt:

    Doe je wel even een nieuwe batterij in het hoorapparaat van de hond, dat zal wel nodig zijn na zo’n lange tijd, echt grappig die foto! Petje af hoor voor hoe je dat allemaal doet in je uppie!

    • gewoonanneke zegt:

      Ja Riet, ik kan me ook geen tuinman veroorloven maar soms ga ik wel over mijn krachten heen hoor, dat voelde ik vandaag wel. Maar goed spierpijn gaat wel weer over. Ik vind het ook zo ontzettend leuk om te doen dat gesjouw en gedoe en zeker als het dan toch nog lukt geeft dat wel een kick.

  5. minoesjka2 zegt:

    De aanhouder wint hé? En wat een schatje zeg, dat hondje.

  6. Plato zegt:

    Wat een werk heb jij aan die tuin. Het moet een enorm grote tuin zijn. Hoe groot eigenlijk?
    Ik ben al blij als ik mijn 150 m2 een beetje knap houd. Zoveel activiteiten als jij pleegt doe ik je niet na. Maar je krijgt er wel goede conditie van natuurlijk.

    • gewoonanneke zegt:

      Nou zo bijzonder groot is mijn tuin niet hoor. Denk ongeveer 11 of 12 meter lang en een meter of 7 breed. Maar heb wel een grote vijver er in die soms even aangepakt moet worden. Nou ja omdat ik het zo leuk vind haha doe ik ook de tuin van mijn moeder nog die is wel 20 meter lang. Ach het houdt me lekker bezig zo.

Geef een reactie

