Het zijn de vreemdelingen zeker……..

Vorige week zag ik in een weiland een hele grote groep met ganzen, ze komen voor de winter altijd in grote getale naar Nederland toe om te overwinteren.
Een boze zwaan was blijkbaar niet blij met deze invasie en ging al blazend langs de kant heen en weer zwemmen.
Steeds meer ganzen besloten toch maar te voltrekken en toen moeder zwaan met de kinderen er ook nog bij kwamen was binnen de kortste keren het hele weiland weer leeg en voor de daar lopende koeien en de familie zwaan.
Dit deed me denken aan het vluchtelingenprobleem in Nederland. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog steeds geen goed oordeel kan vormen er over. En iedereen heeft en mag natuurlijk zijn eigen mening hebben.
Ik word heen en weer geslingerd tussen medelijden maar ook van verkeerde gasten er tussen. Vanmiddag zat ik bij de Hema te eten en hoorde naast me een wat oudere man met een jong meisje, beide niet van Nederlandse afkomst, praten over dit probleem.
De man zei op een gegeven moment “Onder deze mensen zitten een aantal rotte appels en die verzieken het voor de rest” En dat is denk ik ook wel zo. Het is een moeilijke materie.
Geïnspireerd door de ganzen en de zwanen maakte ik weer een keer een stripverhaal, zo ontzettend leuk om te doen maar wel veel werk…….. Maar vond hem wel uit het leven gegrepen. Ganzenstrip1Ganzenstrip2

Ganzenstrip3

Ganzenstrip4

Ganzenstrip5

Ganzenstrip6

Ganzenstrip7

Ganzenstrip8

Ganzenstrip9

Ganzenstrip10

Ganzenstrip11

Ganzenstrip12

Ganzenstrip13

Ganzenstrip14

Ganzenstrip15

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Hemaverhalen, Polderverhalen en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Het zijn de vreemdelingen zeker……..

  1. Marja zegt:

    Wat knap gemaakt! Het is inderdaad niet eenvoudig. Voor geen van de partijen.

  2. ria zegt:

    Mooi Anneke hoe je het doet weet ik niet maar ik vind het knap.
    Weet je Anneke het zijn de raddraaiers die het verzieken en de overheid die er geen raad mee weet.
    Groetjes, Ria

  3. rietepietz zegt:

    Geweldige strip en mooi naar de actualiteit vertaalt. lastig probleem waar zóveel kanten aan zitten dat je niet zómaar voor of tegen kunt zijn. het enige dat wel zeker is is dat we er niet berekend zijn om “even snel” duizenden mensen onder dak te brengen en dat dát problemen gaat opleveren omdat we al moeite hadden alle andere inwoners van passend onderdak te voorzien. Als ik het positief wil zien zou ik zeggen dat de werkloosheid in de bouw snel opgelost kan worden.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja dat laatste haha misschien is dat dan nog het enige positieve. Wel stoorde het me toen ik een minister hoorde zeggen “we moeten zo snel mogelijk werk voor deze mensen vinden” Maar wat doen ze voor de senioren werklozen zoals ik, niks nadda noppes en dat steekt dan wel.

  4. Kakel zegt:

    Wat heb je dit weer fantastisch gedaan! Ik weet niet eens waar ik moet beginnen 🙂 Ik word altijd een beetje melancholisch als ganzen gakkend overvliegen naar het zuiden. Waarom weet ik niet…
    Lieve groet

  5. minoesjka2 zegt:

    Wat leuk gedaan zeg die strip, maar eigenlijk maakt het me verdrietig.

Geef een reactie

