Van rollercoaster tot ijsthee

rollercoaserHet was afgelopen week wel een bijzondere week voor me. Alles ging anders dan gepland, heb een paar bijzondere mensen ontmoet, waarover misschien later.  Emoties die zo nu en dan als een rollercoaster bij me langs kwamen. Had een aardig strak schema voor mezelf omdat ik een drukke week had.
Maar afspraken werden verzet, versliep zelf een keer mijn tijd, mijn zus verstuikte haar voet en moest rust houden maar goed daardoor werd het wel een bijzondere week voor me.
En dan krijg je ook van die gekke bizarre dingen. Zoonlief stond onverwacht op de stoep bij me om na vier jaar eindelijk eens de laatste hoekjes van mijn straat te bestraten zoals het hoorde te zijn. Hij had wel een noodoplossing bedacht maar goed uiteindelijk kwam het er wel van en na een sessie met mijn hogedrukreiniger zag alles er weer strak en als nieuw uit.
Bizar is dan wel dat de volgende dag een brief in de bus valt dat ze de straat open gaan breken om de nieuwe slimme meter te gaan plaatsen. Wat een planning he… nou ja dan heb ik er toch nog een paar dagen van kunnen genieten en dan maar weer afwachten hoe ze het weer achterlaten.
Maar goed gisterenavond vierde mijn zoon voor de familie en nog een paar vrienden zijn verjaardag nog een keer bij mij thuis.
Dat was dus boodschappen doen en kijken wat ik in huis ging halen. Had de auto van mijn zusje gekregen dus dat was wel makkelijk even.
Een van de gasten dronk graag ijsthee zonder prik dus ik gisteren nog even naar Albert Heijn gegaan.
Nu ben ik zelf iemand die echt nooit frisdranken drink, alleen thee eigenlijk de hele dag, een heel enkele keer als het echt ongeveer boven de 30 graden is wil ik me wel eens een glaasje koude sinas veroorloven. En op verjaardagen of soms in het weekijsthee2end een wijntje of op feesten op het dorp wel eens een biertje (ook soms een te veel haha).
Dus dit assortiment is bij mij niet zo bekend maar goed een pak ijsthee zonder prik moet toch niet zo moeilijk zijn. Ongelooflijk hoeveel soorten ijsthee er zijn, er ging een wereld voor me open en ik vond het eigenlijk ook echt bizar of overdreven allemaal.
IJsthee sparkling met perzik, met lemon, groene thee. Allerlei soorten pakken, maten en dan nog eigen merken. Kortom een groot vak vol om een keuze uit te maken. Met veel moeite kon ik een pas vinden zonder bubbels en dat nam ik maar mee.
En even dacht ik waar zijn we in godsnaam mee bezig zeg, wat belachelijk veel en wat moet daar een geld op verdiend worden. Maar goed ik kocht ook een pak dus deed ook weer mee aan deze ratrace waar ik dan echt wel mijn bedenkingen over heb.
Ik liet mijn blik nog eens even over al die frisdranken gaan. Er staan heel veel pakken van water met een smaakje. Ik denk zomaar als je gewoon een fles water tapt en je doet er een klein beetje limonadesiroop door dat je precies hetzelfde hebt maar kijk eens wat een prijsverschil dat is.
Maar goed de verjaardag was enorm gezellig, de laatste gasten ging zo rond 1 uur weer naar huis en had zelf gezegd, ik ruim morgen de rest wel op. Hijstheeet grote werk zoals stoelen e.d. had mijn jarige zoon al gedaan met zijn lief. Maar toen iedereen weg was, de nacht zo heerlijk rustig, er een gezellig muziekje opstond en ik nog een kopje thee had genomen dacht ik. Ga vast even opruimen een beetje en voor ik het wist was mijn thee koud, de vaat gedaan en de rommel opgeruimd. En vanmorgen kon ik lekker uitslapen en werd ik vrolijk wakker met het idee dat alles al weer glad was.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

18 reacties op Van rollercoaster tot ijsthee

  1. Alsnog gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon Anneke. Ik drink ook nooit frisdrank, en denk dat je gelijkt hebt met al die smaakjes hoor.

  2. rietepietz zegt:

    Ik heb wel altijd jus ‘d orange in huis maar verder inderdaad meestal geen frisdrank. Ik drink liever kraanwater. Onzin al die smaakjes en alsof dat nog niet genoeg is zijn er ook al alcoholvrije biertjes mét limonade smaken, net zo’n onzin als je geen alcohol wilt drinken is er limonade zát.

  3. Marja zegt:

    Je wordt inderdaad zwaar beduveld met al die frisdrankjes. Wat naar dat de straat nou net weer open moet.

  4. Soms gaat het allemaal wel een beetje snel ja, heb ik ook wel last van!
    Je wordt wat die frisdranken betreft bedonderd waar je bij staat hè.. En er is echt veel te veel keus!

  5. Rianne zegt:

    Gelukkig zweert kind bij Carvan Cevitan Icetea peach aanmaaklimonade want ik zie door de bomen het bos al lang niet meer…

  6. beaunino zegt:

    Hopelijk laten ze het netjes achter.

  7. minoesjka2 zegt:

    Tja, ik drink ook zelden of nooit frisdrank, een enkele keer een colaatje, maar icetea nooit, dat vind ik ook helemaal niet lekker.

  8. Kakel zegt:

    Nog gefeliciteerd met je zoon! De allerbeste wensen voor een gezond en voorspoedig levensjaar.
    Sinds anderhalf jaar drink ik geen fris meer en ik mis het niet. Vroeger gaven we Roos altijd Carvan cevitam te drinken. Dat noemden wij kindercola, want dat wilde ze graag drinken. Ze trapte erin 😉
    Was heel leuk om je vanmiddag te zien! Toch nog eens afspreken bij de Hema 😉
    Lieve groet

Geef een reactie

