Tikken en tellen……

Ik heb haar al een paar keer zien zitten bij de Hema en ook vandaag was zij daar weer.
Had een drukke dag vandaag met veel afspraken, eerst werken, daarna een telefonisch interview, met mijn zus naar het ziekenhuis en nog een interview met twee winkeliers.
Het bezoek aan het ziekenhuis viel gelukkig mee, vorige week stapte mijn zus met een slapende voet verkeerd, zakte door haar voet en rekte daarbij haar banden van haar enkel uit en kreeg een heel blauwe voet. Meteen naar het ziekenhuis doorgestuurd en vandaag moest ze nog even terugkomen voor controle.
Gelukkig had ze er weinig last meer van en mocht het verband er af, de voet was nog behoorlijk blauw maar volgens de dokter had ze geluk gehad.
Dat hebben we toen maar gevierd met een kopje koffie met wat lekkers bij de Hema.
En daar zag ik weer die mevrouw, ze heeft een verstandelijke beperking en komt daar regelmatig wat eten en drinken.
Na het eten gaat ze haar geld zitten tellen, zet ze haar kopje, bordje alles in een bepaalde volgorde en daarna tikt ze verschillende keren achter haar op de bank, nog een keer op de tafel, ruimt haar portemonnee op, klopt nog een keer op die bank en gaat dan haar dienblad opruimen.
Een apart gezicht en ik heb het al verschillende keren gezien.
Zelf heb ik ook wel van die dingen hoor, regelmatig, nou ja regelmatig, maar het gebeurde me wel dat ik de deur gewoon vergat op slot te doen. Dus tegenwoordig controleer ik altijd, ook al weet ik het zeker, nog een keer of ik de deur wel op slot gedaan heb.
Gewoon om het even bewust door te laten dringen dat hij op slot zit want als ik die dingen onbewust doe zit ik altijd op de fiets te denken, heb ik hem nou wel op slot gedaan.
Vandaar mijn strenge controle voor mezelf. Dus zo vreemd vind ik het dan ook weer niet hetgeen die vrouw doet. Al ben ik blij dat ik het niet zo heel erg heb als zij.
Maar tellen doe ik ook, als ik bijvoorbeeld op de bus staat te wachten, nog 3 minuten, ik noem maar wat en dan ga ik vanaf 180 af staan tellen. Ook eigenlijk best een rare gewoonte.
Vroeger in de kerk verveelde ik me en ging ik alle ruitjes in de glas-in-lood ramen zitten tellen. Of de banken of iets anders. Denk gewoon om maar wat te doen te hebben.
Mensen hebben gekke tics en ik ben er ook niet vrij van. Hoop dat er meer mensen zijn die het hebben want anders denk ik toch dat ik daarvoor een keer onder behandeling zal moeten. 😉 .

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Hemaverhalen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Tikken en tellen……

  1. Marja zegt:

    Nee hoor. Dat is volkomen normaal. 😉

  2. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    1e Wat wordt ik elke keer blij van je foto op je log, echt super, nooit meer weg doen?
    2e Herkenning! Zeker in de tijd toen ik net ziek was. 4 x de poort weer terugfietsen naar de achterdeur, die steeds opnieuw op slot zat.
    Heb er zo af en toe last van, als ik ‘slecht’ ben. Onlangs 20 euro gepind en niet meer weten waar het geld is gebleven. Vermoedelijk nog in de pinautomaat?

    • gewoonanneke zegt:

      Dank je wel hoor, zal hem nog even laten staan die foto ;). Ja zijn vervelende dingen inderdaad die dwang dat het moet. Heb helaas niets gevonden maar was je verhaal van die mevrouw die naar Adam ging daar op gebaseerd ??? Die had toch 20 euro gevonden.

  3. Heel herkenbaar hoor Anneke, nog even een keer extra controleren of je de deur wel op slot hebt gedaan, ondanks dat je eigenlijk wel weet dat je dat hebt gedaan.

  4. Iedereen controleert wel eens iets een extra keer joh, maak je niet druk, er is niks mis met jou.
    Mijn probleem is dat ik iets een andere plaats leg en dan vervolgens echt niet meer weer waar dat nou ook alweer was… pfffff. En tellen, ja die tic had ik vroeger wel, of dingen aanraken. Volgens mij heb jij daar ook al eens over geblogd..

  5. minoesjka2 zegt:

    Ja, typisch hé, Ach ik heb het idee dat iedereen wel een of andere tik heeft.
    En ja, deuren controleer ik ook altijd een of twee keer,

Geef een reactie

