De morgenstond……..

schrijvenSchrijven is ook een vak en sommige artikelen kan ik inmiddels wel “op mijn routine”
schrijven maar meestal wil ik er ook iets extra’s bijdoen, juist dat sausje dat een artikel net iets leuker of leesbaarder maakt.
Soms lukt dat me wel en soms lukt dat me niet, ben nu eenmaal ook geen machine. Soms ben ik dan ook heel tevreden en soms minder of helemaal niet.
Voor komende week had ik best een nogal lastig artikel dat ik moest schrijven, veel zoekwerk op namen en dingen en vanavond moet ik het inleveren. Vanmorgen werd ik om 8 uur wakker en lag er aan te denken. Zinnen kwamen in mijn hoofd, het verhaal begon in mijn hoofd al aardige vormen aan te nemen dus dacht ik, gewoon opgaan en gaan schrijven dat geeft rust. Niet wachten tot vanavond op het laatste moment of weer eens nachtwerk er van maken.
Zonsopgang oktober 20132 jpgIk keek naar buiten en zag een zonnetje dat zijn best deed om door de mist heen te komen.
Heerlijk, wel mistig maar die bedompte lucht toch een beetje open gebroken.
Schoot iets makkelijks aan en ging naar beneden om eerst nog even uitgebreid te ontbijten inclusief warm broodje uit de oven, eitje en jus d’orange. Dat bleek een goed begin van het schrijven. Het ging lekker, vond snel de gezochte informatie en het artikel kreeg vorm.
Nog even doorlezen (doet ik altijd hardop dan hoor ik of de zinnen lopen en niet te lang zijn) wat dingen veranderen en klaar.
Wat een heerlijk gevoel zo rond half 11 was ik er klaar mee. Even alles laten rusten en wat chatten met een vriend en daarna toch maar eens een keer gaan douchen en nog even op de pedalen.
Even langs de opdrachtgever gegaan om het te laten lezen.  Eigenlijk hoeft dat nooit maar met dit verhaal wilde ik het wel even door laten lezen voor dat het gepubliceerd werd. Hij was heel erg tevreden en dat gaf me een blij gevoel. Raar eigenlijk maar net alsof je zit te wachten op een cijfer van de meester, dat gevoel, stom eigenlijk deadlinedat ik dat na zoveel jaren nog steeds zo ervaar.
Nog even meteen een rondje gefietst en of ik energie voor 10 had een was in de machine gegooid, meteen mijn blogje geschreven en nu nog even lekker wat gaan opruimen en afwassen. Vanavond dus een makkie met mijn stukken voor de krant.
Deze morgenstond had inderdaad goud in de mond, zou ik eens vaker moeten toen, wie weet word ik dan nog eens een ochtendmens.

PS.  De plaatjes zijn van internet de foto @nneke. Niet vandaag gemaakt, zo erg was het nou nog niet dat ik ook nog met een fotocamera buiten liep ;).  Maar hij is wel een keer toen ik ook vroeg wakker was gemaakt en wel onderweg was in oktober ook dus het zou zomaar kunnen.

 

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op De morgenstond……..

  1. Marja zegt:

    Wat een heerlijk gevoel.

  2. Schrijven is zeker een vak Anneke, ik heb bewondering voor de mensen die dat kunnen hoor.

    • gewoonanneke zegt:

      Ik heb er geen opleiding voor gehad, ben er ooit voor gevraagd voor de krant te gaan schrijven zo’n 18 jaar geleden> Door veel te doen, veel andere interviews te lezen werd ik er ook wel handiger in. Soms lukt het beter en soms minder.

  3. rietepietz zegt:

    waardering is altijd leuk, of het nou om schrijven of iets anders gaat. zelf bij logjes doet het je toch goed als mensen af en toe laten weten dat “je het leuk gedaan hebt” ( inderdaad, ik had geen klagen bij m’n laatste logje en daar geniet ik óók van hoor)
    Heel verstandig om dan maar op e staan want er is altijd een kans dat wat er in je hoofd spookt verdwenen is wanneer je weer in slaap valt.
    De zonsopkomst foto is prachtig, en je gaat daar vanaf nu vaker de kans voor krijgen want het wordt al véél later licht, en dan moet de klok nog een uur terug binnenkort, dan komt de zon nóg later op;-)

    • gewoonanneke zegt:

      Ja haha vooral dat laatste. Vanmorgen moest ik heel vroeg op omdat er een paar werklieden kwamen van de woningbouw. Toen zag ik ook een prachtige zonsopkomst. Alleen geen tijd om foto’s te maken. Moest die mannen koffie geven natuurlijk haha. Maar dat uurtje langer komt mooi uit.

  4. tagrijn zegt:

    Zo zie je maar: de ene mens doet het zus en de ander zo. Als ik tegen een artikel of verhaal aan hik, dan wacht ik tot kort voor de deadline. Dan moet je wel en dan lukt het ook.

  5. Iedereen doet het anders hè..
    Nou dat moet lekker voelen.
    Bij mij is het elke dag anders, dan zit ik om 7 uur al beneden en soms pas om 9 uur. En het naar bed gaan is ook heel verschillend. Maar het maakt me niet uit, ik mag heel veel van mezelf 😉

  6. Kakel zegt:

    Met inspiratie je dag beginnen en ‘m tevreden eindigen. Beter kan niet! Wat een heerlijke tekst op de mok 🙂

Geef een reactie

