U staat al in mijn agenda

Ja hedoktert is momenteel een beetje kommer en kwel in de familie. Afgelopen maandag belde mijn broer me op over een tl die hij voor mijn moeder wilde kopen. Dat wilde hij bij de Hema doen want ik heb daar een kortingsbon van en hij vroeg of ik daar die dag nog naar toe ging dan konden we meteen even praten.
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik nog nooit van mijn hele leven ooit ergens samen met mijn broer wat ben wezen drinken dus was ik wel wat verbaasd er over.
We spraken een tijd af en waren er allebei op tijd. Eerst gingen we kijken naar de lamp die hij zocht en toen zei ik zullen we even een bakje doen.
Eerst wat pratend over mijn moeder. Zelf staat ie nog op de lijst voor twee operaties, een in Leiden om zijn stembanden proberen te herstellen. Hij kan na zijn operatie aan zijn aorta nog steeds niet goed praten en hij heeft ook nog staar.
Ik moet je nog wat vertellen zei hij, ik heb een onderzoek gehad naar darmkanker en het was niet goed dus ik moet voor nader onderzoek.
Ik schrok er best van eigenlijk en zei Jeetje joh, dat kan er ook nog wel bij zeg, hoe voel je je er onder.  Hij zei zich best rustig te voelen en het maar af zou wachten maar ik zag best aan hem dat het weer flink aangekomen was.  Ik weet best dat het iets onschuldigs kan zijn dat gebeurt natuurlijk ook maar toch…… zo’n boodschap is niet leuk om te krijgen en dan weer van die vervelende onderzoeken.  We zaten zo nog een tijdje te praten en gingen toen onze eigen weg weer.
Dinsdagochtend werd ik al voordat ik naar mijn werk ging opgebeld door de coördinator  van mijn moeder die vertelde dat ze maandagavond gevallen was. Het ging wel weer redelijke goed maar ze had een heel blauw oog en ze vond ze wel wat apathisch en in de war. Ik vroeg of het nodig was om te komen maar dat hoefde niet, ze was weer op en wat opgeknapt.
Mijn zus zou er ’s middags naar toe gaan dus ik ging gisteren. Toen zat ze ook futloos in haar stoel.  De dingen die ze normaal in huis doet had ze niet gedaan en ze was wat verward en wazig.  Ik draaide maar even haar wasje, wat opruimen en schoonmaken, het bed verschonen. Ze vertelde dat ze ’s morgens zelf niet uit bed was gekomen maar dat ze zorg haar geholpen had maar nu voel ik me weer goed hoor zei ze nog.
Vanmorgen weer hetzelfde, mijn zus was er vandaag en belde dat de zorg toch de dokter had gevraagd langs te komen vanmiddag.  Samen met mijn zus besloot ik vanmiddag daar te blijven tot hij geweest was.  Toen ze net wakker werd schrok de dokter van haar, ze was helemaal in de war, herkende hem niet. Maar naar gelang ze goed wakker werd werd ze weer helderder ging ze beter vertellen wat er met haar was en zei de dokter ik weet het niet. Ik kan haar insturen naar het ziekenhuis voor een MRI scan want ze heeft een flinke bloeding in haar gezicht maar wat doen we dan??  Hij deed allerlei testen die uitsloten dat ze iets van een TIA had gehad.  Hij nam alle tijd er voor. Het is zeker ouderdom zei mijn moeder tegen hem, ze begon weer praatjes te krijgen, weet u dat ik bijna 100 bent zei ze.
De dokter pakte zijn agenda en sloeg hem open op 18 januari, ja kijk maar zei hij (niet dat ze het kan zien)het staat al in mijn agenda dat ik dan langs moet komen om u te feliciteren.
Het is echt een geweldige dokter deze man die ze al meer dan 25 jaar heeft. Morgen ga ik naar mijn moeder weer dan komt ie ’s middags nog een keer langs om te kijken hoe het gegaan is, of ze achteruit is gegaan. Hij ging ook meteen regelen dat de medicijnen voortaan door de zorg gegeven worden. Dat doet ze nu nog steeds zelf maar we vinden heel vaak de laatste tijd pillen op de grond.
Ze had ook een blaasontsteking en haar oren zaten helemaal dicht dus hij hoopte met het door spuiten van de oren en een antibioticakuur haar er weer bovenop te krijgen. Toen hij wegging vroeg hij nog, weet u nou wie ik ben. Ja natuurlijk zei ze dokter die en die en we moesten allemaal lachen.  We wachten het maar rustig af of hij die afspraak in zijn agenda na kan komen op 18 januari.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

21 reacties op U staat al in mijn agenda

  1. ria zegt:

    Het is geruststellend dat je moeder een goeie dokter heeft die er is als het nodig is/
    Groetjes, Ria

    • gewoonanneke zegt:

      Dat is het zeker Ria, het is niet alleen heel aardig maar denkt ook goed na wat hij overhoop zou halen als hij mijn moeder naar het ziekenhuis had gestuurd. Het gaat gelukkig weer wat beter met haar.

  2. varendvolk zegt:

    Wat een zorgen allemaal en ja je moeder kan best verward zijn door de blaasontsteking,dat gebeurd nogal eens met oude mensen.Sterkte met alles.

  3. Marja zegt:

    Oef, wat herkenbaar. Mijn vader is soms net zo warrig. Het raakte in een stroomversnelling na de longontsteking en ziekenhuisopname. Sterkte, ook voor je broer.

  4. Wat een narigheid allemaal Anneke, sterkte met je broer hoor.

  5. beaunino zegt:

    Agosh, zo aandoenlijk. Is ze echt al bijna 100?
    Ik hoop maar dat het voor je broer een beetje meevalt.
    Sterkte hoor.

  6. rietepietz zegt:

    Niet niks hoor allemaal, zéker niet voor je broer die toch al heel wat voor de kiezen heeft. Maar…. darmkanker is toch één van de kanker soorten waar regelmatig met succes tegen behandeld wordt, mijn eigen Henk is er nog na een beroerd jaar in 2001 toen hij darmkanker had in een al vrij gevorderd stadium.
    je moeder kan inderdaad héél goed wat verward zijn door die blaasontsteking, dat komt vrij vaak voor en verdwijnt mét de blaasontsteking. Wat fijn dat ze zo’n vertrouwde arts heeft, sterkte met alle toestanden.

  7. minoesjka2 zegt:

    Phoe, allemaal wel wat veel hé in een week! Het zet weer tot denken aan, en de noodzaak om van elke dag te (proberen) genieten.

  8. Myriam zegt:

    Heftige tijden in elk geval!!!!

  9. Blaasontstekingen kunnen verwarring geven hoor, zeker bij oude mensen. Maar die dokter is wel een topper zeg! Fijn dat hij zoveel aandacht aan haar besteedt. Sterkte hè, de zorg wordt groter! Ik hoop toch dat ze het haalt, die 100e verjaardag!

    • gewoonanneke zegt:

      Gelukkig gaat het wel beter maar volgens mij vind ze het ook wel goed als ze niet verder zou hoeven, zei ze vanmiddag nog. Maar ja daar heb je niks over te zeggen. We wachten het maar af hoe het verder gaat.

Geef een reactie

