Snoek in ’t groen

Het gaat gelukkig weer wat beter met mijn moeder, het uitspuiten van haar oren heeft zo goed geholpen.  Ik dacht steeds dat de zorg zo zachtjes praatte zei mijn moeder, maar ik hoorde gewoon niet meer goed. Twee proppen oorsmeer minder zorgde voor een hele verbetering.
De kleinste dingen halen haar uit haar ritme zoals deze week dat ook haar koffiezetapparaat nog eens kapot ging. Mijn broer had een vervangend apparaat neergezet maar daar kon ze niet mee omgaan.  Maar ook de kleinste dingen maken haar gelukkig zoals toen mijn zus en ik naar de kringlopen gingen en laten we nu precies haar oude koffiezetapparaat vinden daar. Even doorstomen met azijn en moeder weer helemaal blij dat ze zelf weer koffie kon zetten.
De dokter kwam gisteren nog een keer langs, we waren het beide eens dat het een goede beslissing was geweest om haar gewoon lekker thuis te houden.
Maar ik moet wel zeggen na vier middagen achter elkaar bij haar te zijn geweest was ik gisterenavond echt helemaal aan het einde van mijn latijn. Ben eten bij de Chinees wezen halen en daarna gaan slapen en slapen en slapen. Nergens meer zin in.
Vandaag helemaal met niemand afgesproken gelukkig. Half 10 werd ik wakker haha, had het even nodig gehad.
Er is bij ons een grote Rommelmarkt en daar ben ik een wezen kijken, ik heb daar jaren als vrijwilliger geholpen, begonnen bij het oliebollen bakken tot de laatste jaren in de catering voor de mensen achter de kramen en de bezoekers. Hartstikke leuk om te doen maar ik was blij (vooruitziende blik zeker)  dat ik dit jaar gezegd had daar mee te gaan stoppen.
Wel leuk dat toen ik zelf een kopje thee daar ging drinken er mensen naar me gevraagd hadden die daar ieder jaar even komen koffiedrinken.  Nog een leuk fotoboek gescoord voor een paar euro en een leuk rekje maar verder niets gekocht.
Lekker gaan fietsen, wat boodschappen doen. Heerlijk op mijn gemakkie zitten puzzelen bij de Hema met een bakje koffie er bij. Kwam weer helemaal bij.
Op de terugweg met twee fietstassen vol boodschappen zag ik opeens een reiger staan die een grote snoek uit de sloot viste.
Snel mijn fiets neergezet, het was langs een best druk fietspad dus ik dacht dat gaat zeker niet lukken veel te onrustig. Maar blijkbaar vond de reiger het eten van die snoek belangrijker dan de drukte. Natuurlijk niet de goede lens erop maar kon toch een paar foto’s maken. Daarna vloog ie over naar de overkant en landde in een moestuin in de andijvie. Hij had het druk met zijn vis dat ik gauw wat dichter bij half achter een boom kon gaan staan en toch nog wat schitterende foto’s kon maken. Zielig voor de snoek maar mijn (foto) dag was helemaal goed. Thuis gauw gaan kijken en er zaten inderdaad een paar mooie exemplaren bij.  Heb geen illusie meer dat als zo een langskomt bij mijn vijver dat er nog vissen overblijven. Dus toch maar weer een net aanschaffen om mijn visjes te beschermen deze winter.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Snoek in ’t groen

  1. Fijn dat het met je moeder weer wat beter gaat! En ja ik snap wel dat dat heel veel energie kost.
    Wat een schitterende foto’s, wat een mazzelaar ben jij zeg om daar net op dat moment langs te komen. Wat een kanjer van een snoek hè, prachtig om te zien!
    Fijne avond en zondag Anneke!

  2. Marja zegt:

    Weer eens wat anders dan paling in het groen. Indrukwekkende foto’s.
    Wat fijn dat je moeder weer opknapt. Vannacht krijg je van mij nog een uurtje slaap cadeau.

  3. Myriam zegt:

    Wat knap die foto’s van die reiger. Gelukkig gaat het beter met je moeder

  4. Fijn dat het beter met je Moeder gaat Anneke. Je laat ons hier een bijzondere en knappe serie foto’s zien hoor,dit zie je echt niet zo vaak. Hij heeft zijn buikje meteen helemaal vol.

    • gewoonanneke zegt:

      Had wel eerder een reiger met een kleiner snoekje op de foto gezet. Maar niet zo dat hij hem ook helemaal op ging staan eten en zo dichtbij ook dit keer. Die had inderdaad wel even genoeg denk ik.

  5. ria zegt:

    Inderdaad wat Edward zegt .Dit zie je niet zo vaak. De foto’s zijn prachtig.
    Gelukkig gaat het nu wat beter met je moeder.
    Geniet van en fijne zondag
    Groetjes, Ria

  6. AnneMarie zegt:

    Mooie foto’s. Echt genieten als het lukt om zulke mooie foto’s te maken. Gelukkig dat het met moeder beter gaat. Fijne zondag verder

  7. rietepietz zegt:

    Heerlijk dat het met je moeder weer beter gaat, een zorg minder. Inderdaad is het lastig wanneer haar vertrouwde spulletjes uitvallen, op haar leeftijd leer je niet even snel met andere spullen omgaan, geweldig dat je nog een zelfde apparaat vond.
    Wat een mazzel met die reiger, het is me ooit ook gelukt er een te snappen terwijl hij met een visje bezig was, maar ja, met mijn automaatje heb ik dan natuurlijk niet zo’n prachtige serie als jij hier neerzet, juweeltjes!

  8. minoesjka2 zegt:

    Fijn dat het weer beter gaat met je moeder, en die foto’s van die reiger? In een woord prachtig 🙂

Geef een reactie

