Verplicht thuisblijven

Ik ben regelmatig gewoon lekker thuis maar soms moet je “verplicht” thuisblijven zoals vstedinanmorgen omdat ze mijn nieuwe meters zouden komen installeren. En verplicht thuisblijven lijkt altijd wel anders dan wanneer je gewoon thuis bent. Net alsof je juist dan van alles wilt doen.
Ik had een tijd afgesproken dat ze zouden komen tussen 10 en 11 uur vanmorgen dus ik hoefde niet vreselijk vroeg op en dat is wel prettig voor mij ūüėČ
Maar goed zo kwart over 8 dacht ik toch, ga maar douchen, stel dat ze wat eerder komen of wat willen weten dan heb ik geen zin om in pyjama de deur open te doen (hoewel mijn nieuwe pyjama het aanzien meer dan waard is, maar dan maar niet voor vreemde mannen haha).
Dus sprong (nou ja sprong) ik maar onder de douche en inderdaad nog voordat ik helemaal klaar was en met een been in mijn broekspijp zat werd er al gebeld. Ja ja dacht ik pff gauw aankleden maar, er werd al weer voor de tweede keer gebeld. Nou mijn haar föhnen dan maar later, mijn handen even door mijn haren en naar beneden.
Een man loopt net weg en zegt, even naar mijn collega dan kom ik uw meter verwisselen.
Oké zeg, ik hoor het wel. Als een speer zet ik water op voor een kopje thee en ga naar boven om mijn haar te föhnen voordat de stroom er af gaat.
Net klaar als er weer aangebeld wordt. De man gaat beginnen met het verwisselen van de elektriciteitsmeter. Heel uitgebreid gaat hij me vertellen wat ie gaat doen. Alsof ik weet hoe dat werkt allemaal. Hoe ik kan zien wat ik verbruik. Hij vertelt dat hij tijd over heeft omdat sommige meters in de straat ingebouwd zaten. Dat is te merken, hij blijft kletsen.
behangenMet een klein uurtje is ie klaar. Na gegeten te hebben ga ik maar wat lopen klussen in huis, kranten opruimen, aardappelen schillen, groentes schoonmaken en nog wat van die dingen. De post lezen. Want er moet nog een man komen om de gasmeter te vervangen. ¬†Inmiddels wordt ook mijn straat open gegooid. Het heeft ook wel iets gezelligs dat werken zo in en om mijn huis van al die mannen. ¬†Als ik even een paar oude en totaal versleten schoenen in de vuilnisbak gooi vraagt een van die mannen die het ziet “je hebt toch wel eerst nieuwe schoenen gekocht zeker voordat je oude schoenen weggooit” ¬†Ik schiet in de lach, denkend aan mijn goed gevulde schoenenkast en zeg. Wees maar niet bang, heb nog genoeg schoenen om aan te trekken.
Zo’n beetje op de afgesproken tijd komt de volgende mijnheer de gasmeter vervangen. Hij moet in de kelder zijn die ik gisteren al uitgeruimd had zodat hij er goed bij kan.
Hij kijkt de kelder in en zegt “heeft u die kelder behangen?? Ik ben al in heel wat kelders geweest maar ik heb nog nooit een kelder gezien die zo mooi geverfd en behangen is”.
Ha ha dat vond ik toch wel leuk om te horen. Inderdaad in mijn “ikknapmijnhuisopmissie” was de kelder de eerste ruimte¬†die ik behangen en geverfd heb. Eerst wilde ik de kelder gewoon witten maar ik vond de muren zo lelijk en ik behang liever dan ik verf.¬†Zelfs al de daar lopende leidingen heb ik in de kleuren van het behang geverfd en daarna nieuwe planken er in gemaakt.
De man gaat aan de slag, na een uurtje is ie klaar, kstratenmakersunnen de leidingen uitgeprobeerd worden en om 12 uur is alles klaar, behalve de straat die nog open ligt. Ik vraag of ik daar thuis voor moet blijven want had afgesproken om half 1 met mijn zus te gaan fietsen. “Nou dat is voor de klanten zelf om dat weer dicht te maken zegt een van die mannen”. ¬†Misschien denkend dat ik daar op ga reageren maar ik zeg, is goed hoor als je maar zorgt dat er zand is. ¬†Hij schiet in de lach. Als ik terugkom is alles netjes weer dichtgemaakt. Nog wel een beetje zand ligt er op maar netjes betegeld. Ziezo die klus is ook weer geklaard.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Verplicht thuisblijven

  1. Een dagje lekker thuis zijn, is soms best fijn, behalve als het verplicht is. Maar dit heb je ook weer gehad, en je kunt weer gaan genieten van het mooie weer.

  2. Kan maar weer klaar zijn! Netjes dat ze het dichtgemaakt hebben ook!

  3. rietepietz zegt:

    Ja ik begrijp wat je bedoelt met het behagen van de kelder, verver is een rótklus! Werkmensen over de vloer is gewoon vervelend, je bent even niet vrij in je eigen huis.

  4. Kakel zegt:

    Verplicht thuis zitten voelt idd anders dan een gewoon dagje thuis. Maar alles is gedaan, dus je kunt er weer tegenaan.
    Lieve groet

  5. ria zegt:

    Het kan maar weer achter de rug zijn. Je hebt toch nog wel enkele vrije uurtjes kunnen genieten van het mooie weer?
    Groetjes, Ria

Geef een reactie

