Voorjaar in november…….

Gisteren hoorde ik een weervrouw zeggen dat Herfst Loetbos 2dit jaar het warmste jaar ooit zou worden als het zo door gaat. Het klonk een beetje bestraffend voor mijn gevoel, maar misschien verbeeldde ik het me. Maar toch, misschien is het ook niet goed zo’n warm najaar maar ik vind het heerlijk en geniet er met volle teugen van.
Herfst Loetbos 13’s Morgens het zonnetje meteen in huis en dan nog best fris natuurlijk, zelfs nog een beetje winters aanvoelend.  ’s Morgens mijn “verplichte nummers” doen en ’s middags gaan fietsen, het is gewoon puur genieten.  En tegen de avond als ik dan door de polder fiets en ik zie Herfst Loetbos 17daar de mist ook weer een beetje opkomen, dat is een schitterend gezicht. Zie de vogels vliegen die al weer een plekkie voor de nacht zoeken. De weilanden zitten vol verschillende soorten ganzen.
Herfst Loetbos 21Altijd een aantal van de groep die opletten als de andere aan het eten zijn. Langs de slootkanten staan heel veel reigers, het lijkt wel of ze allemaal wat meer naar de kopse kanten komen om eten te vinden. Herfst Loetbos 30
Onderweg zo nu en dan even stil staan, kijken naar de natuur, wat foto’s maken.
Soms opeens iemand tegenkomend waarvan je bijna zonder woorden voelt dat hij ook zo geniet van dit weer. Zoals die man die op een bankje zat met zijn gezicht in de zon.
Herfst Loetbos 35En ik beken, ik zit met dit weer gewoon te smilen op de fiets. En zoals ik hem zie genieten, ziet hij mij ook genieten van het mooie weer. En we elkaar gewoon gedag zeggen, elkaar even aankijken en het weten dat is dan zo bijzonder.
Afgelopen zondag ben ik naar het Herfst Loetbos 29Loetbos gegaan, dat is een natuurgebied bij ons in de buurt. Langs een klein riviertje de Loet zijn bossen aangeplant, wandelpaden, fietspaden lopen er doorheen.
Ik vind het er altijd prachtig en met dit mooie weer is het er onwijs druk Herfst Loetbos 36dus duik ik even mijn paddenstoelenbos in zoals ik dat altijd noem. Weg van het pad waar zoveel mensen lopen te wandelen. Even kijken bij de inmiddels hier en door aardig verschrompelde paddenstoelen. De prachtige kleuren. Het droge weer zorgt er voor dat ik gewoon lekker op mijn knieën even wat foto’s kan maken. Even op een omgevallen boom zitten en alles op me in laten werken.
En dan: thuiskomen,  de open haard aan, kaarsje aan, muziekje aan, een Herfst Loetbos 38kopje thee, gauw de computer aan om de foto’s nog even te bekijken en er weer van te genieten.
Voorjaar in november, ik vind het heerlijk want de winter kan nog lang genoeg duren en wie weet wat er nog komt.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

22 reacties op Voorjaar in november…….

  1. Of zo’n warm najaar niet goed is, kan mij niet zoveel schelen Anneke (lekker egoïstisch) voor mij hoeft de temperatuur in de winter niet onder de 15 graden te komen. Je hebt mooi foto’s gemaakt hoor.

  2. Marja zegt:

    Wij genieten ook zo. Van mij mag het zo blijven.

  3. varendvolk zegt:

    Het is wonderbaarlijk………..

  4. Myriam zegt:

    Ik vind het ook puur genieten hoor; Laat het maar zo blijven…

  5. Het warmste jaar ooit, nou wie weet, dat is het een bijzonder jaar geweest…

    • gewoonanneke zegt:

      Ja voor jou zeker Trees. Een heftig jaar maar ook met nieuwe mooie dingen denk ik. Ik vind het echt goed hoe je dingen opgepakt heb al zal je ook best je rottige momenten hebben. En je trof het met je fietsvakantie met dit weer ook.

      • Ja zeker, maar het gaat echt weer goed hoor! Af en toe een dipje, maar ach wie heeft dat nou niet af en toe hè.
        Zeker heb ik leuke dingen gedaan! Van alles en nog wat, denk maar aan ons dagje Gouda.. Een dag met een gouden randje!
        En zo waren er nog zat. Ja de fietsvakantie was super. Nooit verwacht dat ik zulk mooi weer zou treffen… 😉

        • gewoonanneke zegt:

          Ja die dipdagen snap ik best hoor. Maar je geniet ook duidelijk van je nieuwe leven, Alles heeft ook tijd nodig om je eigen draai weer helemaal te vinden. Ik vind dat je het goed doet hoor. En voor mij was het ook een superleuke dag in Gouda. In het voorjaar kom ik een keer jouw richting op 😉

          • Ja ik geniet ook zeker hoor!
            Toevallig zat ik eraan te denken toen ik mijn logje schreef voor vandaag. Wanneer je een keer deze kant op zou willen komen. Komt goed, wat in het vast zit verzuurt niet hè..

  6. Kakel zegt:

    Wat het weer betreft heeft de opwarming van de aarde zijn voordelen…
    Lieve groet

  7. ria zegt:

    Van mij mag het nog maanden zo blijven.Mooie foto’s Anneke

    Groetjes, Ria

  8. rietepietz zegt:

    Ik geniet met je mee hoor en dat geleuter over veel te warm, ze zijn zeker de koude junimaand vergeten!

  9. minoesjka2 zegt:

    Het is dan misschien niet natuurlijk de temperatuur, maar ik geniet volop 🙂 Heb zelfs afgelopen weekend nog met een boek op het balkon zitten genieten van het zonnetje.

  10. epverbeek1963 zegt:

    Inmiddels half november en nog steeds heerlijk zacht! Voor mij mag het zo blijven.

Geef een reactie

