Aan de oever van de Rotte

Ooievaar 3Bij sommige dieren die ik onderweg tegenkom moet ik aan iets anders denken zoals deze week toen ik deze ooievaar heerlijk zal lopen “grazen” in een weiland. Hier en daar wat smakelijke hapjes wegpakkend…..
En toen dacht ik aan onderstaand oud liedje

 

 

Aan de oever van de Rotte,Ooievaar 1
Tussen Delft en Overschie,
Zat een kikvors luid te wenen,
Met een zuig’ling op haar knie.
“Lieve kleine”, sprak de oude,
“Zie je ginds die ooievaar?
’t Is de moord’naar van je vader,
Hij vrat hem op met huid en haar.”

“Potverdorie”, sprak de kleine,
“Heeft die rotzak dat gedaan?
Als ik later groot en sterk ben,
Zal ‘k ‘m op z’n donder slaan.”

Nauw’lijks sprak hij Ooievaar 2deze woorden,
Of daar kwam de ooievaar,
Greep de kleine bij zijn lurven,
En vrat hem op met huid en haar.
Aan de oever van de Rotte,
Tussen Delft en Overschie,
Zat een kikvors luid te wenen,
Zonder zuig’ling op haar knie

Ooievaar 4Marja zette op FB nog een You tube filmpje er onder zo grappig
Dus even gepikt van haar 😉 Dank je wel Marja

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Aan de oever van de Rotte

  1. ria zegt:

    Wat verdrietig voor de kikker. Wel een prachtig filmpje
    Lieve groetjes, Ria

  2. Een mooi en leuk lied. Even een waarschuwing voor alle kikkers, aan de oever van de Rotte, moet je niet gaan zitten.

  3. rietepietz zegt:

    Whahaha, ik had het nooit eerder gehoord en vooral zo samen met het filmpje is het toch wel héél erg leuk…. nou ja, behalve voor moeder kikker dan natuurlijk;-)

  4. minoesjka2 zegt:

    Tjonge dat liedje heb ik lang niet meer gehoord zeg, leuk!!

  5. Die ooievaar hoort toch allang weg te zijn, maar het zuiden vertrokken of zo?
    Leuk liedje haha!

  6. Kakel zegt:

    Nou, dit pik ik toch weer mooi even mee 😉

Geef een reactie

