Spellen….

Het WE woord van deze maand SPELLEN
Meer verhalen bij https://platoonline.wordpress.com/

monopolyO NEE !!! . Is het vanavond al weer die avond, moet hij weer aan de bak. Totaal geen zin heeft ie er in. Laat hem lekker zitten op de bank, beetje zappen, eerst koffie, later een biertje erbij.  Het liefst kijken naar sport, is er geen boksen vanavond ?  Hij probeert zich altijd in te houden maar soms dan gaat ie toch meebewegen met de slagen. Hopend dat zij het dan maar niet ziet want dan krijgt ie weer van die lullige opmerkingen er over.
Maar een keer per week dan is het haar beurt, heeft ze gezegd. Dan komt er een doos op tafel uit de kast die vol staat met van die dozen. Ieder jaar met Sinterklaas komt er weer zo’n doos bij.
Hij kijkt een beetje terloops naar welke doos er vandaag weer op tafel komt.  O nee, inwendig zucht hij maar er is geen ontkomen aan “Monopoly”.
Hij kreunt inwendig, dat duurt ook nog vreselijk lang. Waarom niet gewoon “Mens erger je niet” dat gaat nog lekker snel. Maar Monopoly , zo eindeloos, zo saai . Hij is altijd blij als ie in de gevangenis terecht komt, even niet dubbel gooit en de kaart met “verlaat de gevangenis zonder betalen” expres vergeten om die in te leveren. Niets heeft ie er mee, maar zij geniet er zichtbaar van.
Na de koffie zijn gelukkig de straten verkocht en gaan ze onderhandelen.
Gelukkig, zij heeft de duurste straten.  Als het nou mee zit gooit ie zo dat ie op Kalknock outverstraat komt en flink moet betalen. Dan is het spel afgelopen.  Kan ie nog net het staartje van de bokswedstrijd zien.
Het zit mee voor hem, het gaat heel snel vanavond.
Haastig staat ie op als zij zegt: “Nog een? ” Hij schrikt, struikelt en valt. Knock out!!!

Dit bericht werd geplaatst in WE 300 en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

37 reacties op Spellen….

  1. Hahahaha, ik kan mij daar alles bij voorstellen Anneke.

  2. ria zegt:

    Grinnik 😉

    Groetjes, Ria

  3. Marja zegt:

    Heel leuk! Al ben ik juist wel een spelletjesmens.

  4. Corja zegt:

    Leuke invulling van deze WE, Anneke!

  5. Kakel zegt:

    Een heel onverwacht eind aan het verhaal, leuk!
    Ik ben ook niet van de spelletje…
    Lieve groet en fijn weekend

  6. Iens zegt:

    Mooi verhaaltje. Las als een trein!! Hoezo niks met fictie….ik zeg doorgaan!

  7. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Geweldige WE
    Net echt!

    Monopoly is het spel wat ik nooit wilde spelen
    Geld en macht interesseert mij niet
    Heb ooit toen de kinderen er de zoveelste ruzie om hadden het bord doormidden geknipt
    Stomverbaasd keken zij toe
    Even later hadden ze het met plakband weer gerepareerd en konden ze door.

    • gewoonanneke zegt:

      O ja wij hadden ook zo vaak ruzie er om. Maar ik vond het wel altijd leuk om te spelen hoor. Soms was het de ene dag nog niet af dan gingen we de volgende dag verder. Toen was er nog geen tv,mobiel, tablet en al die dingen…..

  8. Die is leuk gevonden Anneke hahaha dat had hij niet voorzien.

  9. rietepietz zegt:

    O héérlijk een spelletje doen, ik ben er gek op, Henk helaas véél minder! Maar gelukkig is Marion gek op scrabble en doen we bijna wekelijks een leuk potje scrabble!

  10. Oh Monopoly, ik had er ook zo’n hekel aan… Dat gemanipuleer, die macht die sommigen dan echt lijken te voelen, niks voor mij haha. Maar deze WE-300 is geweldig Anneke! TOP!

  11. Jackles zegt:

    Leuke invulling! Onverwacht. & ja, Monopoly… jaarlijks terugkerend bij ons, op Nieuwjaarsdag, Star Wars Monopoly welteverstaan. Darth Vader wint met regelmaat. WInt ie toch nog iets. 🙂

  12. Pingback: De WE-300 voor november 2015 | Platoonline

  13. Plato zegt:

    Whahahaha, wat een meesterlijk uitsmijter. Anneke, je bent een schrijver. En je kan je wonderlijk goed in de kop van een man verplaatsen. Ik zou dat hebben als er schaatsen op de TV was. Dan verkocht ik zo de Leidsestraat er ook nog bij. 🙂 Bij wijze van spreken hoor, want ik houd best van spelletjes.
    Erg leuk geschreven. Moet je meer doen 🙂

    • gewoonanneke zegt:

      Te veel eer hoor maar ik vond het wel leuk om een keer te doen iets echt verzinnen. Heb wel een aantal mannen die ik ken door elkaar gehusseld haha en zo die reactie bedacht. Dus wie weet komt het er nog een keer van. Al ken ik bloggers die daar veel en veel beter in zijn.

  14. Melody zegt:

    Geweldige slotzin…..

    En ja verder…. heb ik eigenlijk alleen maar medelijden met dat stel…. wat verspillen ze gezamenlijk en afzonderlijk een tijd aan het ongelukkig zijn terwijl het leven dat niet verdient en maar zo kort duurt.

  15. Mrs. T. zegt:

    Oh, ik heb ook zo’n hekel aan monopoly. Het duurt zo lang en als je geen goede straten kunt kopen is er ook nog ‘ns niks aan. Helaas vindt de jongste hier het wel een tof spel. Ze heeft het afgelopen zondag nog met papa gespeeld.
    Zelf doe ik meestal Monopoly Deal met haar. Dat is in 20 minuten uit. Veel toffer.

  16. grunningswichtje zegt:

    Grinnik, ik moet naar waarheid zeggen dat ik je hier wel een beetje in herken, voor zover ik je ken dan 🙂 Ik hou van spelletjes doen, het liefst woordspelletjes!

    • gewoonanneke zegt:

      Ik ben ook van de woordspelletjes, kaartspelletjes. Momenteel speel ik alleen wordfeut en triviant op de iphone dat is leuk en kan ik spelen wanneer ik wil en even tijd heb. Ik herken me zeker helemaal niet in die vrouw hoor ook niet in die man trouwens. Het is pure fictie.

  17. Ferrara zegt:

    Slim om niet voor scrabble te kiezen in deze WE. Vind spelletjes nog steeds leuk. Net als jij mee opgegroeid. Al vroeg moeten leren tegen je verlies te kunnen.
    Hoezo kun jij geen fictie schrijven? Bewijs staat er.

  18. Alie zegt:

    Leuk, mijn kinderen gebruikte het geld om winkeltje mee te spelen. Maar er werd wel Monopoly gespeeld hoor, en Risk en veel klaverjassen.
    Maar Eisso kijkt nu ook liever sport dan dat hij een spel moet doen. Ach.. mannen.

    Liefs, Alie

  19. Hier bijna elke dag: mam zullen we een spelletje doen? Behalve jongste zoon dan, want die kan niet tegen zijn verlies. Hij gebruikt spellen voor andere doeleinden, tot grote ergernis van zijn zussen. Geen spel is meer compleet :).
    Maar hier spelen wij Keezenspel, Bonanza of kaarten. Of een van de andere honderd spellen.
    Ik vind dit een heel leuk WE300 dat ik met veel plezier (en verbeelding) gelezen heb.

Geef een reactie

