Van Hemaworst tot zorgverzekering

260px-Schijf_van_VijfMensen die mijn blog al een tijdje volgen weten wel wat ik een Hemajunk ben. Vind het gewoon heerlijk als ik ga fietsen onderweg even een bakje bij de Hema te doen en heb inmiddels ook in andere steden al heel wat Hema’s een bezoekje gebracht tot in België aan toe.
Twee jaar geleden zat ik te kijken om een andere zorgverzekering te nemen en zag ik bij de Hema dus een reclame op de tafeltjes dat zij ook begonnen met een zorgverzekering.
Ik ging kijken en zag weinig verschillen met mijn oude verzekering alleen ging ik per maand rond de 10 euro minder betalen en ik kreeg een kortingskaart waarmee ik bij de Hema een heel jaar lang 10 % korting krijg op alle artikelen (met uitzondering van  je weet het wel……..)
Nou ja leuk toch zo was mijn bakje verslaving gewoon 10 % goedkoper geworden en dan heb ik het nog niet over andere dingen die daar te koop zijn. Het eerste jaar heb ik voor de grap dat minder betaalde geld in een potje gedaan en aan het einde van het jaar zat daar toch zo rond de 150 euro in.
Ook vorig jaar kreeg ik nog zo’n kortingskaart en pas kreeg ik een mailtje dat voor volgend jaar deze korting blijft gelden.
Een reden om bij de Hema verzekeringen te blijven (wat trouwens gewoon Menzis is) ???  rookworstNee niet direct want gisteren kreeg ik een mailtje wat me toch hevig aan het twijfelen bracht. Wat is het geval ik krijg namelijk een gratis Rookworst omdat ik daar een zorgverzekering heb.
En dat vind ik dan wel weer tegenstrijdig. Als ik kijk naar de publicaties van de laatste weken dat vlees en zeker bewerkt vlees zo slecht voor me is.
Wat willen ze nou daar bij die verzekering en brengen ze hun klanten niet ernstig in gevaar door ze een gratis rookworst te geven???  Dat gaat ze toch geld kosten hoor, daar kan je donder op zeggen.
Ga er toch maar eens goed over nadenken of ik hem wel op ga halen of dat ik mijn verzekering daar wel wil continueren, een lastige beslissing die ik weer te nemen heb.
Hoewel, erwtensoep met rookworst dat is toch wel heel erg lekker.  Boerenkool, rauwe andijvie en hutspot stamppotjes met rookworst ook niet te versmaden.
Toch maar uitdraaien dan die voucher ???
Nou ja denk ik, de afgelopen week werd de schijf van vijf bekend gemaakt. (Hebben ze niks anders te doen) en daar hoorde ik:
Drie koppen thee per dag, (10 ik) een handje noten (bijna iedere avond een paar walnoten), veel fruit en groentes (minstens 4 stuks fruit per dag) een keer per week peulvruchten (doe ik) weinig vlees (ben flexitariër eet minimaal 2x per week bewust geen vlees). Dus ik voldoe bijna aan alle eisen.
En absoluut geen alcohol. Shit daar ga ik weer, door de week drink ik nooit alcohol maar in het weekend neem ik wel eens een paar glazen rode wijn.
Wat wordt het leven toch moeilijk gemaakt voor mensen om hier overal maar aan te moeten voldoen.
Tijdens het schrijven van dit blogje is mijn besluit al genomen. Ik ga gewoon die rookworst ophalen laat ze allemaal maar het dak op gaan met hun eet voorschriften, ik doe het toch nooit goed.

Proost !!!!rode wijn

 

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Hemaverhalen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

30 reacties op Van Hemaworst tot zorgverzekering

  1. Kakel zegt:

    Gewoon je eigen gang blijven gaan. Die voedingswarendeskundigen kunnen van mij de pot op!
    Daar proost ik ook op.
    Lieve groet

  2. minoesjka2 zegt:

    En dus heel erg gaan genieten van die gratis rookworst zou ik zeggen 🙂 En dat wijntje ……. nou ik doe lekker mee hoor hahahahaha

  3. Ergens natuurlijk wel een beetje krom, een zorgverzekeraar die worsten verkoopt welke niet echt goed voor je schijnen te zijn. Van al dat gezeur trek ik mij niets aan hoor, over een half jaar komen ze toch weer met het verhaal, dat rookworst, mij nader inzien toch wél hartstikke gezond is. Zo niet…jammer dan!

    • gewoonanneke zegt:

      Ja ach al dat gezeur over het eten de laatste tijd. Het is iedere keer weer wat anders wat niet goed en wat wel goed is. Het houdt die mensen wel aan het werk maar ik denk onderhand dat niemand zich er meer echt druk om maakt om die dingen.

  4. Corja zegt:

    Gewoon je gezonde verstand gebruiken, Anneke. En af en toe wat gezelligs doen. Een glas wijn, bijvoorbeeld. (De Hema verkoopt ook lekkere wijn 😉 ) Dan leef je het langst. (Hoorde trouwens vanavond nog op de tv dat verzadigde vetten uit zuivel toch weer niet zo slecht zouden zijn voor de mens. Ach, het houdt die “voedingsdeskundigen” (???) bezig en van de straat.)

    • gewoonanneke zegt:

      Ja ik volg die series ook op zondagavond. Gaat allemaal over voedsel,diëten. Maar wat is er na al die programma’s inmiddels wel begrepen heb wat iedereen wel weet dat matig van alles en gewoon gezonde dingen eten het beste is. Niet altijd gemakkelijk want er is zoveel aanbod van fout eten dat dan ook wel weer lekker is. 😉

  5. Het is allemaal niet zo eenvoudig als het lijkt he… proost!

  6. Rianne zegt:

    Bovendien, wat vandaag gezond is (een glaasje verse jus bij je ontbijt) is morgen hartstikke slecht (vanwege de suikers) … Dus… Morgen is die rookworst weer gezond. Zo niet, is-ie toch lekker..

  7. Iens zegt:

    Hmm! In de erwtensoep doen en het is weer helemaal yin en yang door de peulvruchten. Glaasje rode wijn (mag port ook?) en de slechte stofjes van de rookworst zijn weer ten niet gedaan 🙂 Gewoon alles met mate zowel goed als slecht. Anders wordt dat verteringssysteem maar lui!

  8. tagrijn zegt:

    Als je alle beweringen en voorschriften volgt is het het allergezondst om helemaal niet meer te eten, geloof ik. Maar dat geeft dan toch weer wat andere problemen. Hoewel… rookworst van de Hema is wel ontiegelijk zout… Evenals van Unox. Maar ja…. en tja…

  9. rietepietz zegt:

    As je niet dagelijks Hema worst eet zal het wel loslopen hoor, zoals met alles…overdaad schaadt!.

  10. terrebel zegt:

    Luister naar je lijf en geniet! Over een paar jaar zijn opeens andere dingen slecht voor ons. En ach, dood ga je toch. Dan maar een leuk leven. Toch?

  11. beaunino zegt:

    Zo is dat, hup uitscheuren die bon. Proost!

  12. Lenjef zegt:

    Worst

    veel mensen
    sluiten een contract af
    zonder de klein gedrukte lettertjes te lezen

    wanneer er dan iets gebeurt
    dat de dag plots zwart kleurt

    zal het addertje
    onder het gras
    voor de verzekeringsmaatschappij worst wezen

    Lenjef 😀

  13. Willem van Leusden zegt:

    tjaa ha ha, mijn tandarts heeft me aangeraden minder vruchtensappen te drinken, suikers zijn slecht voor het gebit. Vruchtensappen zijn pas echt HELEMAAL NIET gezond. Misschien als ik een groot, gevuld glas voor het leegdrinken eerst roer met een lekker vette HEMA worst. Daarna zijn zowel vruchtensap als HEMA-worst waarschijnlijk beiden wel gezond.

    Willem.

Geef een reactie

