10.000 km E-biken

fiets 1 (2)De laatste tijd weinig geschreven over mijn fiets en dat is een goed teken want er valt momenteel weinig te mopperen op hem.  Even heel hard afgeklopt op blank hout natuurlijk want zulke dingen zeggen is de goden verzoeken.
Zeker voor dat exemplaar van mij.  Maar na mijn derde nieuwe accu, twee nieuwe sensoren en een hele nieuwe motor brengt ie me momenteel overal en dat is heerlijk.
Misschien zijn nu eindelijk de kinderziektes er uit.
Ach en op een of andere manier ben ik ook wel gehecht aan hem geraakt want als ie het doet dan rijdt hij als een zonnetje.
Als ik dan bedenk wat ik er allemaal al op vervoerd heb, waar ie overal heeft gestaan als ik weer gauw afstapte om foto’s te maken en soms ook niet goed oplette of ie wel goed stond, eigenlijk zijn we best onafscheidelijk geworden. En van een goeie vriend accepteer je ook toch de voor en de nadelen denk ik dan maar. (als ie kapot is dacht ik wel anders hoor haha, heb echt serieus overwogen hem gewoon een keer de Lek in te laten rijden).
Een onderzoek van de fietsbond wees uit dat door de komst van de E-bike de mensen steeds meer gaan fietsen. Gemiddeld hadden fietsers het afgelopen jaar 1000 km gefietst.
Als ik dat dan omreken, 12219341_10153220957693008_8919190504272519070_ngisteren draaide mijn metertje op 10.000 km en dat in net twee jaar tijd. Reken ik de tijd dat ik leenfietsen heb gehad erbij is dat zo’n 100 km gemiddeld per week.
Tja dan krijg je het als fiets ook wel voor je kiezen, al ga ik er maar vanuit dat hij daarvoor gemaakt is.  Maar in twee jaar tijd een afstand rijden die een ander in tien jaar doet is toch wel een prestatie voor mijn fietsie te noemen.
Vandaar vandaag dit blogje want als hij het goed doet mag het ook wel eens gezegd worden. Ik hoop nog heel veel km te maken samen mijn mijn E-bike zonder problemen.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

18 reacties op 10.000 km E-biken

  1. 5000 km. per jaar, is behoorlijk wat hoor Anneke, ik zou die van mij ook niet meer willen missen.

  2. Kakel zegt:

    Wat leuk, gefeliciteerd! Mijn teller sprong na 9.999,00 km altijd weer op nul. Heel frustrerend.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja, ik zal je vertellen dat ik voor alle zekerheid al een foto genomen had van 9.999 omdat ik dacht misschien schiet ie wel weer op 0. En dan mis ik het haha. Nou de km die jij gemaakt hebben zullen ook wel niet te tellen zijn denk ik zomaar.

  3. Corja zegt:

    Niet alleen een prestatie van jouw fiets, maar van jou ook Anneke! En je enige extra brandstof is Hema-koffie? 😉

  4. Marja zegt:

    Een super prestatie!

  5. ria zegt:

    En maar karren met dat ding 😉
    Groetjes, Ria

  6. rietepietz zegt:

    Nou helemaal niet niks zeg… tjonge, wij rijden in de auto nog zelfs maar 10, 000 km per jaar en meestal over afstanden die jij op de fiets doet, dus tussen de 10 en de 20 km. per enkele reis.
    Petje af voor jou én je fiets.

    • gewoonanneke zegt:

      Dank u. Ik kan gelukkig nog regelmatig in de auto van zus, zoon en vriendin rijden om het bij te houden zeg maar. Dat is wel nodig. Toen ik mijn auto nog wel had pakte ik ook altijd de fiets als het weer het toeliet Heel veel regen of gladdigheid zoek ik ook niet op.

  7. minoesjka2 zegt:

    Wat fijn zeg, dat hij nu al weer even gewoon doet wat hij doen moet!! Je hebt er ondertussen ellende genoeg mee gehad.
    Komende week word het erg nat, dus ben ik bang voor jou, dat je fiets even kan uitrusten 😉

    • gewoonanneke zegt:

      Heb het wel afgeklopt voordat ik het schreef haha. Ja er zal nog best regen komen maar mijn ervaring is wel dat tussendoor het soms best vaak ook droog is. Dus ik zie wel. Mijn fiets kan wel rust gebruiken maar zal het zelf wel missen.

  8. Tjonge jonge, jij rijd echt wel heel veel hoor! Ik heb eerlijk gezegd na mijn fietsvakantie echt niet zo heel veel meer gefietst, dan hooguit een km of 20 zo nu en dan… Fijn dat je fiets het weer goed doet!

Geef een reactie

