Mijn toetsenbord….

Aalschover1Eigenlijk wilde ik heel ergens anders over schrijven tot ik naar mijn toetsenbord keek en zag dat een opknapbeurtje wel eens geen kwaad zou kunnen.
Zeker nadat ik pas een blogje las over hygiëne van toetsenborden. Nou wordt mijn toetsenbord voor 99 % alleen door mij zelf gebruikt, was altijd netjes mijn handen dus wat dat betreft zal het wel meevallen.
Maar ik ben ook iemand die zo nu en dan Reigers 1wat nuttigt achter de computer en ik vind die beschuiten met van de grove zaadjes heerlijk. Alleen beschuiten kruimelen natuurlijk nogal dus zo nu en dan komen er wel wat kruimels op mijn toetsenbord terecht.
Ik heb al verschillende keren mijn toetsenborden schoongemaakt en heb daar mijn eigen techniek bij ontwikkeld. 😉 . Met een achterkant van een lepeltje de letter er uit wippen en met een kwastje en zacht doekje de boel schoonmaken. Kraai 2Streng verboden bij mij is mijn spatiebalk er afhalen. Al verschillende schoonmaakmissies waarbij ik het wel deed leverde me een “dode” spatieknop op en ik kan je zeggen daar is niet mee te werken. Dus werd het weer richting computerwinkel om een nieuwe aan te schaffen.
Zo schoonmaken levert ook verrassende dingen op, opeens komen allerlei programma’s tevoorschijn waar ik het bestaan niet kon vermoeden of zeker niet wist dat ze via het indrukken van bepaalde knoppen opgeroepen konden worden.
Alleen veel leren doe ik er niet van want natuurlijk weet ik dan al weer niet welke knoppen ik indrukte. Reiger
Opeens verschijnen er ook allerlei letters achter elkaar, te lang een knop ingedrukt gehouden. Zo ontstaan ook wel de mooiste woorden natuurlijk.
Al met al is het wel een vermakelijk werkje. Een keer was ik heel actief en had ik alle letters verwijderd en voor mijn gevoel netjes op een rij gelegd hoe ze zaten op het toetsenbord.
Maar goed mijn gevoel klopte dus niet en op een gegeven moment wist ik het echt niet meer in welke volgorde ze er stonden. Misschien omdat ik altijd blind tik, kijk ik ook niet naar de letters.
Via mijn tablet heb ik toen maar een voorbeeld opgezocht van een Reigersqwerty toetsenbord (dat zijn de enige letters waarvan ik de volgorde dan wel wist) om alles weer op de goede plaats te kijken.
Mijn toetsenbord is weer spic en span dus ik kan er voorlopig weer even tegen maar die beschuitjes misschien toch maar niet meer achter de computer nuttigen, dat scheelt weer een hoop schoonmaakwerk.
Foto’s zijn van mijn fietstocht gisteren.
Vorige week had ik een witte en grijze reiger zelf bij elkaar gezet maar onderweg kwam ik ze toch weer samen tegen. Nu wel op de foto al was het wel wat ver weg.

 

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Mijn toetsenbord….

  1. varendvolk zegt:

    Oh dat doe ik heel anders,met de stofzuiger.Tja het is wel eens fout gegaan toen verdwenen er wat letters en moest ik het zelfde doen zoeken op het web.Die eerste foto is wel heel bijzonder.

  2. Het toetsenbord schoonmaken, is op zijn tijd wel nodig. Maar die letters eruit wippen, moet je dan wél stuk voor stuk doen, anders weet je niet meer waar ze zaten, en krijg je hele vreemde teksten…hahaha! De foto van de Aalscholvers, vind ik ook heel fraai.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja heb ook een keer alles door elkaar gegooid dat is niet aan te raden. Deze aalscholvers zitten praktisch altijd op deze takken in een eendenkooi waar je in kan kijken via kijkschermen. Altijd een mooi gezicht. Er zaten ook witte reigers maar teveel uit mijn beeld.

  3. minoesjka2 zegt:

    O, jij doet het wel heel uitgebreid zeg!! Ik ga gewoon met de stofzuiger over het toetsenbord heen en hoop dan dat ie schoon is, trouwens ik houd ook van een beschuit s’middags bij de thee, en de pc, vandaar mijn wekelijkse stofzuigbeurt.

  4. rietepietz zegt:

    Ik probeer etenswaren altijd uit de buurt te houden, kruimels onder toetsen maken dat je letters niet diep genoeg ingedrukt kunnen worden en dat is lastig. Ik ga soms met zo’n vochtig huishouddoekje langs de gleuven van de toetsen en soms met het stofzuigerborsteltje en de zuigkracht gehalveerd.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja die stofzuiger heb ik nooit aan gedacht, dat is ook wel handig ja. Ik heb het wel eens gehad een flink zaadje onder 1 letter en een d die niet meer in te drukken was, toch wel lastig hoor haha.

  5. Kakel zegt:

    Ik pak gewoon de stofzuiger 😉 En ik eet niet boven mijn toetsenbord maar ervoor, hihi. Waar een logje over een vuil toetsenbord al niet goed voor is!

  6. De lettertjes eruit halen? Heb je een los toetsenbord of een laptop? Want bij die laatste zou ik het niet durven. Ik zal de stofzuiger met het piepkleine zuigmondje er wel weer eens op zetten, is wel weer eens nodig? Wordt je laptop daar ook weer sneller van? Want dan doe ik morgen! 😉

Geef een reactie

