Hij komt, hij komt, hij kwam……..

Sint2Ja hoor ook in ons dorp is Sinterklaas weer gearriveerd en ben ik foto’s gaan maken van zijn aankomst. Het blijft gewoon altijd leuk om te zien al die verwachtingsvolle gezichtjes, een mengeling van spanning, verwondering, blijheid.
Alleen ook na drie jaar moet ik nog steeds wennen aan de nieuwe Sint. Hij is heel aardig, enorm gefocust op de camera, heb veel mooiere foto’s van hem dan ik van de vorige Sint altijd had. Sint31Ik krijg altijd een hand van hem en hij vraagt hoe gaat het mevrouw Anneke maar toch……… is mis de echte Sint die 25 jaar in ons dorp kwam.  Ik heb het al eerder gezegd. Dat was gewoon Sinterklaas, had geen oog voor mijn camera maar alleen voor de kinderen.
Ik zag hem vandaag zitten op zijn rollator, nog steeds genietend zoals ieder jaar komt ie nog kijken. Sint32Als hij het fysiek nog gekund had weet ik zeker dat hij nooit gestopt zou zijn.
Maar goed voor de kinderen is deze Sint natuurlijk de echte Sint en zo hoort het ook. Die zien het echt niet hoor. Er waren heel wat Zwarte Pieten meegekomen met de Sint en er was zelfs een slaappiet die zomaar overal in slaap viel. Ieder jaar krijg ik van dezelfde Piet een hand met pepernoten. Sint24
Ik ben hier al voor het 12e jaar vertelde hij.
De hoofdpiet was dit jaar voor het laatst, voor de niet gelovigen onder ons, hij is de zoon van de “echte” Sinterklaas en jarenlang deden ze het samen. Inmiddels is ie verhuisd en had aangegeven dat dit zijn laatste jaar was.
Wie wordt de opvolger vroeg ik aan de Piet waar ik mee stond te praten. Wordt jij dat misschien??  Hij wist het nog niet. Daar gaan wel nog een avondje over zitten dobbelen zei hij.
SInt14Ach het blijft gewoon een leuk kinderfeest en dat moet ook zo blijven. Een mooie gelegenheid ook voor mij om al die kinderen op de foto te zetten. De mooie soms geschminkte kopjes met de vele pietenmutsen op.
Even lekker aan iets anders denken in deze toch wel moeilijke tijden voor veel mensen met terreur en dreiging. En dat kan iedereen wel gebruiken.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Hij komt, hij komt, hij kwam……..

  1. Villasappho zegt:

    O die slaappiet is leuk!

  2. Marja zegt:

    Je foto’s zijn weer schitterend. Wat heb je veel leuke kinderportretten gemaakt. Die missen alle mensen zonder smoelenboek.

  3. Leuke en mooie foto’s Anneke, die slaappiet is erg leuk. De laatste foto van het kleine meisje, vind ik echt geweldig.

  4. rietepietz zegt:

    Genieten hé, ook hier genoten van al die schattige kindersnuitjes, Sint was heel erg welkom met zijn zwarte Piet, dat was wel duidelijk.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja bij ons ook hoor en waren er vorig jaar nog veel gedoe over kleur en met een andere kleur, dit jaar helemaal niet meer. Gewoon allemaal zwart werd helemaal niet meer over gepraat gelukkig.

  5. minoesjka2 zegt:

    Inderdaad, op alle foto’s die ik van je zag op fb viel het me op de Sinterklaas zich focust op je camera en op bijna alle foto’s in de lens kijkt.

    • gewoonanneke zegt:

      Hij is docent op de theaterschool dus geeft les in acteren en ik vind dat ik zie dat hij Sinterklaas speelt en goed hoor daar niet van. Maar die andere man “was” gewoon Sinterklaas haha.

  6. Plato zegt:

    Wat een leuk stuk. Ik herken die nostalgie naar de oude Sint. Toen ik klein was, was het een sint met een bril. Later heb ik ontdekt hoe de Sint er in burger uitzag en hoe zijn naam was. Daarna kregen we de TV sint die twee jaar geleden werd vervangen door Kees Flodder 🙂 Moest ik ook aan wennen. Maar de kinderen zal het een zorg zijn, inderdaad 🙂

    • gewoonanneke zegt:

      De kinderen maakt het ook niet uit hoor, die genieten er wel van. Deze man die het nu speelt is theaterdocent en dat kan je zien, Hij speelt echt Sinterklaas en die andere man “was”het gewoon. (Mijn mening dan haha)

Geef een reactie

