Te laat……

krabbenVanmorgen om 6 uur hoorde ik mijn buurman de autoruiten krabben, ik had het gisterenavond  laat al gezien toen ik nog even naar de schuur liep. Het vlonder glinsterde, een heldere lucht dus een koude nacht met nachtvorst.
Ik hoorde hem krabben en ik dacht, zo dat hoef ik niet meer, en draaide me nog lekker een keer om. Vanmiddag sprak ik een vriend en die zei “wat een rijk gevoel is dat toen ik vanmorgen de buren de auto hoorde krabben”.  Ik snapte precies wat hij bedoelde op zo’n moment mis in mijn baan niet.
Maar goed ik had vanmiddag een afspraak om 2 uur zou er iemand bij mij thuis komen om de verzekeringen van het kinderwerk eens even tegen het licht te houden. Die hebben we ooit jaren geleden afgesloten en dat suddert zo maar voort terwijl onze structuur helemaal veranderd is de activiteiten drastisch verminderd. Dus even nakijken leek me wel nuttig.
Het had al lang geduurd voordat de afspraak eindelijk een keer rond was en om 2 uur ’s middags vind ik eigenlijk geen fijne tijd maar goed. Toch afgesproken. Kreeg de afspraak ook nog netjes per mail bevestigd.
Vanmorgen de papieren opgezocht, alles even afspraakdoorgelezen en klaargelegd. Verder wat huishoudelijke dingetjes gedaan.
Maar om 2 uur, wie er wel en wie er niet verscheen. Mijn afspraak niet dus.  Half drie appte ik mijn zoon, hoe lang mag iemand te laat komen.
Hij kent mij wel een beetje en weet dat ik een bloedhekel heb aan mensen die te laat komen. Als het over half 3 is ga ik hem toch maar even bellen.
Afspraak??  Er staat niets in mijn agenda zei hij. Ik zeg je hebt het nog netjes per mail bevestigd. O, zegt hij wat stom, dan heb ik het wel gemaild en niet in mijn agenda gezet.
Kan gebeuren natuurlijk. Is mij ook wel eens overkomen. Maar toch baal ik als een stekker. Een nieuwe afspraak gemaakt voor volgende week. Het is niet anders. Het voelt wel aan als een verloren dag. Inmiddels al tegen drieën en om nog te gaan fietsen even vind ik het al weer te laat worden. Het wordt toch sneller donker weer. Best jammer want het was prachtig weer vandaag.
Zoonlief komt nog even langs, opnieuw is ie op zoek naar zijn boormachine die hij bij mij gebruikt heeft om het dak te maken van de zomer, hij is hem al een hele tijd kwijt. We gaan samenzoeken even zitten bedenken wat hij daarna allemaal nog voor klusjes misschien gedaan heeft en komen uit op de week Huttendorp, dan is er altijd wel wat te boren of schroeven.
Hij zegt nogmaals te gaan zoeken in de opslag van het Kinderwerk en al kort daarna krijg ik het blije appje van hem “Gevonden”.  Gelukkig maar zijn toch weer dure dingen om kwijt te raken.
Maar goed al met al heb ik nog wel aardig wat huishoudelijke klusjes gedaan, dat zie ik dan maar weer als positief en nu maar hopen dat hij volgende week wel op tijd komt tenslotte wil hij graag ons een verzekering verkopen voor zijn maatschappij.

Plaatjes internet

 

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Te laat……

  1. rietepietz zegt:

    Kán gebeuren natuurlijk maar toch niet fijn als mensen een afspraak vergeten.
    Even nadenken over waar je iets voor het laatst gebruikt hebt werkt altijd fgoed wanneer je iets kwijt bent, zo doe ik dat ook meestal.

  2. Gelukkig dat de boormachine terecht is, zoiets laat je niet los, en dan blijf je zoeken. Toch wel een beetje slordig van die verzekeringsagent.

  3. Marja zegt:

    Ik heb ook een bloedhekel aan mensen die te laat komen. Balen dat die pief zijn agenda niet goed beheert.

  4. Plato zegt:

    Beetje slordig van die man maar… ’t kan gebeuren en het is fijn te lezen dat jij er toch nog relaxed op reageert. Mooi dat zoon zijn boor terug heeft. ’t Benne prijzige dinge.

  5. minoesjka2 zegt:

    Ja, mensen zijn tegenwoordig zo makkelijk met afspraken ………. ik irriteer me er ook aan, maar goed het is niet anders. Wel jammer dat je dan zo’n droge dag maar binnen zit …………. helemaal niets voor jou.

  6. Kakel zegt:

    Roos heeft er patent op om afspraken te vergeten. Hemeltergend vind ik dat! Speciaal een keukenkalender aangeschaft zodat mevrouw daar haar afspraken op kan schrijven. Moet ze dat wel doen natuurlijk…zucht.
    Mijn vader was laatst zijn boormachine kwijt en heeft ‘m niet meer gevonden. Toch maar een nieuwe aangeschaft.
    Lieve groet

    • gewoonanneke zegt:

      Ja het is lastig om zoiets kwijt te raken. Mijn zoon komt ook regelmatig te laat hoor vind ik ook irritant dat weet ie ook. Nu stel ik me maar al vast een kwartier later in als we iets afspreken haha.

  7. Zooooo irritant is dat. Mensen gaan heel slordig om met de tijd van ándere mensen, daar maak ik me het meeste druk om. Als ik iemand een boek leen gaat hij/zij er toch ook zorgvuldig mee om? Dan verwacht ik dat hij/zij met m’n tijd nog véél zorgvuldiger omgaat! (Okay, het is niet een op een te vergelijken maar je snapt me wel denk ik!)

  8. staartje zegt:

    Hahaha krabben…. Ik vind het niets….. Doe het met lauw water ( ja, ik weet het, is heel slecht) ‘Toch maar weer ruimte in de garage maken. ‘ fijne dag!

Geef een reactie

