Kunnen reigers zwemmen……

Reiger zwemmend 7Vorige week zag ik een zwemmende reiger, vond het wel een vreemd gezicht eigenlijk, nog nooit gezien dus ging ik even spitten op internet want ik vroeg me af : Kunnen reigers eigenlijk wel zwemmen.
Reiger zwemmend 6 (Small)En reigers kunnen inderdaad wel zwemmen al stelt het niet veel voor, zullen ze het niet snel doen, zeker niet bij diepe sloten of grote plassen water omdat ze meer peddelen dan zwemmen.
Ze kunnen ook niet goed opstijgen uit open water vandaar dat ze praktisch altijd of lopen en Reiger zwemmend 4 (Small)vliegen. Aan de slootkanten te vinden zijn of midden op de weilanden waar ze muizen en andere hapjes zoeken.

Maar in dit smalle slootje waar ik deze reiger zag dus wel een klein stukje zwemmen.
Bovendien worden vissen in de sloten gealarmeerd als er een reiger zwemt waardoor hun prooien verdwenen zijn.
Reiger zwemmend 8 (Small)Dus ze kunnen wel zwemmen maar doen het liever niet.
Vandaag was het echt een prachtige dag en na vier dagen auto en binnen was ik er wel even aan toe om een poosje naar buiten te gaan en te gaan fietsen. HEERLIJK…… geen afspraken met niemand dus lekker mijn eigen ding doen en een flink eind gefietst. Reiger zwemmend 1 (Small)
Wat een mooie dag zo, die heb ik maar lekker even meegepikt. Niet veel tekst vandaag maar wel een serie foto’s van de zwemmende reiger, die later de sloot overvloog en aardig dicht in de buurt van me kwam staan en gewoon bleef staan. Ze blijven fotogeniek.
Vanavond kwam kind Reiger zwemmend 3 (Small)en lief eten, dan is koken weer leuk en daarna nog weer dingen van hem geleerd in photoshop en hij weer van mij. Lekker een uurtje zitten tuttelen samen terwijl zijn lief even gebruik maakte van de zonnebank.  Hij had nog een leuk programmaatje voor me om foto’s te verkleinen, heel handig en meteen al gebruik van gemaakt. Soms is het handig om dezelfde hobby te delen.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Kunnen reigers zwemmen……

  1. Ik heb eigenlijk ook nog nooit een reiger zien zwemmen Anneke, ze schijnen het dus wel een beetje te kunnen. Mooie foto’s hoor, daar zullen er niet veel van zijn.

  2. ria zegt:

    Wat heerlijk als je een kind hebt met dezelfde hobby.
    Prachtige foto’s

    Groetjes, Ria

  3. rietepietz zegt:

    Het was inderdaad een onverwacht prachtige dag! Ook nooit geweten dat een reiger kan zwemmen, weer wat geleerd dus vandaag!

  4. minoesjka2 zegt:

    Dat wist ik inderdaad ook niet, dat reigers konden zwemmen, nog nooit gezien ook. Zo zie je hebt je opeens een informatieve blog hahahaha

Geef een reactie

