Driedubbel opgelucht…….

regenVandaag was het weer gelukkig iets minder heftig en ik had na twee dagen binnen zitten echt zin om even te gaan fietsen, weer of geen weer, regen of geen regen.
En dus ook gedaan. Het regende wel een beetje maar goed voordat ik 10 km verder was ik toch nog wel aardig nat geworden. (waarom zou ik ook een regenbroek aantrekken die in de schuur ligt haha).
Mijn fiets mag tegenwoordig in mijn bijkeuken staan, beter voor de accu, mijn schuur is nogal vochtig en dat is niet al te best voor accu’s. Vanmorgen zette ik hem aan en hij reageerde niet. Ik sjouwde de tassen met schoon wasgoed voor mijn moeder er maar weer af en naar binnen, dacht dan maar even zonder naar mijn werk. Toch nog maar even het schermpje er af. Beetje schoonvegen en hij deed het weer.
inrkeerkInmiddels aan de late kant gauw mijn fietstassen weer gepakt en weg gegaan, zoals vanmiddag toen ik om half 5 weer pas thuiskwam bleek zonder de achterdeur op slot te hebben gedaan.
Oeps niet zo heel erg slim natuurlijk, gauw binnen gekeken, maar ik zag niets geks dus was behoorlijk opgelucht. Daar kwam ik weer goed weg.
Fietsend vanmiddag naar mijn moeder kom ik mijn schoonzusje tegen. Mijn broer had vandaag het vervolgonderzoek gekregen in het ziekenhuis van het darmonderzoek. Ze waren al weer thuis en alles was goed, er zijn een paar poliepen weggehaald en voor de rest was er niets verontrustends gevonden. Wat was ik blij zeg.
opgeluchtAls ik bij mijn moeder kom is er net de assistente van de dokter die met de uitslag van haar bloedonderzoek kwam. Alles bleek goed te zijn en ten opzichte van vorig jaar niets achteruit gegaan. En dat is best bijzonder, zei de assistente. Mijn moeder is vandaag in een goeie conditie, ze praat over van alles mee. Lijkt het afwezige wat ze soms wel heeft even helemaal kwijt te zijn.
Er is een brief gekomen of de burgemeester op bezoek mag komen als ze in januari 100 hoopt te worden. Ze vindt het wel leuk dus we gaan er maar positief op reageren.
Gelukkig inmiddels droog geworden en ik fiets weer naar huis, als ik thuiskom zie ik een brief liggen van hetzelfde onderzoek als mijn broer gehad heeft en veel mensen van boven de 55 of zo krijgen. Een preventief onderzoek naar darmkanker dat ik ruim een week geleden had ingestuurd.
opgeluchtqIk scheur hem meteen over en ik zie staan, de uitslag is goed. Niet dat ik nou zo heel bang er voor was maar goed je weet het allemaal maar nooit toch dat zag ik bij mijn broer die had ook totaal geen klachten.
Een driedubbele opluchting dus vandaag en dat geeft toch wel een lekker gevoel.

Plaatjes internet

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Driedubbel opgelucht…….

  1. AnneMarie zegt:

    Dat is eigenlijk wel een driedubbele felicitatie waard. En wat is je moeder al oud zeg.

  2. Gelukkig dat het zo goed is afgelopen met je broer Anneke, dat zal een hele opluchting zijn.

  3. Marja zegt:

    Super. Drie maal proficiat.

  4. ria zegt:

    De regendag werd toch nog een geluksdag Anneke.

    groetjes, Ria

  5. Corja zegt:

    Geweldig. Dat is wel drie felicitaties waard. En dan in januari nog één. Bijzonder hoor!

  6. varendvolk zegt:

    Alles komt in drieën ook felicitaties en hopelijk 100 kaarsjes in januari.Fijn dat je moeder toch ook haar heldere dagen heeft.

  7. minoesjka2 zegt:

    Nou, kan me voorstellen dat je 3x opgelucht was zeg!! En wat bijzonder hé dat de 100 ste verjaardag van je moeder al zo dicht bij is.

Geef een reactie

