Boompje in huis

VogeltjekerstVandaag weer een mooi kerstboompje uit wezen zoeken. Ik neem altijd een echte, wel in een pot en er is altijd wel een boompje dat als ik het zie me als het ware roept, koop mij, koop mij en ik moet zeggen, vaak zijn dat niet de mooiste en strakste boompjes, meestal zit er wel een scheve tak aan of zoiets. Maar op een of andere manier hoort dat wel bij mij.
Ga het weekend eens kijken naar mijn kerstspullen. Moet zeggen dat het bijna ieder jaar minder wordt en meer op de zolder blijft.
De tijden dat ik helemaal “los” ging zijn wel een beetje voorbij. Vind het al gauw goed, heb wat vaste dingen en heb ook al iets nieuws gekocht, iets kleins, op een of andere manier doe ik dat dan toch weer terwijl ik zat van die rommel heb.
Zoals die gekke kerstman met die lange uitschuifbare  benen die me altijd aan iemand doet denken, geen Kerstmis zonder dat hij een plekkie in Kerstman
mijn kamer krijgt. En die gekke hond die ik een keer kocht en “Merry Christmas” zingt terwijl zijn oren op en neer bewegen. Hij maakt me altijd vrolijk en aan het lachen. Het kleine glazen kerststalletje en zo nog wat dingetjes die ieder jaar wel van de zolder komen.
Vorig jaar heb ik voor buiten geïnvesteerd (!!) in lampjes voor in mijn buxussen en boompjes buiten die automatisch aan en uitgaan. Geen gezeur meer met snoeren door het raam, ideaal.
Vind het altijd wel gezellig die lichtjes in huis en buiten als het al zo vroeg donker wordt dus ga dit weekend maar eens kijken of ik hem neer kan zetten. Ook wel weer leuk om te doen.
Volgende week gaan we bij mijn moeder de kerstboom zetten, vorig jaar hebben we hem met ballen en al opgetuigd zo op de zolder onder een kleed gezet dus dat is makkelijk.
Ze vindt het altijd zo gezellig zo’n kerstboompje met lichtjes.Kerstbal Ook voor haar dit jaar lampjes genomen die automatisch aan en uit gaan, at vond ze vorig jaar al moeilijk om zelf te doen.
Meestal zetten we dan wat oude kerstliedjes op als we haar huis wat gaan versieren, vorig jaar begon ze opeens met haar krakerige stem mee te zingen, zo ontroerend eigenlijk.
Denk dat ze dit jaar niet meer zal komen en het de eerste Kerstmis voor me wordt dat ze er niet meer bij zal zijn maar je weet het nooit, misschien komt ze toch nog wel even gewoon voor een kopje koffie misschien is dat nog wel mogelijk, ik hoop het.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Boompje in huis

  1. Lief dat jullie de kerstboom bij je moeder gaan zetten hoor, hopelijk komt ze toch nog.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja ieder jaar zeggen we tegen elkaar zullen we het nog doen maar ze vind het zo gezellig die lichtjes en het is zo weinig werk. Ik hoop ook dat ze nog kan komen al wil ze eigenlijk nergens meer naar toe.

  2. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Ik houd het klein
    Een boom van een halve meter hoog voor 2 euro met ballen bij de kringloop gevonden.
    Daar hebben ze tafels vol van dat spul
    Ook een dure kerststal gevonden, 3,50 euro
    Maar op kerstavond krijgen alle kinderen en kleinkinderen een speciale Maria kaars waarvan ik nog een foto op mijn blog van zal zetten.

    • gewoonanneke zegt:

      IK wil alleen een echte boom maar ik zag vanmiddag bij de kringloop ook kerstspullen zat voor een prikkie. Maar heb zelf al genoeg op de zolder. Een leuke kerststal zal ik nog wel willen vinden ergens. Mooi idee van die Maria kaars.

  3. rietepietz zegt:

    Toch wel héél bijzonder om de kerstboom nog bij je moeder op te kunnen zetten, koester het maar!

  4. minoesjka2 zegt:

    Phoe………. overal zie je inderdaad al bomen verschijnen ……….. ik ben eigenlijk helemaal nog niet toe aan kerst en heb ook helemaal nog geen zin om een boom neer te zetten.
    Ach gelukkig is het geen verplichting, dus ik zie nog wel of ik iets neerzet.

    • gewoonanneke zegt:

      Ik had het ook nog niet zo hoor maar toen ik eenmaal die spullen gepakt had toch maar aan de slag gegaan afgelopen zondag. Het is wel heel knus en gezellig al die lichtjes buiten en in huis.

  5. staartje zegt:

    Oh mijn reactie is niet aangekomen…… Het is bijna een kerstverhaal…. Het lelijke boompje….. Die donkere dagen hebben wel iets. Lekker even tijd voor jezelf. Hoe doe je dat? Automatische lichtjes zonder snoeren???😉

  6. gewoonanneke zegt:

    Dat zijn lampjes op batterijen met ingebouwde timer. Als je die bv om 5 uur aanzet branden ze 6 uur en gaan iedere dag om 5 uur aan. Bij marskramer of Kruidvat te koop.

  7. Je bent er vroeg bij Anneke! Ach het heeft ook wel wat die versieringen.
    Ik weet nog niet wat ik doe, maar het begint toch wel een ietsiepietsie te kriebelen. Ga denk toch mijn vliering maar eens op… mag niet van dochterlief, maar ik doe heus wel voorzichtig op die vlizo-trap. Met beleid kom ik een heel eind.

  8. gewoonanneke zegt:

    Ja hoor doe ik 👍 Jij ook he haha

Geef een reactie

