Hier zie ik ze liever niet…….

Reiger 5 (Medium)Zondag zag ik het al twee reigers, vechtend boven de schuren van de achterburen en ik dacht, ahhhh wie gaat dat winnen en mag mijn vijver leeg eten.
Dit jaar er voor gekozen geen net over mijn vijver te doen, altijd een heel gedoe, het oude net was kapot dus moest een nieuwe aanschaffen en had zoiets, eet dan maar leeg gooi ik in het voorjaar wel wat nieuwe visjes er weer in.
Maar ja nu ik die reigers zo zag had ik wel weer spijt eigenlijk.
Maandagochtend had ik een bespreking over verzekeringen en zat ik met die mijnheer in de keuken er over te praten toen ik een reiger zal landen in mijn tuin.
Doodleuk ging die op zijn gemak langs de rand van de vijver staan, een moment zei ik tegen die man even die reiger wegjagen en dat deed ik maar kon niet voorkomen dat hij wel een kikker in zijn snavel had, het kreng, die hij voor mijn gevoel uitdagend op het dak bij de buren op ging zitten eten.
Dus gisteren een plaat hout die ik nog had, niet te tillen zo zwaar, over een stuk van de vijver gelegd. De plaat had ik overschat of de vijver onderschat qua grootte maar het was maar een klein stukje vijver dat bedekt werd er mee. Maar goed het geeft me toch nog het gevoel een beetje dat de vissen daar onder kunnen schuilen en de reiger er niet bij kan.
Of de vissen zo slim zijn en de reiger zo dom heb ik weinig fiducie in maar hou mezelf graag voor de gek.
Vanmiddag kwam ik thuis van een dagje Reiger tuin (Medium)zwemmen en shoppen en zag hem al weer staan. Eerst maar even een foto en daarna wegjagen. Op het dak bij de buren achter ging ie me uit zitten lachen zo van wacht maar even, als jij je omdraait land ik weer en pik nog net voor de avond een visje mee.
Het is hopeloos ik weet het, had gewoon een net er over moeten gooien, het is even niet anders. Vorig jaar hadden toch nog een aantal vissen het overleefd, dus daar hoop ik dit jaar ook maar op.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Tuin en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Hier zie ik ze liever niet…….

  1. Ik kan mij goed voorstellen, dat je niet op deze gasten zit et wachten bij je vijver Anneke, of reigers dom zijn weet ik niet hoor….hahahaha.

  2. rietepietz zegt:

    Ja vervelend, de natuur is en blijft ” eten of gegeten worden” maar dat zóuden we toch graag wat selectiever willen hebben;-)

    • gewoonanneke zegt:

      Ja inderdaad het liefst zou ik de vogels uitkiezen die in mijn tuin komen maar zo werkt het niet. Ik vind reigers prachtig hoor en kan het beest het niet kwalijk nemen, het is gewoon de natuur.

  3. Marja zegt:

    Ik heb er de afgelopen weken ook al tig keer eentje weg moeten jagen. Terwijl het in het nabijgelegen bos stikt van de vennen. Waarom moet hij dan onze vijver hebben?

    • gewoonanneke zegt:

      Dat is bij ons ook, ik woon midden in de polder met zo veel sloten en vaarten wat doet ie dan in mijn vijver. Of zouden reigers ook wel eens trek hebben in wat anders dan die witvissen uit de polder en gaan voor een exclusief hapje goudvis ???

  4. ria zegt:

    Niet te geloven maar 5 jaar nadat onze ver vervangen was door planten kwam de reiger nóg op het dak van het tuinhuis. 100 meter van mijn yuin vandaan is volop water en toch……

    groetjes, Ria

  5. minoesjka2 zegt:

    Tja, dat is de natuur, maar ik kan me voorstellen dat je ze toch liever niet in je tuin hebt.

Geef een reactie

