Kijkje eendenkooi….

Aalscholvers1 (Medium)Vannacht na drie nachten vervelend te hebben gedroomd en slecht geslapen gelukkig weer eens een nacht rustig doorgeslapen en als ik dan op ben en zie dat het mooi helder weer wordt en zelfs de zon er bij komt kan zo’n dag natuurlijk niet meer stuk.
Even gaan werken en daarna gaan fietsen. Wilde even bij het kijkscherm van de Eendenkooi gaan kijken,Staartmees (Medium) het is daar zo heerlijk rustig om te lopen en te kijken, ik mag dat graag doen zo nu en dan.
Op de weg er naar toe staat een bord met daarop: wegwerkzaamheden na 2,9 km, ik schat de afstand in en denk dan kan ik precies tot Koolmees (Medium)De Eendenkooi nog komen en daar een andere weg door de polder nemen en gelukkig was dat een goede inschatting.
Het was al behoorlijk druk met allerlei soorten eenden, aalscholvers en andere vogels die daar ongestoord kunnen verblijven. Een mooi gezicht. Boven mijn hoofd zie ik een staartmees en koolmeesjes die ik ook probeer op de foto te zetten. Ze hippen snel van tak naar tak dus heel mooi zijn ze nog niet geworden. Reden te meer om nog eens daar naar toe te gaan.
Eendenkooi 2 (Medium)Heb vandaag verder geen afspraken, een luxe want de laatste weken zijn behoorlijk druk geweest en dan met dit weer geniet ik daar dubbel van.
Ga lekker lunchen bij de Hema en kom daar nog een oud collega tegen, hij is momenteel bij onze gemeente hoofd sociale zaken en ik heb een heel goed gesprek met hem, waarover misschien later meer. EendenkooiMaar hetgeen hij me vertelde gaf me een prima gevoel toen ik weer verder ging fietsen richting huis.
Wel via omwegen over mooie fietspaden door het natuurgebied. Hier en daar stop ik nog om wat foto’s te maken. Bij een afslag zie ik een auto op zijn kant tegen een lantaarnpaal staan, oeps dat is minder. Een andere auto staat er in de buurt en ze zijn bezig het glas van de weg af te halen. Ik zie Auto op zij 1een jonge vrouw met een politieagent staan praten en een man met een andere politieagent. Voor de rest zie ik geen ambulances of zo dus ik denk dat het alleen materiële schade is gelukkig.
Na nog een km of 5 fietsen ben ik weer thuis, kopje thee, muziekje, even de foto’s bekijken en verder niet zo veel meer doen. Heerlijk zulke dagen waarop niets moet en alles mag……

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Kijkje eendenkooi….

  1. Dat was dus een lekker dagje Anneke, daar knapt een mens van op hè? Die auto heeft toch een flinke schuiver gemaakt.

  2. minoesjka2 zegt:

    Dagen als vandaag zijn gewoon hele fijne cadeautjes 🙂

  3. Marja zegt:

    Heerlijk genieten van zo’n dag.

  4. ria zegt:

    Ook ik heb genoten van deze mooie zonnige dag

    groetjes, Ria

  5. rietepietz zegt:

    Het was héérlijk weer voor zo’n ritje op de fiets, je bent een levensgenieter!

  6. staartje zegt:

    Dat zijn heerlijke genietdagen

Geef een reactie

