Alles versierd……

Ken je dat gevoel dat als je met iemand zit te praten hij de dingen die je zegt of bedoelt Kerstboomheel anders begrijpt, had dat de afgelopen week al een paar keer en vanmiddag weer toen iemand die ik een tijd niet gesproken had me opeens appte.
Kreeg echt de neiging om met van alles te gaan smijten, had nergens meer zin in of een flink potje te janken.
Maar goed heb het maar geen van allen gedaan en ben na een paar uur lummelen, beetje naar muziek luisteren en wat klooien achter de computer met bestanden toch nog maar de zolder opgedoken om de kerstspullen te voorschijn te halen. Niet met het idee om er al wat mee te gaan doen maar meer zo van, dan is het vast van de zolder af.
Maar ja dan staan die dozen in de kamer dus om een uur of 4 toch maar begonnen met de lichtjes buiten in de bomen en de buxussen te doen. Tegenwoordig met ingebouwde timer op batterijen dus dat is makkelijk, geen gezeur met snoeren door het raam, verlengsnoeren en dat soort geneuzel. Het is al aardig donker als ik klaar ben en het ziet er wel gezellig uit die lichtjes in Hond (Medium)de bomen voor het huis.
Even de kerstboom vast neerzetten dacht ik dan kan ie een beetje uitzakken maar je snapt het al als ik dan eenmaal bezig ben ga ik ook wel door. Traditioneel zet ik dan altijd mijn kerstmuziek op. Heerlijk zo nu en dan lekker meezingen en alles versieren.
Wat dingen weghalen in de kamer en andere dingen weer neerzetten. Een plant en mijn beren tijdelijk maar verhuizen naar boven.
Ik had een bokaal gekocht maar was het nog niet eens over de inhoud, had wel wat geprobeerd maar vond het niet echt heel leuk om te zien. In de kerstdozen vond ik een klein Stolp (Medium)kerkje en een boompje en voilá dik tevreden, het ziet er leuk uit in een donker hoekje van de kamer.
Natuurlijk komen ook mijn gekke kerstman en hond weer naar beneden. De hond met zijn bewegende oren die me altijd aan het lachen maakt, dat kon ik wel gebruiken.
Nou ja zo wordt het toch nog een leuke dag eigenlijk wel. Morgen nog even de boel stofzuigen en de rest weer opruimen (iets minder) en dan gewoon een aantal weken genieten van kaarsjes en lichtjes in huis.

Kerstfeest I love it  ………

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

19 reacties op Alles versierd……

  1. ria zegt:

    Ik heb helemaal geen zin in versieren en al helemaal niet in het weer opruimen. Lichtjes branden elke avond en het piepkleine kerstboompje moet maar volstaan.
    De hond en stolp vind ik wel mooi.

    Groetjes, Ria

    • gewoonanneke zegt:

      Ja het opruimen vind ik ook altijd weer minder, maar meestal gaat ie er bij mij de eerste januari er weer uit. ik zet hem vroeg en dan ben ik het opeens zat weer. Ja die stolp vind ik ook wel leuk geworden.

  2. Ik begin ook niet aan versieren hoor, dan hoef ik het ook niet weer op te ruimen. Bij jou is het dus al helemaal in kerstsfeer, geniet er maar van hoor.

    • gewoonanneke zegt:

      Doe het zoals we het bij mijn moeder doen, zet een keer en kerstboompje op en kant en klaar wegzetten haha…….. nee hoor ieder zijn ding. Ik vind het wel gezellig zo’n boompje en lichtjes.

  3. rietepietz zegt:

    Ja dat ken ik wel, ik wordt ook wel eens verkeerd begrepen, als het kan herstel ik dat wel maar als het niet kan dan is het maar helaas pindakaas hoor.
    leuk die stolp, de kerstboom is hier inderdaad ook al gekocht maar staat nog in de tuin, t’is me nog wat te vroeg.

  4. beaunino zegt:

    Gezellig weer hè, leuk dat huisje onder je stolp.

    • gewoonanneke zegt:

      Dank je. Ja die stolp had ik van mijn zoon gekregen, kon niks leuks vinden om er in te zetten toen ik bij mijn kerstspullen dat kerkje zag dus zo is het toch nog leuk geworden zonder dat het wat kostte.

  5. varendvolk zegt:

    Het is mij nog veel te vroeg voor een kerstboom en eigenlijk zet ik de boom enkel neer omdat de schipper het graag wil.Die stol vind ik wel leuk,goed idee ik heb er ook ergens nog één.

    Ik word ook wel eens verkeerd begrepen,geeft wel eens heisa maar ik lig er tegenwoordig niet meer wakker van.

    • gewoonanneke zegt:

      Nou normaal ook niet maar nu deed het me toch een paar nachten niet goed slapen tot ik dacht, wil je me niet begrijpen dan maar niet……. en weer lekker sliep. Ja die stolpen zijn volgens mij weer helemaal in momenteel, zie ze overal maar vind het wel leuk.

  6. Haha, leuk hoor Anneke, en goed dat je er weer van kunt genieten.
    Ben nog niet de vliering op geweest maar heb wel een boompje gekocht, een echte ook, maar een kleintje! Morgen eens kijken of ik een mand heb waar hij in kan staan. En dan rustig aan verder versieren! Toch wel leuk! 😀

  7. minoesjka2 zegt:

    Wat is die bokaal zo leuk geworden zeg 🙂
    Ik weet nog niet of ik een boom neer zet, als ik dat doe, zal het waarschijnlijk pas vlak voor kerst zijn. Ach ik zie wel.

  8. Corja zegt:

    Leuk! Knap dat je er al aan bent begonnen. Ik hik er altijd een hele poos tegenaan, maar uiteindelijk gaat er dan toch wel wat gebeuren. We zullen zien! 🙂

Geef een reactie

