Pamperen….

De laatste weken is iedereen in mijn omgeving bezig met me te pamperen en als er iets is waar ik niet zo goed tegen kan is het dat wel.
Zoals mijn zus, ik zou haar vanmorgen een poosje gaan helpen, ze heeft op haar werk een andere functie gekregen en moet daardoor meer werken dan anders dus weinig tijd voor wat schoonmaakwerk in huis.  (Hoewel ik zeker weet dat als ik datzelfde werk thuis had gedaan mijn soppie veel vuiler zou zijn geweest en ze beter bij mij had kunnen komen, maar dat terzijde)
Vanmorgen meteen al een appje, zal ik je komen halen met de auto want het is wel nat, maar had gewoon zin om even te fietsen om wakker te worden want mijn bed was wel heel lekker warm vanmorgen.  En zo hard regende het nou ook weer niet, bovendien woont ze maar 5 km bij me vandaan.
Als we zitten te lunchen begint ze een schema te maken van de dagen dat ik haar auto wel kan gebruiken om boodschappen te doen.  En dan wil ik niet onaardig doen weet dat ze het goed bedoelt en natuurlijk is het handig om een keer met de auto boodschappen te doen dus ik schrijf de dagen netjes op en zeg nog wel te appen. Dan zegt ze nog ook met de Kerstmis de auto bij mij neer te zetten (zelf hebben ze er 2) zodat ik ook een keer naar mijn moeder kan. Pff ja nou ja als het hard regent is dat wel lekker natuurlijk maar anders ga ik net zo lief tweede Kerstdag even op de fiets naar haar toe. Doe ik toch wel hoor ook al staat die auto dan bij me voor de deur.
Ook mijn vriendin belde gisterenavond met hetzelfde aanbod en tijden doorgevend en zoonlief werkt dichtbij me en bood zijn auto aan.
Hartstikke lief bedoeld allemaal maar soms word ik wel eens moe van al dat gepamper, kan aardig goed mijn bootjes doppen en weet ook dat ik als ik het vraag altijd wel iemand heb die even meegaat.
Misschien is het wel eigenbelang haha, tenslotte komen ze allemaal eten met Kerstmis dus zijn ze zeker bang om niet genoeg te eten te krijgen. Onzin natuurlijk en ik weet dat ik gewoon blij moet zijn met zoveel meedenken en doen maar zo voelt het dus niet.
En ik herkende dat vanmorgen nog bij mijn moeder. De mevrouw van de zorg die haar medicijnen kwam geven spreekt echt op zo’n bepaalde verzorger-cliënten (zo moet je dat noemen) toon tegen haar. En als ze een puffertje krijgt hoor ik haar zeggen u moet wel zuigen hoor en niet blazen.
Mijn zus en ik liggen in een deuk als we onze moeder horen zeggen “ja dat snap ik ook, als ik blaas komt ie niet leeg” . Heerlijk denk ik ondanks haar leeftijd en haar toch min of meer afhankelijk van zorg zijn laat ze zich ook niet helemaal pamperen.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Pamperen….

  1. ria zegt:

    Laat je niet pamperen Anneke, draai het eens om

    groetjes, Ria

  2. Marja zegt:

    Lief bedoeld, maar ik begrijp je reactie.

  3. Het is altijd een hele toestand met die feestdagen hoor.bijna iedereen die er naartoe leeft, is meestal ook weer blij dat het achter de rug is.

  4. rietepietz zegt:

    het is wel duidelijk, je lijkt op je moeder;-)

  5. minoesjka2 zegt:

    O, een bekende ergernis, dat pamperen ………….. al, bij mij gaat het soms op alle vlakken, behalve op vervoer, want dan moet ik het meestal maar zelf uitzoeken 😦 Nou ja, ik woon tenminste nog in een grote stad met veel openbaar vervoer. 🙂

Geef een reactie

