Foto’s

Ik fotografeer best veel en ik gooi ook heel veel foto’s weg die me niet aanstaan, technisch niet goed zijn en ik wil gewoon ook niet alle foto’s bewaren anders moet ik er nog een harde schijf bij kopen om ze allemaal op te zetten.
Het mooie van digitale fotografie dus gewoon maar klikken en een paar mooie er uit kiezen.
Ik kijk ook nog heel regelmatig naar de foto’s die ik gemaakt heb en dan komt dat moment dat ik daar was om die foto’s te maken weer terug met daarbij het prettige gevoel of het gevoel van verwondering.
Vroeger zei ik altijd zo mooi als je de natuur in het echt er uit ziet kan je nooit op foto’s weergeven en ik maak er wel foto’s van in mijn hoofd. Maar sinds ik zelf meer fotografeer en daardoor ook bij andere fotografen rondkijk weet ik wel dat ik nooit het echie kan evenaren natuurlijk maar dat het wel mooi kan zijn.
Soms neem ik iets op de foto zoals van de week, gewoon een drijvende wortel van de waterlelie of de dotter zoals er momenteel veel te zien zijn in de sloten van het natuurgebied waar ik vaak doorheen fiets omdat ze daar bezig zijn de sloten schoon te maken.
Ik vond het net alsof die wortel zweefde op het water met het zonlicht, de spiegelende bomen op de achtergrond, een blaadje was er op gewaaid en bij thuiskomst vond ik de foto nog mooier dan ik gedacht/gehoopt had. Sterker nog ik vind het gewoon een van de mooiste foto’s die ik ooit gemaakt heb.
Dat maakt fotograferen voor mij zo leuk, opeens iets zien, proberen en dan voor mij een prachtig resultaat dat vind ik het pure genieten van fotografie.

LOet wortel

Dit bericht werd geplaatst in Polderverhalen en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Foto’s

  1. Dit is inderdaad een hele fraaie foto Anneke, fotograferen is voor een groot deel kijken, en schoonheid zit vaak in de eenvoudigste dingen, als je er maar oog voor hebt.

  2. Het zijn ook vaak de kleine dingen die het mooi maken. Je moet ze alleen wel kunnen zien en dat lukt mij ook beter sinds ik ben gaan fotograferen.

  3. rietepietz zegt:

    Inderdaad een héél mooie foto! Ik knip ook altijd maar raak en weet meestal al zeker dat ik nooit iets ga doen met foto’s, daarvoor zijn ze zelden goed genoeg ,Daar heb ik natuurlijk ook te simpele apparatuur voor, maar tóch kan ik het niet laten;-)

  4. Rob Alberts zegt:

    Van foto’s kan ik genieten, veel bewondering heb ik dan ook voor fotografen.
    Zelf een foto maken lukt mij niet.
    Ik houd het maar op letters, woorden en zinnen om iets te vertellen.

    Vrolijke groet,

  5. Willem van Leusden zegt:

    Mooi!

  6. Door de lens ziet alles er anders uit, en is er zoveel meer dat je ziet… prachtige foto!

Geef een reactie

