Bijna Kerstmis …..

Loet3 (Medium)Het is al weer bijna kerstmis en iedereen heeft het druk met van alles en ik dus ook. Zelfs geen zin, puf of energie om te bloggen laat staan om nog wat terug te lezen bij anderen en te reageren. Tussen kerst en oud en nieuw heb ik een weekje weinig, ook geen krant verschijnt er die week dus dan heb ik me voorgenomen om weer eens wat te gaan lezen bij anderen dus.
Maandag mocht ik de auto van mijn zus dus de buffer aan boodschappen gedaan zoals ik dat altijd noem het sjouwwerk en de nagekomen dingen kunnen wel met de fiets.
Het is nog niet zo onwijs druk gelukkig dus ben heel snel klaar, ben een mens van lijstjes maken dan komt het wel goed. Niet te moeilijk doen en vooral niet stressen daar heb ik zo’n hekel aan.
Vanmiddag zei mijn fysiotherapeut “vanmiddag was ik even in de Coop en ik had wel een stoel daar neer willen zetten een half uurtje zomaar om eens te kijken naar al die mensen”
En dat geloof ik zeker mensen lopen te winkelen alsof het het allerlaatste eten is wat ze kunnen kopen.Loet2 (Medium)
Vanmiddag even naar mijn moeder geweest, ze is in de war want mijn broer is met vakantie en dan voelt ze zich een beetje ontheemd, hij woont dicht bij haar en hoewel hij helemaal niet zo vaak komt heeft ze wel altijd het gevoel (terecht ook) als er wat is dan is hij zo bij me.  Ze komt niet mee met eerste Kerstdag bij mij op mijn verjaardag, ze wil niet meer het huis uit. De eerste keer zonder mijn moeder dat zal er wel aan te komen. Mijn zus gaat eerste Kerstdag naar haar toe voordat ze naar mij komt en ik tweede Kerstdag voordat ik naar haar ga want haar (aanstaande) man is tweede Kerstdag jarig. Hoe kon ze hem zo vinden haha.
Terug ga ik lekker even door de polder fietsen, standje niet zo snel en het is heerlijk om even tot rust te komen na toch wel een aantal enerverende weken voor me. Zowel qua werken als qua emoties en dingen.  Maar ook mooie weken met veel goede contacten en nieuwe vooruitzichten.
fijne-kerstdagen-16Morgen helemaal vrij om het eten voor te bereiden en al wat dingen te pruttelen zoals soep maken, vlees in de marinade zetten en de salades klaar maken. Lekker muziekje er bij en hoewel ik altijd zeg dat koken mijn ding niet is vind ik dit wel leuk om te doen.
Of ik morgen nog toekom aan een blogje weet ik niet en anders voor iedereen heel fijne en gezellige Kerstdagen gewenst….

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Bijna Kerstmis …..

  1. Hele fijne en gezellige kerst gewenst!

  2. Maak er goede en mooie dagen van, Anneke!

  3. Die feestdagen zijn altijd hele toestanden hoor Anneke, maar ook wel weer gezellig natuurlijk. Ik wens je samen met een ieder die lief is, hele fijne dagen.

  4. Kakel zegt:

    Ik ben elk jaar weer blij als de feestdagen achter de rug zijn. Alhoewel ik nu al weet dat onze eerste kerstdag bij lieve vrienden weer een warm bad zal zijn. Het is al de heisa eromheen waar ik een beetje nukkig van word…
    Fijne dagen en we spreken elkaar snel,
    Lieve groet

  5. Marja zegt:

    Ik wens jou ook heel fijne dagen.

  6. Lieve Anneke, ik wens jou ook fijne kerstdagen en een gelukkig en gezond 2016.
    Jammer dat je moeder er dit jaar niet bij is, maar… ze is er nog wel en die 100 haalt ze vast!
    Liefs, Trees

  7. rietepietz zegt:

    Lijkt me heftig om met kerstmis jarig te zijn, maar aan de andere kant, je moest tóch al wat meer boodschappen doen dan normaal. Jammer dat je moeder er niet meer uit wil het moet voor haar ook verdrietig zijn om niet op jouw verjaardag aanwezig te zijn, Maar het is al bijzonder dat je haar nog hebt. Alvast gefeliciteerd en natuurlijk fijne kerstdagen.

  8. rietepietz zegt:

    Nu voor het echie “van harte gefeliciteerd”

  9. minoesjka2 zegt:

    Anneke, ik hoop dat je een fijne verjaardag hebt, ook zonder je moeder, al zal dat wel confronterend zijn. Het is mooi weer, dus dat fietsen morgen naar je moeder zal een feestje voor je zijn.
    Hele fijne dagen.

Geef een reactie

