Restjes dagen…

saladesZoals ieder jaar koop ik toch weer teveel eten voor de kerst en dat zullen wel meer mensen hebben dus deze hele week is het nog restjesweek. Alle restjes opmaken en ik heb al meteen met kerst dingen die ik overhad meegegeven aan de familie. Ze gingen allemaal met wat naar huis. Weet dan toch dat ik dat niet allemaal op kan eten of invriezen.
Nog wel lekker wat soep in de vriezer en resten van het vlees en stokbroodjes. Heb echt een hekel aan eten weggooien en dat kan ik gelukkig tot een minimum beperken.
Januari wordt dus een goedkope maand met weinig boodschappen doen en de vriezer leeg eten.  Alleen wat verse dingen kopen zoals fruit en sla of zo.
Maar voor de rest had ik het wel aardig uitgekiend, dit jaar wat minder koek en dat soort dingen gekocht. Bewust wel ingekocht eigenlijk.
Gisteren had ik zo’n lekkere opruimdag en eigenlijk wilde ik meteen al de kerstboom er uit gooien maar heb me nog even ingehouden haha…. Misschien door het warme w
eer of zo, ik weet het niet. Niet zo’n wintergevoel.
Heb altijd zo aan het einde van het jaar dat ik van alles op wil ruimen en doen dus gisterenavond drie van die heerlijke domme films achter elkaar gekeken. Waar ik eigenlijk weer ook niet veel van gezien heb omdat ik mijn papieren uit ging zitten zoeken en ik veel na moest kijken wat er nu nog weg kon. Nou heel veel. Van de 8 mappen kon ik er een aantal samenvoegen en papierenheel veel weggooien zodat er maar 5 overbleven.
Dat ruimt niet alleen mooi op in mijn kast maar ook in mijn hoofd. Alles van mijn vorige werk door de versnipperaar gedaan en dat sloot mooi weer wat af voor mij.
Heb een aantal vrije dagen en als ik dan vertel wat ik op zo’n vrije dag doet zeggen vrienden wel eens dat zijn toch geen vrije dagen. Maar onder een vrije dag versta ik dat ik geen afspraken heb, geen verplichtingen en kan doen en laten wat ik wil en op mijn eigen tempo en tijd.  Dat is gewoon heerlijk en zo heb ik nog een paar dagen in het vooruitzicht deze week en dat maakt me helemaal blij.

11 gedachten over “Restjes dagen…

  1. Gisteren aten wij ook restjes, maar het meeste hebben we met de gasten meegegeven. Morgen ontdooien we weer een zuurkoolprakje van een paar weken geleden. Lekker makkelijk.
    Onze boom mag nog even blijven, terwijl wij lekker in de tuin bezig zijn. 🙂

  2. Lekker gevoel is dat, dat vind ik ook het fijne aan januari; de frisse start. Bij mij blijft de boom nog even staan tot 1 januari, maar dan is het ook echt genoeg geweest.

  3. Hier vrijwel géén restjes, bij het gourmetten kun je altijd nog wat uit de vriezer halen wanneer je te kort dreigt te komen dus kun krap uitpakken. Alleen wat brood over omdat ik dat nooit in de vriezer bewaar, maar daar brengt een tosti uitkomst.

    1. Ik had wel voldoende over maar dat was niet op tafel geweest. Gewoon extra voor het geval er te kort was. Onzin eigenlijk want er is altijd zat. Maar wel vers genoeg om in te vriezen dat is ook makkelijk dan voor de komende maand. Weggooien vind ik altijd zonde.

      1. Zo doe ik het ook meestal, ik leg dan voor we gaan eten wat bevroren spul in de koelkast, dan is het makkelijk te snijden als ik het nodig heb maar nog genoeg bevroren om terug te doen in de vriezer.

Plaats een reactie