2015

V2015-2016oor veel mensen was 2015 een jaar waar ze niet graag naar terugkijken. De aanslagen in Parijs, het vluchtelingenvraagstuk, de oorlogen en wat voor ellende er nog meer was dit jaar. Ik ga daar niet aan voorbij en heb me ook soms wel machteloos gevoeld bij die dingen.
Maar toch mag ik ook persoonlijk naar dit jaar voor mij kijken en voor mij was 2015 een fantastisch jaar.

Begin van dit jaar lijkt er wel een knopje omgegaan waarmee ik mijn schuldgevoel over het verliezen van mijn werk en het niet vinden van een nieuwe baan uitgeschakeld heb waardoor er ruimte kwam om nieuwe dingen te doen zoals heel veel gaan fietsen en buiten zijn en ik heb er echt heel erg van genoten. Veel gefotografeerd, gekeken, gewoon lekker buiten gezeten zomaar en genoten van het leven en alles wat ik tegen kwam.

Begonnen als vrijwilliger bij de RTV Krimpenerwaard bleek al snel dat ik daar niet op mijn plaats zat en het besluit nam om er niet verder mee te gaan. In mijn ogen een prima beslissing waar ik me goed bij voelde.
Mijn werken voor de krant, iedereen ging er eigenlijk vanuit dat met de samenvoeging van de gemeenten het afgelopen zou zijn. Ik zie het dan ook nog als een bonusjaar dat het gewoon doorging (en nog steeds doorgaat) met veel leuke interviews, uitnodigingen en verhalen van mensen.
Het was ook het jaar van de verhuizingen, mijn ex buurvrouw en huidige buurvrouw die gingen verhuizen. Daar ben ik gaan behangen, iets wat ik nou eenmaal graag doe en beide konden het zelf niet meer.

Mijn ex buurvrouw die ook in het ziekenhuis opgenomen werd en in die tijd wel wat hulp kon gebruiken maar waar ik nadat ze weer opgeknapt was ook mee op jacht ging naar nieuwe meubeltjes en aankleding van haar huis omdat ze zoveel kleiner ging wonen. We hebben echt heel gezellige winkelmiddagen gehad en veel gelachen.
Heb dit jaar gewoon zoveel mooie en lieve dingen van mensen ondervonden dat ik praktisch het hele jaar ’s avonds naar bed ging met zin in de volgende dag en dat is wel eens anders geweest. Natuurlijk heb ik ook wel eens een dipdagje gehad, een moeilijk moment maar dat waren gelukkig uitzonderingen.
Mijn tuintje dat ik dit jaar voor een flink deel omgetoverd had in groentetuin heeft me veel plezier en groentes opgeleverd. Hoop volgend jaar daar weer een vervolg aan te geven. Het is zo ontzettend leuk om te doen.
Nieuwe mensen leren kennen, nieuwe vriendschappen tot stand gekomen, dingen om naar uit te kijken voor het volgende jaar waar ik heel veel zin in heb.
Mijn trouwe blogvolgers, de lieve, leuke en soms ontroerende reacties. Mijn schrijven dat ik nog steeds zo graag doe, ook het meelez(v)en met andere bloggers die misschien niet zo’n mooi jaar hadden of juist wel. Soms zo herkenbaar als ik dat lees.
Mijn moeder die er nog steeds is en als ze het mag beleven al snel 100 wordt, ook iets om naar uit te kijken.
champagneKortom 2015 was voor mij persoonlijk een prachtig jaar.
Een toast op het oude jaar en de hoop dat 2016 ook voor iedereen een jaar wordt met mooie onverwachte dingen, een open oog voor hoe mooi ook ons landje kan zijn, gezondheid, nieuwe dingen ontdekken,  gewoon gelukkig zijn en het leven omarmen.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op 2015

  1. Neeltje zegt:

    Een prachtig en hoopvol laatste blog van 2015. Ik toast met je mee op het nieuwe jaar! 🙂

  2. Fijn, dat je zo’n goed jaar gehad hebt, wij ook gelukkig. Op naar 2016, spannend de a.s. 100ste verjaardag van je moeder.

  3. Goed om dit te lezen Anneke, ik hoop voor jou dat 2016 en alle jaren daarna net zo positief mogen zijn.

  4. epverbeek1963 zegt:

    Fijn om te lezen, een mooi, gezond,en gelukkig nieuwjaar gewenst.

  5. minoesjka2 zegt:

    Wens jou een hele goede jaarwisseling, en een nog mooier 2016 met veel mooie fietstochtjes, kopjes koffie bij de He-ma en heel veel lekkere groente en fruit uit jou eigen tuin. Tot volgend jaar.

  6. rietepietz zegt:

    Mooi als zó op het jaar terug kunt kijken. en ik hoop dat een minstens nét zo mooi jaar tegemoet gaat.

  7. Willem van Leusden zegt:

    Het gaat je gewoon lukken Anneke; 2016. Ik hoop voor je en verwacht dat ook 2016 een mooi en fijn jaar voor je gaat worden.

Geef een reactie

