Stamppotje andijvie

EFruit (Small)n dan heb je gewoon nog een weekend na Nieuwjaarsdag, geen wekker, heerlijk even uitslapen en niets hoeven en toch veel doen. Meteen begonnen met het opruimen van de kerstboom vanmorgen en de kamer even schoonmaken meteen. Zag al kinderen lopen slepen met bomen dus dan mogen ze die van mij ook mooi meenemen.
Alle kerstspullen weer de zolder op, wel even weer een beetje kaal gezicht in huis maar ook wel lekker weer hoor.
Nog even lekker gaan fietsen en wat boodschappen doen. Mijn lijstje bevalt momenteel alleen een soort namelijk fruit.
Ik ben al die hapjes, liflafjes, drankjes gewoon helemaal zat en heb gewoon trek in veel fruit en “normale” kost zoals vanavond stamppotje andijvie, heerlijk hoor.
Het lijkt wel in de supermarkt of veel mensen nu al last hebben van de januari stress, kwam in ieder geval aardig wat korte lontjes tegen vandaag en vroeg me zijn ze nu al weer vrede op aarde en lief zijn voor elkaar want het is december vergeten.
Ga meteen nog even naar mijn oude buurtjes om ze nieuwjaar te wensen. Ze zijn blij verrast en het is heel gezellig. Ik mis ze wel als buren maar uit het oog is gelukkig niet uit het hart en we spreken nog regelmatig met elkaar af.
Eigenlijk best relaxed zo’n dagje na alle feestdagen.
En de laatste jaren ben ik in januari altijd begonnen aan een klus in huis zoals vorig jaar de keuken.
Heb nog een ruimte die ik doen met namelijk de bijkeuken en dan ben ik heel mijn huis door. En dat is best nog een werk eigenlijk maar volgende week ga ik er mee aan de slag. frontHeb er wel zin in om weer even te gaan klussen, wat verven.  Kijken hoe ik hem opnieuw in kan richten. Misschien ook weer eens wat dingen opruimen die er al jaren liggen en nooit gebruikt worden richting kringloop.
Alle materialen zoals verf en dingen heb ik al in huis, dat verzamel ik meestal al van te voren als ik weet dat ik zo’n klus ga doen. Alleen nog gaan kijken voor een nieuwe kastje voor mijn gereedschap. Dus kringloopwinkels aflopen en snuffelen, zo leuk om te doen.
Genoeg plannen weer en hoef me niet te haasten het is geen aangenomen werk tenslotte.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Stamppotje andijvie

  1. Ja hoor Anneke, het is mooi geweest! Het wordt inderdaad weer tijd voor een lekkere stevige prak. Het is leuk om in huis te gaan opknappen, maar het is geen aangenomen werk toch?

  2. minoesjka2 zegt:

    O, dat is inderdaad weer even wat anders, ……….. zal afkicken worden volgend jaar, want ik begrijp dat je nu je hele huis door bent geweest.
    Veel plezier met snuffelen naar een ander kastje en het op knappen van je bijkeuken.

Geef een reactie

